نظامیان کرد

«دیدبان حقوق بشر سوریه» اعلام کرد که عناصر نیروهای دموکراتیک سوریه در شهرک «خشام» به همراه ساکنان این شهرک و ساکنان منطقه «جدید عکیدات» بر چاههای نفت واقع در میدان نفتی «کونیکو» مسلط شدند.

به گزارش مشرق، درگیری شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» -که تحت حمایت آمریکا قرار دارند- با عناصر داعش در استان دیرالزور همچنان ادامه دارد.

منابع خبری معارض اعلام کردند که عناصر نیروهای دموکراتیک که در جنوب شرق دیرالزور حضور دارند بر سر تصرف چاههای نفتی به جان هم افتاده‌اند.

گروه موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» -نزدیک به معارضان گزارش داد که عناصر نیروهای دموکراتیک حاضر در شهرک «خشام»  به همراه ساکنان این شهرک و ساکنان منطقه «جدید عکیدات» بر چاههای نفت واقع در اطراف میدان نفتی «کونیکو» مسلط شدند.

بیشتر بخوانید:

بشار اسد: همه اراضی سوریه آزاد خواهد شد

فیلم/ جریان زندگی در حلب سوریه

دیدبان می‌گوید که این افراد با نیروهای حفاظتی چاهها درگیر شدند و دست به سرقت از این چاه زدند.

این گروه اعلام کرد که علت این سرقت، اعتراض «به سرقت نفت و خدمات نامناسبی است که به روستای جدید عکیدات و اردوگاههای آوارگان خشام در ریف شرقی دیرالزور واقع در نزدیکی نیروگاه "العزیه" ارائه می‌شود».

افزون بر این مسئله، ساکنان محلی اعلام کردند که اعتراض ساکنان ریف دیرالزور و آوارگان حاضر در این منطقه بدین سبب است که نفت این منطقه به «الشدادی و ریف حسکه» انتقال پیدا می‌کند.

در همین راستا، پایگاه خبری معارض «الحل» به نقل از نیروهای دموکراتیک گزارش داد که این نیروها توانسته‌اند شهرک «باغوز» واقع در شرق دیرالزور را به تسلط خود درآوردند.

الحل با بیان اینکه شبه‌نظامیان کُرد در شهرک «هجین» که در مجاورت باغوز قرار دارد، پیشروی نسبتا زیادی داشته‌اند، اعلام کرد که عناصر داعش با تمام توان خود در تلاشند مجددا مناطقی را اشغال کنند که کنترل آن را در هجین از دست دادند.

دفتر اطلاع‌رسانی وابسته به نیروهای دموکراتیک اعلام کرد که شبه‌نظامیان کُرد در برابر عناصر داعش به شدت مقاومت کردند و این عناصر مجبور به فرار شدند.

این دفتر همچنین اظهار داشت که درگیری شبه‌نظامیان کُرد با داعش در باغوز و هجین به کشته شدن 32 عنصر داعش منجر شده و اطلاعی درباره آمار تلفات کُردها منتشر نکرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
    11 15
    نفت دزدها حتما نفت رو به اربابشون امرکا میفروشند ارزون
    • IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
      3 0
      13:19 از اینکه دیگه داعش نمیتونه نفت رو به ترکیه بده ناراحتی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس