کد خبر 913576
تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۵
خادمی

عضو کمیسیون انرژی گفت: با توجه به مصرف زیاد فرآورده‌های انرژی و کمبود آن در کشور و واردات آن، چاره‌ای جز سهمیه‌بندی بنزین از طریق کارت سوخت نیست و به نظر می‌رسد پروژه بعدی ۲ نرخی شدن آن است.

به گزارش مشرق، هدایت‌الله خادمی عضو کمیسیون انرژی و نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی درباره بررسی موضوع بازگشت کارت سوخت به جایگاه‌های بنزین که اخیراً از سوی دولت مطرح شده است، گفت: این موضوع تاکنون به صورت جدی در کمیسیون انرژی بررسی نشده است.

بیشتر بخوانید:

طرح مرکز پژوهش‌ها برای پرداخت «یارانه بنزین»

آخرین وضعیت سهمیه‌بندی بنزین

وی افزود: وزارت نفت اعلام کرده است دارندگان خودرو بهتر است هرچه زودتر به منظور استفاده از کارت سوخت در جایگاه‌های بنزین خود را آماده کنند اما آنطور که پیش‌بینی می‌شود به نظر می‌رسد که این کار آغازی برای 2 نرخی کردن بنزین است.

وی تصریح کرد: پیشنهاد دیگری مبنی بر اینکه به جای تخصیص سهمیه بنزین به خودروها، این سهمیه به هر فرد ایرانی داده شود که شاید او خودرو هم نداشته باشد که با اجرای این پیشنهاد عملاً افزایش قیمتی در نرخ بنزین رخ نخواهد داد.

نماینده مردم ایذه و باغملک گفت: اگر سهمیه‌بندی بنزین هم اجرایی شود به نظر می‌رسد که برخی افراد از این سهمیه عبور خواهند کرد و برای استفاده از سهمیه بنزین به سراغ افرادی که خودرو ندارند بروند لذا به نظر می‌رسد که با این کار گروه دیگری باید سهمیه‌های بنزین غیر خودرویی‌ها را جمع‌آوری کرده و به دیگران بدهند.

خادمی افزود: آن چیزی که به نظر می‌رسد دولت بنای آن دارد تا هرچه زودتر آن را اجرایی کند سهمیه‌بندی بنزین است که به نظر می‌رسد سهمیه‌هایی که پایان می‌یابد باید با نرخ دوم از سوی مردم خریداری شود اما همه این موارد در گیر و دار افزایش نرخ بنزین، مقدار سهمیه آن است.

این عضو کمیسیون انرژی افزود: به شخصه معتقدم که در نهایت به سمت استفاده از کارت سوخت باز خواهیم گشت و سپس به سمت دونرخی شدن گام بر خواهیم داشت البته دولت اعلام می‌کند که غربی‌ها اجازه ندادند به سمت راه‌اندازی پالایشگاه‌های جدید و توسعه تولید بنزین در کشور برویم و به نظر می‌رسد با این کار در فضایی حرکت کرده‌ایم که مد نظر آمریکا و دشمنان جمهوری اسلامی ایران بوده است.

وی با بیان اینکه خام فروشی فرآورده‌های انرژی اشتباه بزرگی است که با تحریم‌های جدید تأسف بیشتری در این خصوص خواهیم خورد، افزود: اگر می‌توانستیم با توسعه پالایشگاه‌ها در ایران نفت را به بنزین و فرآورده‌های دیگر نظیر گازوئیل تبدیل می‌کردیم با صادرات آن می‌توانستیم ضمن افزایش ارزش افزوده ارز را به داخل کشور می‌آوردیم که در آن صورت تحریم‌ها هم اثری بر کشور نمی‌گذاشت اما در ۵۰ سال آینده وقتی که اسناد زمان فعلی‌مان از محرمانه بودن خارج شود به نظر می‌رسد که برخی افراد دقیقاً براساس نقشه آمریکا رفتار کرده‌اند.

خادمی با بیان اینکه مصرف بنزین در ایران به شدت بالا رفته و چاره‌ای جز واردات آن نیست به تحریم‌های آمریکا در این خصوص اشاره کرد و گفت: با شرایط فعلی چاره‌ای جز سهمیه‌بندی بنزین و ۲ نرخی کردن آن وجود ندارد که شاید در آینده نزدیک این موضوع اجرایی نشود اما قطعاً در دستور کار خواهد بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 59
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 25
  • IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
    81 4
    تمام این چرندیات را از مقامات ارشد دولت از قبل تا تاکنون بارها شنیده ایم در نهایت هدف فروش بالای بنزین به ملت و تقسیم درآمد حاصل از آن بین مدیران نجومی بگیر دزد و.... وزیران بی کفایت حراف است هنوز یادمان نرفته که احمدی نژاد می‌گفت یارانه پول امام زمان است و روحانی که آمد زد زیر همه چیز ***
    • خرمی IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
      40 1
      هدف گرانکردن بنزین
    • IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
      30 10
      سهمیه بندی بنزین و گرون کردنش و تمام این داستانا که ایده خود محمود بود
    • IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
      3 12
      قیمت باید درست باشد بسیاری مردم اتومبیل ندارن یا ماشین کم مصرف دارن و راضی نیستند یک ریال از بیت المالشان به صورت بنزین ارزان در باک ماشینهای پرمصرف و 4 یا پنج خودرو خانواده های پول دار برود
    • وطن IR ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
      13 0
      سوال اينجاست چرا با ايجاد تورم و گراني كسي از ارزان شدن صحبت نمي كنند و همه فكرشان گراني است اگر دولت داري اين است مطمئن باشيد يك جوان كم سن و سال هم مي تواند رئيس جمهور بشود فقط فرقش اينست كه جوان ها صداقت دارند اما رئيس جمهوري كنوني نه برنامه اي دارد و نه صداقتي
    • IR ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
      1 0
      حالا خوبه این کارت و گران کردن بنزین میراث خود احمدی نژاده...
    • IR ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۵
      0 0
      سناریوی کهنه شده دولت . اول سهمیه بندی دوم به ستوه امدن مردم از کمی سهمیه سوم تقاظای داوطلبانه برای بنزین گرانتر . مگر با این لگنهای بنزین خوار میشه با روزی 2 لیتر شکم یه خانواده را سیر کرد؟ سهمیه میده ؟ بیاد روزی 30 لیتر سهمیه بده بدون قابلیت پس انداز . سهمیه امروز واسه فردا نمونه که قاچاق بشه . کار همه هم راه میفته .
    • IR ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۵
      0 1
      نگران نباشین بدنه دولت همان بدنه دولت مهرورزیه . فقط رئیسش خوش صحبت تر ، خوش بر و رو تر ، خوش هیکل تر ، طناز تر ، مجلسی تر است . اگه من جای اقای رئیس جمهور بودم به کسی که چنین وصفی از من میکرد یه خودرو صفر میدادم .
  • من IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
    77 0
    میگن کشورهای خارجی بنزین گرونه خب اونجا درآمد ها هم بالا هستن غیر آینه. ضمنا هر کشوری هر چیزی که زیاد داره ارزونتره مثلا بنز تو خود المان با ایران مقایسه کنید ، متاسفانه دولت ایران ی راه خوب پیدا کرده هر موقع کم میاره دستشو میکنه تو جیب مردم ، چرا با دلار حقوقا بالا نمیرن ولی قیمت ماشین و بنزین با دلار بالا میره .
  • حمید کر می کارشناس ارشد مدیریت IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
    40 2
    خجالت بکشید .وقتی رییس کل وزارت نفت می گوید ما سهمیه بندی نداریم چرا شما می خواهید مردم را بهشان بقبولانید که سهمیه بندی می شود.
  • فرهنگی IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
    39 2
    بازهم بازگشت به عقب و نابودی بیشتر زندگی مردم اونوقت هم شعا ربدهند ما هیچ مشکلی نداریم و تحریمها بی اثر است
    • IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
      17 4
      برگشت به دوران احمدی نژاد بده؟؟دولت اسطوره ایتونه که
  • ترسو IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
    33 1
    برو بابا جمعش کنید مشاها مملکت داری بلد نیستید فقط بلدید دهن ملت را کارواش ببرید !!!
  • NL ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
    30 1
    هدف دولت فقط گرون کردن بنزین هستش ..قاچاق سوخت بهونه است..بااین کارشون مردم رو بدبختر میکنن ..دولتمردان بی کفایت یه ذره به فکر مردم نیستن..این شک اقتصادی که به مردم وارد کردن کمرشکن بود .خدا ازشون نگذره.
  • شاهین دنا IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
    25 1
    ما میدونیم این تبلیغ بنزین یه جایی رو خراب میکنه میخاین کارت بیارین بعد ما به گرونی قانع بشیم برنامه ریزی بلند مدت برای مردم فقیر و بدبخت.
  • محمد IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
    24 1
    به خود خدا قسم یه روزی این آه مردم بد یقه ی خائنای به مردم رو میگیره مطمان باشید
  • مجتبی US ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
    29 1
    شما که می گفتین ما تو بنزین خودکفا شدیم و .... حالا می گید وارد می کنیم؟
  • IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
    33 2
    با سلام کسی میدونه قیمت قبر چنده.گناه ما ایرانیا چیه
  • IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
    8 1
    چراحالاکه دنیا تحریممان کرده-نفت،بنزین،آب،برق وسوبسیدها را میخواهید حذف وخودتان هم ایران را تحریم کنید-تنها فقط باوحذف تحریهای دنیا میتوانید بنزین و...را تحریم؟گران وسهمیه بندی کنید والا فاجعه نهایی رخ میدهد
  • IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
    16 1
    اگه تو احتمال میدی من مطمئنم، اول دو نرخی میشه، چند وقت بعد دوباره تک نرخی، باز دوباره دو نرخی و.....
  • IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
    4 4
    به هیچ وجه دو نرخی نمیشه،
  • IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
    20 3
    برای بار صدم بنزین آزاد میشود، احسنت به این درایت مسئولین که به واژه (آزاد) معنایی عمیق بخشیدن؟ هر سال یه چیزی تو این مملکت آزاد میشود،
  • IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
    14 1
    آخه کسی که ماشین نداره سهمیه بنزین واسه چیشه ،اینکار غیر از سوق دادن مردم به سمت دلالی واز بین بردن کرامت مردم کم بضاعت هیچ نتیجه ای نداره ،این طرح ها از مغز چه نوابغی بیرون میاد ،تو روخدا بذارید یه ذره ایمان وکرامت بمونه
  • IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
    24 1
    سن جنون در مملکت به ۴۰سال رسید علت دروغ مسوولین
  • ایرانی IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
    8 0
    "به عقب باز نمیگردیم"
  • IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
    22 0
    چند سال است این داستان تکرار میشود که اول ارزش پول ملی را شدیدا کاهش میدهند بعد در مقایسه با پول کشورهای دیگر میگویند شما سوخت را ارزان می خرید و منت سر مردم میگذارند این دور باطل کی تمام میشود
  • IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
    11 0
    دارم یاد روزایی میوفتم که میگفتیم روحانی مچکریم الان با تمام قدرت میگم روحانی مچکریم . همین به بنزین مونده بود که قیمت ها رو دوباره بالا ببره که به لطف دوستان میخواد اجرایی بشه. به حد کافی شرمنده خانواده شدیم دیگه بدترش نکنید لطفا !!!!!!!!!!!!1
  • محمد IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
    23 1
    تورا بخدا بس کنید مردمو از این بیچاره تر نکنید
  • IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
    4 0
    ******** همین وبس
  • vahid IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
    4 1
    تنها راه رفتن از این مملکته
  • IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
    9 0
    دولتی که سهمیه بندی و کارت سوخت و گرانی بنزین و گدا پروری را دستمایه تبلیغات خود کرده بود تا دولت قبل را بکوبد حالا بدون در نظر گرفتن یارانه و قیمت بنزین در فم خلسج فارس و اضافه کردن یارانه و بالا کشیدن درامدهای میلیاردی نفت و گرانی حاکمبر زندگی مردم و برگشت به عصر احمدی نژاد که همه مستکبران امروز در دولت برای زمین زدنش بسیج شده بودند سقوط ملیت و فشل شدن مردم در پی دارد که ارزوی اصلاح طلبان بوده است ودارندبه ان می رسند
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
    10 0
    درحال حاضر باوجودتحریمهای همه جانبه-سهمیه بندی وگران کردن بنزین،انرژی،حذف سوبسیدها وعملا دامن زدن به تورم وگرانی برای مردم ومملکت عواقب خطرناکی داره
  • ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
    5 0
    عقب مانده های اقتصادی، سو استفاده کنندگان از تحریمها، بی کفایتان کنترل مرزها برای ورود خروج کالای قاچاق مواد اساسی زندگی مردم، تمام عقده هایشان رااینبار میخواهند سر بنزین خالی بکنند. بابا بنزین را از صد تومان کردید هزار تومان با هزار تمطراق خوب حالا واقعا قیمت را کمی افزایش دهید. این بازیها یعنی چه؟؟؟؟؟
  • IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
    11 0
    چرا مسئولین نظام هیچ درکی از شرایط که مردم درگیرش هستند،ندارند!؟وفقط به (اطلاعات،آمار،ترازمالی واعداد) بسنده میکنند!؟چون خودشان هیچگونه دغدغه(تورم وگرانی،کمبود،امنیت شغلی،درآمد،حقوق ومزایا،هزینه های زندگی،تحصیل،آموزش،تفریح،غذا،پوشاک،بیمارستان،قبوض........................)ندارند
    • IR ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۵
      0 0
      چون درامدشان با اونا یکی نیست
    • IR ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۵
      1 0
      چون وکلا همه از طبقه مرفه جامعه هستند . کسی که چند میلیارد خرج شام و ناهار و تبلیغات انتخاباتیش میشه میتونه از طبقه پایین و درد کشیده جامعه باشه؟ که درد مارو هم حس کنه ؟ تازه بعد از انتخاب شدن هم میدونه که این همه هزینه رو نمیتونه با دفاع از من دردمند و ندار جامعه جبران و یه چیزی هم اضافه کنه .
  • حسن IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
    6 1
    مردم حقشونه چون خودشون انتخاب کردن که اینطور زندگی کنند( از بیانات دکتر ظریف!!)
  • عزعلی IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
    9 0
    چرا مسیولین قبل از تصمیم گیری و امرای نهایی ان به التهاب و اشفته کردن ذهن مردم دامن میزنند هر کسی در مورد بنزین خبری به مردم تا از درون نیز مردم را اشفته کنند.هر مسیولی نظری میدهد و دیگری انرا نقض میکند چرا با روان ملت مظلوم بازی میکنید.ایا ارامش از درون حق ملت نیست
  • بهنام IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
    10 0
    شما که میخواهید قیمت بنزین با کشورهای دیگه به قیمت جهانی برسونید،قبول،چرا خودروی بنز تو کشورقیمتشو جهانی نمیکنی
    • IR ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
      4 0
      چون اونوقت جایی واسه دزدی خودشون باقی نمیمونه
  • IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
    2 0
    عاخه چرا
  • AE ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
    2 0
    سرتون بخوره این نوع؟؟؟؟؟؟؟؟
  • Masoud IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
    3 3
    من اول فک میکردم دولت و مجلس پشتیبان مردم هستند ولی میبینم اینا فقط به فکر منافع خودشونن و ما جز رهبر عزیزمان پشتیبانی نداریم جانم فدای رهبر
  • IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
    5 0
    بزرگترین دلال خود دولته مافیایی که فقط به فکر جیب خودشه.
  • IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
    3 0
    با توجه به مصرف زیاد فرآورده‌های انرژی و کمبود آن در کشور و واردات آن، چاره‌ای جز سهمیه‌بندی بنزین از طریق کارت سوخت نیست جالبه راه حله همه چیز فقط گرانیه!!!احیانا تولید خودروهای با کیفیت و اصلاح حمل و نقل عمومی و اصلاح خیابانها و راهها و ....که نیست!!!!
  • معین US ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
    2 0
    بنزین با کارت سوخت جلو غارت سوخت میگیره
    • IR ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۵
      1 0
      عزیز امریکایی نمیدونم با اینهمه قلت عقل ، چطوری پات رسیده کاخ سفید . قاچاق سوخت با کشتی میشه نه تو ی خورجین چن تا قاطر
  • مهدی IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
    3 0
    دولت تدبیر و امید:یادتان نرود که:زمانه کیفر بیداد سخت خواهد داد(سخت).
  • محمود IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
    2 0
    اگه قرار بود بنزین دوباره سهمیه بندی بشه خوب دولت قبلی که بود . چرا حذف شد و یک شبه ذخیره بنزینمونو به صفر رسوندین طرحی اشتنباهی بود به قول حضرات . .. واقعا خجالت آوره ملت نابودشدن نابود آه در بساط ندارن
  • فرید IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
    4 0
    کمی واقع بین باشیم.از ۲ سال پیش آیا دنیا عوض شده؟ آیا بنزین عوض شده؟آیا قیمت بنزین تو ایران ارزون شده؟ خیر فقط قیمت دلار توسط دولت کشیده بالا الانم تنها راه حل پایین اووردن نرخ دلاره ما میخاییم آمریکا رو نابود کنیم ولی میبینیم با گرونی دلار آمریکا خودمون داریم نابود میشیم
  • IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
    3 0
    چرا هعمه باید تابان 2 نرخی بینزین را بدهند انهایی که سوار بر خودرو میلیونی هستند و از وارذاذت خرجی استفاده می کنند انها تابان قیمت ازاد بنزین را بدهند نه ملتی که از ایران خودرو و سایپا خودرو می خرنند به اندازه قیمت دو برابر خودرو هزینه تعمیرات می دهند و شما اقای نماینده که پیشنهاد دو نرخی می دهید لطفا حقوق تان را با کارمندان دولت کاهش و همتراز کنید همه چیز درست میشود
  • یاشا IR ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
    5 0
    به نظر من این دزدی از ملته اگه بنزین رو با تورم و (ارزی که دست خودتونه بالا پایین می کنید ) گرون می شه ، پس چرا یارانه 45500 از وقتی که دلار 1500 تومن بود که العان شده 13500 باز همون 45500 ؟؟؟ پس اونم ببرید بالا دیگه - چیه بهتون نمی صرفه ؟
    • IR ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
      0 0
      ای خدای بزرگ کی می شوداین دزدهاجیبهاشان پرشودهرروزیک بلای سرمردم می اورندانشالله که بافرعونهای تاریخ هم نشین شوند خدالعنتشان کنداین نفت ملی بااین نفت ملی ببین چه بلای سرمردم می اورند.ای کاش مصدق این نفت راملی نمی کرد..این نفت اگردردست انگلیس می بودبهتر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • مهماندار هواپیما IR ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
    3 0
    به عقب برنمی گردیم اما عقب عقب می ریم
  • IR ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
    3 0
    وای باز گرونی
  • شیرازی IR ۰۱:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
    1 0
    صبازمن به حریفان زیر دست آزار بگو که کارکنان فلک زبر دستند.حافظ. آخر ما هم خدایی داریم. واگذارتان بخدا. کاشکی به روح اعتقاد داشتید
  • علی IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
    2 0
    چاهی است که مردم خودشون کندن .این گرگ سالهاست با این گله آشناست .
  • IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
    3 0
    در یک مقاله خوندم نوشته کارمند عادی در آلمان در سال 2018 ماهانه 3800 مارک حقوق دریافت میکنه به پول ما میشه ماهی 43 میلیون تومان. خوب قیمت بنزین هم در آلمان بالا باشه اصلا به کارمند فشاری نمیاد اما توی ایران ................ فقط قراره قیمت بنزین 4 برابر بشه حقوق کارگر و کارمندها 10 درصد این یعنی دزدی در روز روشن
    • IR ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۵
      1 1
      یک و نیم ملیون 10% چهل و سه ملیون میشه ؟ یا 3%

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس