یمن (1).jpg

رزمندگان یمنی عملیات جدیدی را با پشتیبانی یگان های موشکی و توپخانه ای علیه نیروهای مزدور تحت حمایت ائتلاف غربی - عربی - صهیونیستی در محورهای شمالی و شرقی استان البیضاء آغاز کردند.

به گزارش مشرق، نیروهای ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله عملیات جدیدی را با پشتیبانی یگان های موشکی و توپخانه ای علیه نیروهای مزدور تحت حمایت ائتلاف غربی - عربی - صهیونیستی در محورهای شمالی و شرقی استان البیضاء آغاز کردند.

براساس اخبار به دست آمده، نیروهای یمنی در محور شمالی و نزدیکی مرزهای استان مآرب مواضع نیروهای مزدور را از سه محور در ارتفاعات، بلندی‌ها و ایستگاه‌های دفاعی در منطقه «قانیه» به شدت هدف قرار دادند.

بیشتر بخوانید:

آخرین تحولات میدانی استان الحدیده یمن/ تلاش نیروهای ارتش و انصارالله برای قطع خطوط امداد رسانی نیروهای ائتلاف از استان تعز به جنوب فرودگاه الحدیده + نقشه میدانی و تصاویر

به گفته منابع میدانی، نیروهای یمنی در جریان حملات و درگیری ها در منطقه «قانیه» در محور شمالی استان البیضاء موفق شدند بخش وسیعی از مناطق اشغالی را بازپس بگیرند و به کنترل درآورند؛ ۵۰ تن از نیروهای مزدور ائتلاف در این محور کشته و زخمی شدند.

در لیست کشته شدگان نام ۳ فرمانده میدانی نیروهای مزدور هم دیده می شود؛ سایر نیروهای مزدور تحت حمایت ائتلاف پس از متحمل شدن ضربات و خسارت های سنگین به سمت مناطق شمالی متواری شدند.

از محور شرقی استان البیضاء خبر می رسد، نیروهای یمنی عملیات بزرگی را با پشتیبانی یگان های موشکی و توپخانه ای علیه نیروهای مزدور و عناصر تروریستی القاعده در منطقه «الضحاکی» در بخش «الصومعه» انجام دادند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله پس از درگیری های سنگین چند ساعته موفق شدند نیروهای مزدور و تروریست ها را عقب برانند و پایگاه نظامی «الضحاکی» را به کنترل دربیاورند.

پایگاه نظامی «الضحاکی» در ماه های گذشته به مکانی برای آموزش بیشتر و رشد تروریست های القاعده تبدیل شده بود و عناصر تروریستی در این پایگاه خود را برای حمله به موضع نیروهای آماده می کردند.

حدود ۶۰ تن از نیروهای مزدور در جریان درگیری ها کشته و زخمی شدند؛ ۵ خودروی نظامی نیروهای مزدور در جریان عملیات در محور شرقی استان البیضاء منهدم شدند و نیروهای یمنی مقادیر زیادی از تجهیزات نظامی را هم به غنیمت گرفتند.

در حال حاضر، بیش از ۷۵ درصد از مناطق شمال شرق و شمال استان البیضاء به کنترل نیروهای ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله درآمده است و تلاش ها برای پاکسازی مناطق اشغالی ادامه دارد.

نیروهای ارتش و انصارالله یمن در تلاش هستند با پاکسازی کامل بخش های اشغالی از جمله مناطق «ناطع و قانیه»، امنیت را در کمربند شمالی و شمال شرقی استان البیضاء تامین کنند و مانع از نفوذ مزدوران سعودی در این محور شوند.

به گزارش مشرق، حدود ۸۰ درصد از مساحت استان البیضاء شامل مناطق جنوبی، مرکزی، غربی، شمالی و شرقی از جمله شهرهای «البیضا، ملاحم، واسط، رداع، قزن عطا، خیران، العقله، حمره، سوادیه، ذی نائم، میکراس و ...» در کنترل نیروهای یمنی است.

بخش هایی از شمال، شرق و جنوب استان البیضاء از جمله مناطق «عقبه القنذع، نعمان، ناطع، صومعه و الظاهر» هم در اشغال نیروهای مزدور تحت حمایت ائتلاف است که حدود ۱۷ درصد از خاک استان را شامل می شود؛ حدود ۳ درصد از استان شامل مناطق شمال غربی در اشغال گروه های تروریستی داعش و القاعده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • US ۰۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
    23 3
    الحمد الله
  • آتش به اختيار DE ۰۱:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
    30 8
    به حمايت از ملت مظلوم يمن لنگ ميبنديم و نان خشك ميخوريم اما تن به ذلت استكبار جهاني نخواهيم داد ، إِنَّ حِزْبُ اْللّٰهْ هُمُ اْلْغْالِبْوْنْ .
  • US ۰۲:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
    29 6
    3 فرمانده نیروهای مزدور رو کشتند؟! اگر واقعیت داشته باشه شاهکار بزرگی است و تو دهنی بسیار محکمی است. خداوند پشت و پناه مردم یمن و ستم دیدگان هست.
  • IR ۰۳:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
    23 2
    عربستان به زودی با خاک یکسان میشود
  • IR ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
    24 2
    مزدوران سعودی دیگه اخراتونه
  • IR ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
    25 6
    تنها کسی که داره برا یمن کار میکنه امام خامنه ای است ولا غیر لعنت خدا به آل سعود لعنت خدا به سیاسیونی که فقط سواستفاده از یمن را کردن سرلوحه کارشان لعنت خدا به تک تک افرادی که سکوت کردن بابت این سکوت تو دهنی محکمی خواهند خورد در دنیا و آخرت
  • IR ۰۵:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
    18 4
    سلبریقیای پست فطرت که دفاع از تروریسم سرلوحه کارتان است ببینید و بمیرید از استقامت مقاومت که با شکم گرسنه و پای برهنه چطور پوز اربابتان را به خاک مالیدن
  • IR ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
    16 3
    خداروشکر
  • IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
    1 20
    چرا نقشه سبز هرهفته کمتر میشه مشرق چاخان
    • IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
      14 0
      خدا بزرگه فراموش نکنید سوریه هم تا مرز اشغال 100 درصدی تکفیری ها پیش رفت اما با مجاهدت مجاهدان و نصرت خدا ورق برگشت
    • US ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
      9 1
      میگن دشمنان مقاومت از نادان ترین افراد هستند حالا هی بگید نه؛ مشرق اگر قراره خودش خراب کنه که اصلا نقشه نمیزاره که تو بیای چرت چواب بدی. چقدر بدبختید شماها. حالا خوب با جزئیات توضیح داده
    • IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
      5 0
      چون تو کوری
    • محمد IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
      1 0
      اگر مشرق دروغ میگفت سایتای ضد مقاومت دستشو رو میکردن
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
    10 0
    کار آل سعود و مزدورانش تمومه به لطف خدا. مواجب بگیران عربستان وهابی در داخل بترکند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس