عباس عبدی

نکته قابل توجه اینجاست که عباس عبدی و روزنامه ایران-ارگان رسانه‌ای دولت- با فرار به جلو، منکر محتوای یادداشت مذکور شده و به آیت الله خاتمی و رسانه‌های منتقد حمله کردند.

سرویس سیاست مشرق - این روزها شاهد حمله همزمان جریان اصلاح‌طلب و ضدانقلابِ خارج نشین به آیت‌الله سید احمد خاتمی هستیم.

امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه-۲ آذر ۹۷- گفت:

«روزنامه‌ای از بودجه بیت‌المال تغذیه می‌کند و می‌نویسد چون شراب قلابی بلای جان مردم شده شما مثل زمان طاغوت شراب را آزاد کنید. مطلب این روزنامه عبور از اسلام است. قبل از اینکه بنده چنین مطلبی را در خطبه‌های نماز جمعه عنوان کنم هیات نظارت بر مطبوعات باید رصد کند. بنده صبح پرسیدم که آیا هیات نظارت بر مطبوعات به این روزنامه تذکر داده است که دوستان گفتند خیر. این‌هایی که امروز می‌گویند شراب باید آزاد شود فردا روز به دنبال بی‌حجابی می‌روند این مردم به اسلام رأی داده‌اند و برای دفاع از آن تا آخرین نفس و قطره خون مقاومت می‌کنند. برخی‌ها نگویند حالا یک مطلبی در روزنامه‌ای درج شده و شما آن را در نماز جمعه علنی می‌کنید بنده جریانی را می‌بینم که می‌خواهد اسلام‌زدایی را تئوریزه کند. مردم انقلاب کردند که شراب‌خواری‌ها، فساد و فحشا نباشد».

اشاره آقای خاتمی به سرمقاله روزنامه ایران-۲۷ آبان ۹۷- به قلم «عباس عبدی» با عنوان «دوربرگردان فرهنگی» است.

درباره این موضوع بیشتر بخوانید:

ارگان دولت: آزادی مشروب‌خواری، یک امر خیر است!

عبدی: درباره مشروبات الکلی همانند قبل از انقلاب رفتار کنیم!

روزنامه دولت چه چیزی را تکذیب می‌کند؟

عباس عبدی در مقاله مذکور با ادعای اینکه «در قضیه شبکه‌های اجتماعی شکست فاحشی خوردیم و هزینه‌های مادی و معنوی فراوانی ایجاد شد و اکنون مواجه با مساله ای به نام مشروبات الکلی هستیم»، به مسمومیت برخی از افراد در اثر استفاده از مشروبات الکلی غیر استاندارد و مرگ چندین نفر اشاره کرده بود و کنایه زده بود که این اتفاق در ماه محرم و صفر رخ داده است.

عبدی با سیاه نمایی وضعیت کشور و با ارائه آمار مجعول، ادعا کرده بود که «آن قدر این پدیده (شراب خواری) در ایران شایع شده است که بسیاری از افراد در حین رانندگی نیز بیش از حد مجاز مصرف کرده‌اند و تصادفات وحشتناکی در کشور به علت همین عامل رخ داده است. در مقابل در کشورهایی که مصرف آن آزاد است، کمتر شاهد این حد از رانندگی در حالت مستی هستیم»!

دهن کجی به احکام اسلام، امری خیر است!

عباس عبدی پس از سیاه نمایی وضعیت کشور و بغرنج نشان دادن وضعیت شراب خواری در ایران، در ادامه به نظریه فردی مجهول الهویه- که او را آشنا به امور فقهی جا می زند- اشاره کرده بود که تلویحاً خواستار تعطیل کردن برخورد قانونی با شراب‌خواران و نصیحت اخلاقی و بهداشتی آنان شده و پیشنهاد کرده بود که برای حفظ جان مصرف کنندگان مشروبات الکلی، بهتر است با راه‌اندازی مراکز تست، جنس باکیفیت به دست مصرف‌کنندگان برسانیم تا دیگر شاهد مرگ و میر آنها بر اثر مصرف جنس نامرغوب نباشیم!

فرد مجهول الهویه ای که این پیشنهاد را مطرح کرده، رسماً به احکام اسلام و قوانین جمهوری اسلامی دهن کجی کرده است؛ اما نکته قابل توجه اینجاست که عبدی با تمجید از وی می‌نویسد: «به طور قطع از نظر نویسنده محترم در ارائه این پیشنهاد نظر خیر وجود دارد»!

عبدی در ادامه یادداشت مذکور پیشنهاد می‌دهد که برای مواجهه با مسئله شرابخواری از دوران طاغوت الگو بگیریم.

وی در این رابطه نوشت:

«باید قضیه را ریشه‌ای‌تر حل کرد. نگاه ما به موضوع حقوقی و جرم باید مبتنی بر نظر اجتماعی باشد و گناه را باید از طریق دیگری جلوگیری کرد. همچنان که پیش از انقلاب انجام می‌شد. این نگاه در همه امور فرهنگی باید جاری و ساری باشد. از هنر و ادبیات و فیلم و رسانه گرفته تا رفتارهای دیگر. مساله محوری این است که قانون باید متکی بر عدالت و فرهنگ جامعه و با هدف تأمین نظم اجتماعی باشد. قانون ابزاری نیست که حکومت‌ها بتوانند هر طور که خواستند از آن استفاده کنند».

گردن کشی مقابل قانون

عباس عبدی در ادامه این یادداشت با «گردن کشی مقابل قانون» می‌نویسد:

«در جامعه‌ای که شرب خمر حرام و جرم است و مستوجب مجازات و نیز در صورت تکرار حکم آن اعدام است، پس چگونه می‌شود که رفتاری به این مهمی که مجازات آن حدی است و قابل گذشت هم نیست تا این اندازه رواج پیدا می‌کند که ظاهراً درصد و میزان مصرف آن بالاست، بطوری که تعداد افرادی که وابستگی به مصرف آن پیدا کرده‌اند نیز چشمگیر است...متاسفانه برخی افراد می‌کوشند که راه‌های میانبر را در جامعه طی کنند. به جای کوشش برای نفوذ در وجدان و ذهن مردم، آن را رها کرده‌اند و می‌خواهند با اتکا به قانون همه امور را درست کنند. برندگی ابزار قانون محدود است هنگامی که آن را برای هر هدفی استفاده کنیم، به ناچار از برندگی آن کاسته می‌شود». متاسفانه تقصیر و قصورهایی که در اجرای احکام مربوط به شرب خمر مشاهده می‌شود، سبب شده است که عباس عبدی و ارگان رسانه‌ای دولت، رویکردهای قانونی را ناکارآمد جلوه داده و پیشنهاد خود را در پوششی انسان‌دوستانه و در قالب دفع افسد به فاسد به اذهان قالب کند؛ اما چنانچه احکام مربوط به شرب خمر به درستی اجرا شود افراد به طور قابل توجهی از این عمل اجتناب خواهند کرد.

لازم به ذکر است که در شرع مقدس اسلام و قانون مجازات کشورمان برای شرب خمر در مرتبه اول «۸۰ ضربه شلاق» و در صورت تکرار «اعدام» در نظر گرفته شده است، این احکام جزء حدود الهی است و قانونگذار نمی‌تواند از آن کاسته یا به آن بیفزاید، راه حل کاهش شرب خمر در جامعه این است که در مقام اجرا نیز اغماض‌های نابجا صورت نگیرد. قطعاً چنانچه همان مجازات بدنی مرحله اول (۸۰ ضربه شلاق) بدون اغماض اجرا شود کار اغلب افراد به مرحله دوم و اعدام کشیده نخواهد شد.

به طور خلاصه، عباس عبدی در این مطلب با سیاه نمایی وضعیت اجتماعی کشور و ارائه آمارهای جعلی از مشروب خواری در ایران و بغرنج نشان دادن این مسئله، مدعی شده است که نباید با بی بند و باری برخورد کرده و اجرای قانون بی اثر است و باید در مواجهه با مسائلی همچون شرابخواری به سبک طاغوت عمل کنیم.

فضاسازی جریان خاص برای بالابردن هزینه انتقاد

مشرق در دو مطلب با عناوین «عبدی: درباره مشروبات الکلی همانند قبل از انقلاب رفتار کنیم!» و «ارگان دولت: آزادی مشروب‌خواری، یک امر خیر است!» به نقد این یادداشت پرداخت. در ادامه، برخی دیگر از رسانه‌ها و فعالین فضای مجازی نیز به این یادداشت واکنش نشان دادند.

آیت الله سید احمد خاتمی نیز در خطبه‌های نماز جمعه به این مطلب اعتراض کرد و خواستار برخورد هیات نظارت بر مطبوعات با این لجن پراکنی ها شد.

نکته قابل توجه اینجاست که عباس عبدی و روزنامه ایران-ارگان رسانه‌ای دولت- با فرار به جلو، منکر محتوای یادداشت مذکور شده و به آیت الله خاتمی و رسانه‌های منتقد حمله کردند.

هدف این فرار به جلو و حمله کاملاً مشخص است، فضاسازی برای بالابردن هزینه انتقاد از جریان خاص و تقلا برای مصون ماندن از تبعات قانونی و قضایی انتشار مطالب و قبح شکنی انتشار مطالب ضد دینی در رسانه‌های کشور.

عباس عبدی و ارگان رسانه‌ای دولت، می‌بایست بجای گردن کشی و طلبکاری، بابت انتشار این مطلب از مردم ایران عذرخواهی کنند.

لازم و ضروری است که مراجع ذیربط با این روزنامه و نویسنده هتاک برخورد کنند.

در ادامه برای آشنایی بیشتر با عباس عبدی به چند مصداق اشاره می‌شود.

الگوی پیشرفت به سبک عبدی!

«عباس عبدی»- ۱۹ آبان ۹۷- در یادداشتی در روزنامه اعتماد نوشته بود:

«اخیراً سندی منتشر شد به نام الگوی پیشرفت ایران در ۵۰ سال آینده که قرار است به بحث و گفت‌وگوی عمومی گذاشته شود...مشکل ایران نداشتن چشم‌انداز یا حتی برنامه نیست. مشکل از مرحله اجراست که هر کس کار خود را می‌کند و تمام آن اسناد بالادستی به حاشیه و فراموشی سپرده می‌شوند. البته آن اسناد هم ایرادات خاص خود را دارند چون همه چیزهای خوب را در کنار هم جمع می‌کنند بدون آنکه به تعارض یا اولویت‌بندی آنها توجه کنند. در هر حال این گونه اسناد بیش از اینکه هزینه‌ای صرف آن شود و نوعی خوش‌خیالی غیرواقعی ایجاد کند هیچ اثر دیگری در روند تحولات جامعه ایران ندارد. اسناد ۵ ساله که نیز متعارض و غیراجرایی است چه رسد به ۵۰ ساله که کلاً خیالی است. از نقد جزییات آن و ارتباطش با تدابیر ذکر شده و نیز نقد گزاره‌های نادرست و غیردقیق آن باید گذشت که اتلاف وقت است».

عبدی در یادداشت مذکور مدعی شده است که الگوی پیشرفت ایران در ۵۰ سال آینده، خیالی است!

شخصی که پیشنهاد «مواجهه با مشروب خواری به سبک طاغوت» را ارائه می‌دهد، باید هم بگوید که «الگوی پیشرفت ایران در ۵۰ سال آینده، خیالی است».

عبدی و همقطاران وی هر آنچه موجب عقبگرد در کشور می‌شود را تمجید و هر آنچه موجب پیشرفت در کشور می‌شود را تحقیر می‌کند.

فالوده خوری با جاسوس آمریکایی!

هرچند عبدی در تسخیر لانه جاسوسی حضوری جدی نداشت، اما بعدها به این موضوع شهره شد. ۹ مرداد ۷۷ عباس عبدی و باری روزن، مشاور مطبوعاتی لانه جاسوسی، با هم دیدار و گفتگو کردند. این جلسه توسط اریک رولو، سهامدار نشریه لوموند و دیپلمات سابق فرانسوی با گرایش‌های صهیونیستی در پاریس و در هتلی که متعلق به همسر رولو بود، برگزار شد و پس از آن لوموند نوشت: «آشتی گروگان و گروگانگیر، باید اصلاحات سیاسی ایران را باور کرد».

اگرچه او در یک جلسه مطبوعاتی با طرف آمریکایی از اقدام دانشجویان، دفاعی اجمالی کرد و از عملکرد حکام وقت آمریکا انتقاد نمود اما در رسانه‌های غربی این دیدار را «نوعی اعتراف به اشتباه» تلقی کردند و با تاکید به بخش‌هایی از صحبت عبدی که خواستار ایجاد فضایی جدید فارغ از آنچه در گذشته رخ داده، شده بود ایران را پشیمان و کرنشگر در برابر غرب ترسیم نمودند.

«باری روزن» در شرح این دیدار گفت که «عبدی از ما عذرخواهی کرد»، اما عبدی این موضوع را تکذیب کرد.

عبدی، مأمور مراقب «امیر انتظام»

«عباس امیرانتظام» که پس از تصدی سمت سخنگویی دولت موقت، اسم رمز جاسوسی‌اش از میان اسناد لانه جاسوسی بدست آمد و به حبس ابد محکوم شد در کتاب خاطرات خود به روایت روزهای نخست بازداشت، دلایل بازداشت و شرح دادگاه‌هایش پرداخته است. او در بخشی از خاطراتش، «عباس عبدی» را فردی معرفی می‌کند که در منزل او نگهبانی داده و همواره با ادبیات نامناسب و حقارت‌آمیز با او صحبت می‌کرده است. او در روایت بیست‌ونهم بهمن ۵۸ آورده است: «دیروز بعدازظهر یکی از این دانشجوها به‌عنوان مستعار حسن عباسی (عباس عبدی) به خاطر تلفنی که به بنی‌صدر کردم، فوق‌العاده ناراحتم کرد و اعتراض داشت که به چه حقی به رئیس‌جمهور تلفن کرده‌ام و مانند بچه‌ها در را به هم زد و تلفن‌ها را قایم کرد. این‌ها خیال دارند تا ابد من را تا اینجا نگه دارند... تا می‌گویم آخر دانشجو! من یک آدم شناخته شده هستم. سفیر این مملکت بوده‌ام... باید روزی به وضع من رسیدگی شود. همه مطالب را کنار می‌گذارد و با پرخاش به من می‌گوید: ارزش یک اوباش بیشتر از توست. چه حقی داری خودت را با دیگران مقایسه کنی؟ خدایا خودت کمک کن».

عباس عبدی در واکنش به این خاطره گفت: «من را با شخصی به نام "حسن عباسی" که نامش نه مستعار، بلکه واقعی است، اشتباه گرفته است...»!

اما نکته قابل توجه اینجاست که «محسن میردامادی» در پوشش تبرئه عبدی گفت: «فردی که آقای امیرانتظام با آقای عبدی اشتباه می‌گیرد، یکی دیگر از دانشجویان بود که "نام کوچک او نیز عباس بود" و با توجه به اینکه آنجا افراد نوعاً با اسم کوچک یکدیگر را صدا می‌کردند، احتمالاً این تشابه اسم باعث این برداشت‌اشتباه شده است».

ظاهراً عبدی و میردامادی حرف‌هایشان را با هم هماهنگ نکرده بودند در نتیجه تناقض آشکاری در حرف‌هایشان به وجود آمد که نشان‌دهنده میزان صداقت و درستی ادعاهای این طیف است.

تز خروج از حاکمیت!

در دوران دولت اصلاحات، تجدیدنظرطلبان و براندازان در شرایطی که حتّی هنوز لوایح دوگانه به تصویب مجلس نرسیده بود، عدم تأیید این لوایح از سوی شورای نگهبان را مساوی با بحران و فروپاشی نظام و کناره گیری و استعفای رئیس جمهور ارزیابی می‌کردند. آنان که به خوبی می‌دانستند چنین طرحی با هوشیاری شورای نگهبان حتی در صورت تصویب مجلس ششم، از تبدیل شدن به قانون بازخواهد ماند، در یک جنجال رسانه‌ای طرح خروج از حاکمیت را کلید زدند.

در همین رابطه شهریور سال ۸۱ عباس عبدی (عضو حزب مشارکت) در جمع گروهی از ایرانیان مقیم انگلیس در کانون توحید لندن گفت: «بقای نظام در گرو تصویب و تأیید لایحه تبیین اختیارات رئیس جمهوری و اصلاح قانون انتخابات است...جز تصویب و تأیید این لوایح، هر برخورد دیگری که با آنها صورت گیرد، نه تنها مشکلات نظام را حل نخواهد کرد، بلکه ممکن است به فروپاشی نیز منجر شود».

 عبدی با دادن تز خروج از حاکمیت افزود: «در صورت تأیید نشدن کامل این دو لایحه، اصلاح طلبان از حاکمیت خارج خواهند شد، زیرا عملاکاری از دست آنها برنخواهد آمد تا به مطالبات مردم پاسخ دهند. خروج از حاکمیت هم شامل استعفای دسته جمعی رئیس جمهور و نمایندگان مجلس ششم است».

انقلابی، سوپرانقلابی، پشیمان!

برخی یک روز با بالا رفتن از دیوار لانه جاسوسی، قهرمان شدند. بعد با رو کردن پرونده عده‌ای از جمله امیرانتظام، بعنوان سوپر انقلابی، قهرمان شدند؛ چند سال بعد پشیمان شدند و از دیوار پایین آمدند! حالا این جماعت با دهن کجی به احکام اسلام و قوانین جمهوری اسلامی، پیشنهاد عقبگرد به دوران طاغوت داده و ژست آزادی خواهی می‌گیرد!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 35
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 4
  • نام IR ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
    7 39
    لعنت بر تو مشرق نیوز . . .
    • مجید DE ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
      17 3
      چیه ؟ پرده از حقیقتِ شما افساد طلبهای لیبرال برداشته؟ پا رو دمتون گذاشته؟ دردتون اومده؟ فوت کن عزیزم فوت کن :)
    • محمد IR ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
      15 1
      لعنت به تو ارباب های مشروب خورت
    • GB ۰۳:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
      10 1
      همتون مشروب خوار هستید شلاق براتون کمه چون عمدا و آگانه کوفت می کنید و بعد تبلیغش هم می کنید مفسد فی الارض هستید . کج و کوله ها
    • AU ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
      10 0
      چون دست رو میکنه؟ اتفاقا دم مشرق گرم. این جور خبرگزاری ها باید تکثیر بشن.
  • IR ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
    14 1
    افرین. درود بر شما
  • IR ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
    7 0
    لعنت خدا بر منافقان بي دين
  • محمد IR ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
    12 0
    فقط مشروب خوری کم بود که اونم به افتخارات افسادطلبان اضافه شد
  • ناشناش IR ۰۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
    2 2
    حداقل طاغوت اختلاس چند هزار میلیاردی نمی کرد. همه چی ارزان بود. البته دفاع از طاغوت نمیکنم.
  • IR ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
    5 0
    چه کسی باید با عبدی و روزنامه ایران برخورد کند؟ دارن رسما مسخره میکنند دین و قانون رو! توی اون مقاله نظر یک فرد مجهول الهویه که گفته باید مشروب آزمایشگاهی آزاد بشه رو آورده و با تمجید ازش گفته باید ریشه ای تر حل کرد و باید برای عموم آزادش کرد نه با دوربرگردان فرهنگی بقول خودش و آزمایشگاهی! نظر اینها درباره زنان فاحشه هم همینه که باید آزاد کرد چون خودشون ضد دین هستند و اهل شراب که همه رو شرابخوار میبینند.این مقاله و دفاع ازش بجای معذرت خواهی مبارزه با دین خداست.
  • IR ۰۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
    1 5
    تمام برخوردها و قوانین دستوری در رابطه با ممنوعیت و منع شما در هر زمینه شکست خورده و اثر عکس داده.
  • حسین PL ۰۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
    6 0
    بالا بردن هزینه انتقاد؟ در مقابل شما باید هزینه لجن نویسی این اراذل را بالا ببرید ، اگر چرت و پرت نوشتن باید رسواشون کرد، جریان انقلابی متاسفانه کار رسانه ای حرفه ای انجام نمیده وگرنه باید چنان موجی ایجاد میکرد که اینها به غلط کردن بیفتند.
  • IR ۰۴:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
    3 0
    معمولا همینطور است. در تاریخ هم همینطور بوده. افراط به تفریط منجر میشود. شمر هم روزی شمشیرزن مسلمین بود ولی بعدها مزدور و خاءن شد.
  • IR ۰۴:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
    6 0
    گل عباس عبدی و زیباکلام و سعید ماکیاولیان را از یکجا برداشته اند!
  • CA ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
    4 8
    باز خوبه حداقل عباس عبدی با نام خودش مطلب می‌نویسه. این چرت و پرتی های مشرق رو معلوم نیست چه بی سر و پایی می‌نویسه.
  • IR ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
    3 0
    احتمالا جنس اصل به دستشون نمی‌رسه ...
  • IR ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
    3 5
    مشروب خواری بدتر است یا رباخواری حاجی بازاری های اصولگرایان؟؟؟ تا جائیکه ما خواندیم و شنیدیم یک دینار خوردن ربا بدتر از 70 زنای با محارم است حالا جناب مشرقیون و کیهانیان بفرمایند این رباخواری پولشویی و قاچاق چه پاسخی دارند ؟؟؟؟
    • IR ۰۱:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۷
      2 0
      سلام. حالت خوبه؟ چی میگی؟
  • IR ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
    0 3
    در تعجبم چطور هنوز نفهمید وقتی اینجور از بدی کسی میگید در نظر اکثریت مردم،محبوب تر میشه. البته فکر کنم شما هم همدست باشید
  • RO ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
    5 1
    اصلاح طلبان فاسد
  • RO ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
    4 0
    مرگ بر منافق
  • علی IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
    3 6
    سلام مشرق عزیز به گمراهی میری . لجن پراکنی برای چی ؟ آمار مشروبخوار ی در مملکت اسلامی زیاده، حرف درستی زده
    • سید IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
      11 0
      با این استدلال تو مثلاً اگر آمار دزدی زیاد شد، باید دزدی را قانونی کنند!؟ خیلی باهوشی نخبه!
  • IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
    0 2
    اگر جلوی فقر گرفته بشه همه این ها حل میشه متاسفانه فقر هم که تو ایران ریشه کرده ............!!!
  • IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
    0 0
    جناب عباس اقای خودشان خان سیاسی البته جسارت نشه این عبارت مال حضرت ایت الله جوادی املی مفسر کبیر قرآن است خداوند حفظش فرماید.
  • IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
    4 0
    كلا اين اقا نياز به روانكاو داره! الكليسم براي سلامت جسم و روح خطرناكه، انواع سرطان ها و سيروز كبد، از كار افتادن كليه ها و نابينايي به علاوه بيماري هاي رواني گوشه ايي از مصيبت هاي يك الكلي است و اكثر جرائم مثل قتل و خودكشي و تجاوز و رفتارهاي نابهنجار را همين افراد در جامعه مرتكب مى شوند بيشترين آمار تصادفات رو هم به اون اضافه كنيد مشخص است اين اقايان يا دوست نادانند يا دشمن دانا و اهداف شومى دارند باعث تعجب است كه قانون با انها برخورد نمى كند كه نشانه نوعي هرج و مرج فرهنگي است.
  • IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
    2 0
    یک گیلاسم با کیروش به افتخار هم سر بکشن
  • IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
    1 0
    این بنده خدا دنبال سوژه برای سال های بعده. سرتیتر مقالات عبدی در سالیان نچندان دور: چرایی گرانی مشروب و راههای برون رفت از آن ... آب آلبالو بهتر است یا شفتالو؟!
  • رضا IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
    2 0
    سلام مشرق جان در اینکه مشروب حرام است و حرام خدا تا روز قیامت حرام است و اینکه از نظر عقلی خداوند راضی نیست انسانی حتی برای لحظاتی از نعمت عقل بی نصیب شود تردیدی نیست و اینکه از نظر پزشکی مشروب عوارض شدیدی خصوصا در کبد و نسل دارد بحثی نیست متاسفانه سیستم آموزشی رسمی و مجموعه دستگاههای فرهنگی در تربیت انسان مومن و مسلمان ناموفق بوده اند و شاهد مواد مخدر و مشروبات با مارکهای مختلف و گاه دست ساز در جامعه بطور گسترده هستیم که باید به کنترل آنها اندیشید
  • IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
    1 0
    اینا میخوان حرف هایی بزنن که عوام پسندانه باشه و ملت فک کنن اینا به فکرشونن و متاسفانه جبهه انقلابی تو دام این حرفها قرار می گیره
  • IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
    5 0
    خاک تو سر اصلاح طلبا که همش به دنبال ترویج فساد در جامعه هستن
  • IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
    3 0
    متاسفانه از این دست نفوذیها در بین دانشجویان پیرو خط امام و دستگاههای اطلاعاتی زیاد داشتیم و ایشان بخاطر عصبانیت از چند بار دستگیری هر از گاهی عقده گشایی میکنند.
  • مراد IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
    2 0
    اگر عبدي و دارو دسته اصلاح طلبان دهنشان را ببندند شايد آرامشي در سطح جامعه ايجاد گردد.
  • IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
    0 0
    بگذارید دغدغه مان همین نان باشد.
  • سهیل بشردوست DE ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
    0 0
    اهمیتی ندارد که شراب یا هر چیزی از نظر خدا مجاز یا غیر مجاز است؛ انسان با اهمیت ترین عنصر است که باید در آزادی زندگی کند؛ شیعه و البته شیعه ی مد نظر شما در جامعه ی ایران اکثریت نیست که همه را شیعه و همفکر خود می پندارید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس