پرچم ایران

هفته‌نامه اکونومیست در گزارشی تصریح کرد: دکترین امنیتی ایران زیر فشار تحریم‌ها تغییر نمی‌کند.

به گزارش مشرق، این هفته‌نامه انگلیسی  می‌نویسد: در روزهای موسوم به «جشن هالووین»، آبهای ساحلی چین از کشتی‌های ناشناخته‌ای پر شده است؛ یک فروند کشتی به نام «دینو» که پرچم پاناما بر روی آن برافراشته شده بود؛ در تاریخ ۱۳ اکتبر/ ۲۱ مهر در خارج از بندر «دالیان» چین ناگهان محو شد. دالیان بزرگترین پایانه نفتی چین است. این کشتی هنگام خروج از دالیان گیرنده‌های خود را خاموش کرده بود، اما چند روز بعد در حوالی تایوان گیرنده‌هایش را روشن کرد و با شتابی بیشتر به راهش در آبها ادامه داد. بار کشتی؛ میلیونها تن نفت ایران بود که مخفیانه بارگیری شده بود. این نفتکش حالا به سمت جزیره «خارک» ایران در حرکت است. جزیره خارک؛ بزرگترین پایانه بارگیری نفتکش‌های «شرکت ملی نفت ایران» است. پاییز امسال دست کم شش فروند «نفتکش شبح» دیگر در همین راه دریایی تردد کرده‌اند.
ترامپ با خروج از توافق هسته‌ای که آن را «بدترین توافقی که تا به حال امضا شده» خوانده است؛ تحریم‌های ایران را بازگرداند. مهمترین جزء این تحریم‌ها؛ تحریم‌ نفتی است.
اکونومیست در ادامه می‌نویسد: «مایک پمپئو» وزیرخارجه ترامپ فهرستی بلندبالا از پیش‌شرط‌هایی را برای هر مذاکره‌ای تهیه کرده است. شروطی که پمپئو آنها را مقرر کرده؛ فقط مربوط به برنامه هسته‌ای ایران نمی‌شود؛ بلکه توقف آزمایش موشک‌های بالستیک، عقب‌نشینی نیروها از سوریه و قطع حمایت جمهوری اسلامی از نیروهای نیابتی در سطح منطقه نظیر «حزب‌الله» را هم شامل می‌شود.
اصلا برآیند تمام این درخواست‌ها و این تمهیدات و برنامه‌ها، این است که جمهوری اسلامی تغییر دکترین بدهد. اما ایران هرگز دکترین امنیتی خود را که ناظر بر فرهنگ شیعی و حمایت از مقاومت در منطقه است تغییر نمی‌دهد. این واقعیت را تجارب گذشته نشان می‌دهد. در پایان این گزارش آمده است: روحانی دو سال دیگر پستش را تحویل می‌دهد. اگر ایران همچنان زیر فشار سنگین تحریم‌های فلج‌کننده بماند؛ یک تندرو در ایران به قدرت خواهد رسید. اگر نفتی در ایران تولید نشود، سانتریفیوژها بازخواهند گشت.

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس