کد خبر 91311
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۰ - ۱۸:۲۰

در بندی از لایحه مبارزه با قاچاق ارز و کالا آمده بود که قاچاق مشروب بیش از 20 لیتر منجر به توقیف خودرو قاچاقچی یا منزل وی می​شود.

به گزارش مشرق به نقل از خبر آنلاین، نماینده دولت با اشاره به اینکه در مواد قبلی لایحه مبارزه با قاچاق ارز و کالا، مجازات قاچاق کالا از هر نوعی از جمله مشروب، تعیین شده است، گفت: برای اینکه بین جرم و مجازات تناسبی ایجاد شود، قید 20 لیتر را برای مشروب آوردیم تا اگر از این میزان بیشتر بود خانه یا اتومبیل قاچاقچی ضبط شود، نه کمتر از آن. وگرنه مجازات قاچاقچی مشروب همچون دیگر قاچاقچیان به قرار خود باقی است.

در بندی از لایحه مبارزه با قاچاق ارز و کالا آمده بود که قاچاق مشروب بیش از 20 لیتر منجر به توقیف خودرو قاچاقچی یا منزل وی می​شود.

حسن کامران نماینده اصفهان در اعتراض به این بند از لایحه مذکور گفت: چگونه است که قاچاق مشروب زیر 20 لیتر مجاز است؟ در جریان بررسی قانون برنامه پنجم پرسیدم که مجازات قاچاق مشروب در دنیا چقدر است؟ گفتند که در دنیا برای هر لیتر، 10 برابر قیمتش جریمه می​شود. از این رو در برنامه پنجم نوشتیم که اگر مشروب مال کسی بود و توزیع کننده بود، ماشینش باید مصادره شود و اگر در خانه نگه می​داشت باید خانه​اش مصادره شود.

وی با تاکید بر اینکه «فعل حرام، حرام است، چه فرقی می​کند چند لیتر باشد؟»، افزود: چرا این سخت گیری برای مشروب از بین رفته است؟ چرا برای قاچاق مشروب تخفیف ایجاد می​کنید؟ تصویب اینچنینی این قانون یعنی اینکه اجازه می​دهیم که مشروبات الکی تا زیر 20 لیتر وارد و حتی قاچاق شود!

پس از سخنان کامران، نماینده دولت با اشاره به اینکه در مواد قبلی لایحه مبارزه با قاچاق ارز و کالا، مجازات قاچاق کالا از هر نوعی از جمله مشروب، تعیین شده است، گفت: برای اینکه بین جرم و مجازات تناسبی ایجاد شود، قید 20 لیتر را برای مشروب آوردیم تا اگر از این میزان بیشتر بود خانه یا اتومبیل قاچاقچی ضبط شود، نه کمتر از آن. وگرنه مجازات قاچاقچی مشروب همچون دیگر قاچاقچیان به قرار خود باقی است.

گفتنی است، نهایتا نمایندگان به پیشنهاد کامران رای ندادند. به این ترتیب، تنها قاچاق بیش از 20 لیتر مشروب سبب توقیف خودرو و منزل می​شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس