کد خبر 912622
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۰
خبر ویژه

روزنامه بزک کننده عهدشکن و خباثت‌های اروپا، اکنون می‌گوید باید فشار بیشتری به اروپا برای انجام تعهداتش آورد.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

روزنامه آفتاب یزد در یادداشتی با همین عنوان نوشت: پس از خروج آمریکا از برجام، بدیهی بود که کشورهای عضو اتحادیه اروپا درصدد حفظ برجام باشند. زیرا اتحادیه اروپا معتقد بود که برجام یک قرارداد بین‌المللی چند جانبه است. اروپایی‌ها حتی نسبت به تک‌روی آمریکا در برجام منتقد و بر این اعتقاد بودند که خروج آمریکا از برجام به زیان همه طرف‌ها خواهد بود. به همین دلیل هم سعی کردند که با ایجاد ساز و کار جدیدی برای تراکنش‌های مالی، تحریم‌های آمریکا را به صورت قانونی دور بزنند.

این ساز و کار جدید بدین ترتیب بود که کالا رد و بدل شود اما پول حاصل از فروش در یک صندوقی گذاشته و در ازای خرید ایران از کشورهای دیگر پول خرید از این صندوق برداشته شود. بنابراین به نظر می‌رسد که اگرچه اروپایی‌ها در وهله نخست این اراده سیاسی را دارند، اما هر اندازه که اتحادیه اروپا رو به جلو گام برداشت به این نتیجه رسید که مشکلات فنی و تکنیکی پیش‌روی‌شان قرار دارد، یکی از این مشکلات چرخش مالی بود که اروپایی‌ها آن را حل و اعلام کردند که مبادلات با ایران را با ارز دلار انجام نخواهند داد تا با خزانه‌داری آمریکا دچار مشکل نشوند.

پس از این همه، اکنون مسئله مقر و محل استقرار این صندوق مطرح است که تا به امروز اروپایی‌ها موفق به استقرار این صندوق در یکی از کشورهای اروپا نشده‌اند. در واقع هنوز کشوری میزبانی آن را قبول نکرده. از این رو، به نظر می‌رسد که اروپایی‌ها با بازی با زمان سعی می‌کنند در همان حد اعلام آمادگی برای حل مسئله باقی بمانند و هیچ اقدام عملی در قبال تحریم‌های آمریکا علیه ایران انجام ندهند. به عبارتی اروپایی‌ها در صددند که این وضعیت را تا آنجا ادامه دهند که در نهایت مسائل سه جانبه به ویژه برنامه موشکی ایران و حقوق بشر را دوباره پیش بکشند و در نتیجه مذاکرات فرسایشی با ایران را ادامه دهند.


این روزنامه می‌افزاید: تاکتیک اروپا، خرید زمان و وقت‌کشی است.


بنابراین باید فشار بیشتری به اتحادیه اروپا وارد کرد تا این کشورها اقدامات لازم را انجام دهند. زیرا وقت تلف کردن‌های اروپا در ایجاد ساز و کار مالی جز یک رفتار تاکتیکی در راستای کهنه کردن صورت مسئله نیست.


این تحلیل تاریخ گذشته و دیرهنگام در حالی است که روزنامه مذکور پیش از این و بارها تیترهای بزرگ و متملقانه‌ای مانند «خداحافظ فدریکا» را منتشر کرده و از موگرینی به عنوان «شیرزن» یاد کرده بود. روزنامه مذکور همچنین در تیتر یک دیگری با انتشار عکس بزرگ و یک چهارم صفحه‌ای موگرینی، به دروغ از قول وی تیتر زده بود: «هر چه تهران بگوید ]!![ موضع‌گیری صریح اتحادیه اروپا در خصوص طرح برجام ثانویه و هرگونه مذاکره پسابرجامی».


یادآور می‌شود روزنامه آفتاب یزد از عناصر ضدانقلاب فراری است که اکنون با جیره و مواجب صدای آمریکا ارتزاق می‌کند.


اتحادیه اروپا روز دوشنبه به جای راه‌اندازی کانال مبادلات مالی برای دور زدن تحریم، مدعی تحریم‌های جدید علیه ایران به بهانه اقدامات تروریستی در فرانسه و دانمارک شد!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • محمـّ؁د IR ۰۲:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
    26 0
    روحانی می گفت اروپا دوست ایران هست و در کنار ایران و در برابر آمریکا ایستاده! حالا با تحریم های جدید آقایون دقیق متوجه می شن که اروپا در کنار کی و کجا وایساده
    • IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
      26 3
      آدمی که خودشو به خواب زده هیچوقت بیدار نمیشود
    • IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
      10 1
      کسانی که مدرک دکترای سیاسی از انگلیس و امریکا گرفتن که در اون کشورها این بورسها با اهداف کاملآ خاص نمک گیر کردن داده میشه مشخصه در چه دنیایی سیر می کنن اصولا تجربه سعد آباد و برجام نشون داده راه اینها از راه قران که به مسلمانان درباره نزدیکی به اهل کتاب یهود و نسارا گفته جداست کسانی که تا شما رو غیر اسلامی نکنن ول کن نیستن..در چین هند ژاپن هم غرب گرا هست اما نه غرب گرای تندرو که حتی برنامه های علمی رو هم از ترس غرب متوقف کنه...
    • IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
      19 1
      خواب کجا بود! خیلی هم بیدارن! قشنگ دارن برنامه هایی که بهشون دیکته شده را اجرا می کنند...
  • مراد IR ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
    2 15
    اين كيهانيها به همه تهمت مي زنند كسي هم نيست بگويد چكاره هستي مملكت را گرفتيد ومردم همه ناراضي هستند چند نَفَر روزنامه كيهان مي خزن با زور روزنامه ها غالب مي كنند به ادارات فقط براي پاك كردن ميزها خوب است و خراب كردن بودجه مملكت
    • IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
      3 1
      هنوز اقای متمدن نفهمیدی که روزنامه نگار ازده دوران شکستن قلم ها مگه تمام نشد
    • IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
      2 1
      نمونه ی بارز یک آدم بی همه چیز و نادان هستی شما
  • IR ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
    18 0
    اروپارا تحریم نفتی بکنید فقط به شرق آسیا و آفریقا و آمریکای لاتین نفت بفروشید
  • سید IR ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
    8 0
    البته امثال لین روزنامه های زرد را روزی نامه گویند، نه روزنامه!!
  • IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
    9 0
    اروپا چه وقت به ایران راست گفته که این بار دومش باشه. ظریف و روحانی هم میدانند که اروپا قصد کمک ندارد. به زودی بنی صدرها رسوا خواهند شد. قبل از آنکه به فتنه 98 که برنامه آن را برای انتخابات ریخته اند برسند رسوا خواهند شد.
  • ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
    7 0
    اقای عراقچی میگوید ما جلوی امریکا دستمان را بالا نمی بریم . ایشان درست میگوید چون دولت مطبوعشان با عملکردش دستش را جلوی امریکا بالا نبرده بلکه تا کمر جلوی کدخدا خم شده وهمچنان ادامه دارد
  • IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
    4 0
    این روزنامه می‌افزاید: تاکتیک اروپا، خرید زمان و وقت‌کشی است. اگه به ظریف این رو بگی، میگه: شماها پولشو هستید و این حرفها رو می زنید. احتمالا این روزنامه هم در پولشویی ها دست داره.
  • IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
    7 0
    چرا ما همان روزهای ابتدایی همه چیز را قبول و اجرایی کردیم ولی آنها تا لحظه ی آخر انتظار می کشند و صبر می کنند؟ مشخصه دنبال بهانه هستند که اجرا نکنند یا دنبال اتفاقی هستند که هنوز مشخص نیست که چیه. امیدوارم هر برنامه ای که دارند با شکست روبرو بشود.
  • IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
    0 0
    شعار جديد : مرگ بر نصف اروپا
  • خاقان IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
    0 0
    الان وقته انتقال تجهیزات نظامی ارتش چین به استان سین کیانگ است دست دادن نیروهای نظامی چین و ایران و روسیه در شمال افغانستان
  • سید رضا IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
    0 0
    دیپلماسی ما ؛ از مرز حماقت رد شده و به مرز خیانت رسیده !!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس