داعشی

یک روزنامه ترکیه‌ای به نقل از یک فرمانده سوری نوشت که آمریکا در مقابل دریافت آثار باستانی از گروه تروریستی داعش، به عناصر این گروه سلاح تحویل می‌داد.

به گزارش مشرق، روزنامه دولتی «یِنی شفق» ترکیه چهارشنبه (۹ آبان) نوشت که به اسنادی دست یافته که نشان می‌دهد نظامیان آمریکایی به عناصر گروه تروریستی داعش سلاح و مهمات فروخته‌اند.

این روزنامه به نقل از یکی از افراد نزدیک به شبه نظامیان کرد سوریه نوشت که تحویل این سلاح‌ها در شهرک «المنصوره» واقع در نزدیکی شهر «الرقه» و شهرک مرزی «التنف» صورت گرفته است.


 

سند ادعایی ینی شفق

شهرک المنصوره تحت اشغال شبه نظامیان کرد سوریه موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» است که مورد حمایت ائتلاف آمریکا قرار دارند و شهرک التَنف نیز از سوی نظامیان این کشور از چند سال گذشته اشغال شده و واشنگتن اقدام به ایجاد پایگاه نظامی در این مناطق کرده است.

منبع روزنامه ینی شفق ترکیه که نخواست نامش فاش شود، در این ارتباط گفت که «ایالات متحده آمریکا تیمی از عرب‌ها و کردهای سوریه تشکیل داده تا ارسال سلاح به عناصر گروه تروریستی داعش با امنیت صورت بگیرد».

به گفته این منبع، تیم مذکور تحت نظارت آمریکا بوده و در آخرین باری که عملیات تحویل سلاح به داعش صورت گرفت، دو تن از فرماندهان «گروهک تروریستی پ.ک.ک» در شهرک «تل ابیض» واقع در شرق سوریه اعدام شدند.

منبع خبری ینی شفق ترکیه دلیل اعدام این دو فرمانده را اعلام نکرد ولی به گفته او، این دو فرمانده کرد سوری مسئول تحویل سلاح‌ها به گروه تروریستی داعش بودند.

ترکیه «حزب اتحاد دموکراتیک» (پ.وای.دی) و شاخه نظامی آن «یگان‌های مدافع خلق» (ی.پ.گ)، شاخه سوری گروهک تروریستی «حزب کارگران کردستان» (پ.ک.ک) می‌داند.

بر اساس گزارش روزنامه ینی شفق، منبع نزدیک به شبه نظامیان کرد سوریه به پیشروی‌های گروه تروریستی داعش طی سال‌های گذشته در اطراف شهر باستانی «تدمر» اشاره می‌کند و می‌گوید که این پیشروی‌ها به لطف تسلیحات صورت گرفت که آمریکا آن‌ها را در اختیار این گروه تروریستی قرار داده بود.

بر اساس ادعای این منبع، تحویل سلاح به داعش زمانی اتفاق افتاد که ارتش ترکیه به کمک گروهک «ارتش آزاد سوریه» با داعش در شهر «الباب» واقع در استان حلب در حال جنگ بود.

این منبع همچنین افزود که داعش در مقابل سلاح‌هایی که از آمریکا می‌خرید، مقادیر زیادی از طلا و آثار قدیمی و باستانی را که در مناطق تحت اشغال خود در سوریه و عراق به دست آورده بود، در اختیار فرماندهان آمریکایی قرار می‌داد و این کار به‌صورت «بسیار محرمانه» صورت می‌گرفت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس