آمریکا

سخنگوی نیروهای کُرد سوریه که تحت حمایت آمریکا قرار دارند از کمک‌های تسلحیاتی واشنگتن به این نیروها با وجود مخالفت شدید ترکیه خبر داد.

به گزارش مشرق، سخنگوی نیروهای دموکراتیک سوریه اعلام کرد آمریکا با ادعای مقابله با داعش به تسلیح کُردهای سوری در شرق سوریه ادامه می‌دهد.

یک سخنگوی ارشد کردهای سوریه به بخش ترکیه‌ای زبان خبرگزاری اسپوتینک گفت واشنگتن برای مقابله با تروریست‌های داعش در شهرک‌های «هجین» و «باغوز» در استان دیروالزور سوریه، آنها را به انواع تسلیحات مجهز کرده است.

بیشتر بخوانید:

کشته شدن ۱۴ سوری در حمله ائتلاف آمریکایی به دیرالزور

این سخنگوی نیروهای کرد به شرط عدم افشای نام گفت: « ما 300 کامیون آمریکایی حاوی تیربار، موشک، گلوله توپ و خودروهای زره‌پوش دریافت کرده‌ایم. این تسلیحات در انبار پایگاه‌های آمریکایی دپو شده است و در صورت لزوم در نواحی مختلف توزیع خواهد شد.»

او اضافه کرد این محموله تسلیحاتی شبانه و در پایگاه‌های مخفی تحویل آنها شده است تا توجه رسانه‌ها و ترکیه را جلب نکند.

گروه موسوم به «یگانهای مدافع خلق» کُرد، هسته اصلی نیروهای دمکراتیک است و ترکیه عناصر مدافع خلق را شاخه سوری گروهک «حزب کارگران کردستان» (پ.ک.ک) می‌داند و بارها تهدید کرده که تداوم حضور این نظامیان در سوریه خط قرمز آنکارا است.

این ادعا درحالی مطرح می‌شود که عناصر گروه تروریستی داعش در جریان درگیری‌های شدید با نیروهای دموکراتیک سوریه، شهرک «البحره» را از تسلط این گروه خارج کردند و به اشغال خود درآوردند.

واشنگتن مدعی است جنگنده‌های ائتلاف این کشور نیز در حال پشتیبانی از نیروهای کُرد در نبرد با داعش هستند. در حمله جنگنده‌های این ائتلاف در طی چند هفته اخیر در حمله به مناطق مسکونی حومه دیرالزور، ده‌ها نفر از شهروندان سوری کشته شده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
    0 14
    نظر شخصی من اینه با توجه به حضور ضعیف داعش در منطقه شرق فرات و در جوار کردها و امریکاییها و اینکه داعش خطر بزرگی برای سوریه نیست و فعلا داره با کردها و امریکاییها میجنگه بهتره بصورت محدود ادواتی مثل ضد هوایی و پدافند هوایی و برخی سلاهها به داعش داده بشه بصورت کم که با اون تلفاتی به نیروهای امریکایی و کرد وارد کنند و در حین جنگ ارتش سوریه به سمت مناطقی که کردها اشغال کردند حرکت کنه و مواضع خودشو تثبییت کنه
  • IR ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
    6 20
    دم ایالات متحده گرم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس