اخبارویژه

یکی از متهمان فراری پرونده دکل نفتی که در یکی از کشورهای اروپایی به سر می‌برد، به کشور بازگشت.

سرویس سیاست مشرق- روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

*****

کیهان


آقای ظریف! شما مرتکب چند جرم شدید


اظهارات محمدجواد ظریف از پاسخگویی درباره اتهام‌پراکنی اخیر و بهانه دادن دست دشمن، فرار از پاسخگویی است.


او در جمع خبرنگاران گفت: اگر جایی را (در بخش پولشویی) متهم کردم، آن وقت سؤال کنید. نوار اظهاراتم هست. افرادی که نسبت به اظهارات من اظهارنظر کردند، در مورد محتوا صحبت کنند نه محتوایی که خودشان ساخته‌اند، در واقع گاهی افراد ببر کاغذی می‌سازند و آن را به خوبی شکار می‌کنند.


به نظر می‌رسید مصداق جمله اخیر آقای ظریف، خود وی و اظهاراتش درباره پولشویی است! او در واقع برای منفعل کردن صاحب‌نظران منتقد و پرسشگر کوشید برچسب پولشویی را بر آن بچسباند.


وی هفته گذشته در گفت‌وگو با سایت دولتی خبر آن‌لاین و برای تخطئه منتقدان الحاق به FATF و CFT ادعا کرده بود: «پشت برخی از این فضاسازی‌ها منافع اقتصادی هست. بالاخره پولشویی یک واقعیت است در کشور و خیلی‌ها از آن سود می‌برند. البته اگر کدی هم داشته باشم، امکانش را ندارم علنی عرض کنم.

من نمی‌خواهم این را نسبت بدهم به جایی ولی خب آنجاهایی که هزاران میلیارد پولشویی انجام می‌دهند، حتما آن قدر توان مالی دارند که صدها میلیارد هزینه فضاسازی بکنند. برخی دستگاه‌های فرهنگی با برخی ارگان‌های قدرتمند کشور ارتباط دارند. یک فضاهایی درست کردند، کسانی که یک قلم مفاسدشان ممکن است ۳۰ هزار میلیارد تومان منافع در آن جا به جا بشود. افرادی که در این قضیه منافع دارند، پشت القای این تصورات هستند».


این اظهارات برخلاف ادعای بعدی ظریف، از چند جهت مجرمانه و سزاوار ملامت است: اول اینکه بدون کوچک‌ترین سندی، بهانه دست دشمن داده تا به بهانه وجود پولشویی گسترده، به ایران برای تمکین به دیکته‌های مافیای FATF فشار بیاورد.

نکته  جالب اینکه ۲۳ تیر امسال، نشست مبارزه با پولشویی در ایران در مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری برگزار گردید و در این نشست، دکتر سیدجواد کاظمی‌تبار (کارشناس داده‌کاوی برای کشف تقلب در تراکنش‌های بانکی آمریکا) گفت: «براساس آمار موجود، حدود ۵۰۰ میلیارد تا ۱/۸ تریلیون دلار (بین ۲ تا ۵ درصد درآمد ناخالص ملی دنیا) حجم کل پول‌های کثیف در دنیا می‌باشد. ۴۷ درصد پول‌های کثیف در آمریکا، ۳۰ درصد در اروپا و بقیه در سایر نقاط جهان جریان دارد. ۹۹ درصد پول کثیف موفق به عبور از سیستم‌های نظارتی آمریکا و اروپا شده و حدود ۸۰ درصد از این پول‌ها مجددا برای سرمایه‌گذاری و ساماندهی جنایات دیگر به کار می‌روند.»


یعنی جمهوری اسلامی ایران به خاطر سیاست‌بازی و جفای وزیرخارجه خود باید در مقابل آمریکا و اروپائیانی متهم پولشویی محسوب شود که ۷۷ درصد کل پولشویی‌های دنیا در قلمرو آنها انجام می‌شود و با ۹۹ درصد این پولشویی‌ها نیز مبارزه نمی‌شود!


ثانیا، بی‌انصافی و ظلم مضاعف آقای ظریف -غیر از برچسب زدن به منتقدان- همین است که به جای ذکر مصداق، یک اتهام مبهم و گسترده را بدون مصداق و محدوده به فضای رسانه‌ای پرتاب کرده است. او در عین حال نام «دستگاه‌های فرهنگی» را پیش کشیده که باز هم یک اتهام‌افکنی‌ مجرمانه است، چرا که همه این دستگاه‌ها را زیر علامت سؤال می‌برد.


ثالثا جرم سوم او در میان دو احتمال «دروغگویی و اتهام و افترا»  و «اطلاع از پولشویی و همکاری با متهمان و کتمان تخلف» قرار دارد. او یا دروغ گفته یا یک فساد آن هم در مقیاس ۳۰ هزار میلیارد تومان را لاپوشانی کرده، بدون آن که به دستگاه‌های دولتی‌ ذی‌ربط یا قوه قضاییه اطلاع دهد.


چهارم اینکه، آدرس و مصداق ندادن آقای ظریف  سند خلاف‌گویی و فقدان شجاعت و مسئولیت‌پذیری در وی است. به عبارت دیگر او کوشیده ضمن تشویش اذهان و منفعل کردن صاحب‌نظران منتقد و نهادهای نظارتی مخالف الحاق به FATF و CFT، از پاسخگویی  هم طفره برود؛ ولو اینکه در نقشه دشمن بازی کرده و خلاف ادعای گرفتن  بهانه از دشمن، بهانه برای دشمن جور کرده باشد.


و بالاخره اینکه پولشویان واقعی - قبیل شهرام جزایری  و مهدی هاشمی- دست بر قضا در اردوگاه متبوع آقای ظریف قرار دارند اما آقای ظریف صلاح نمی‌بیند به این مصادیق واقعی اشاره کند.



شعار جوانگرایی و ۵ سال به کارگیری مدیران بازنشسته در دولت


بهتر است آقای روحانی «حرف‌درمانی» را کنار بگذارد و پا به عرصه عمل بگذارد. پرسش‌های مهمی که از رئیس‌جمهور باید مطرح کرد، این است که «۲۱۰ مدیر بازنشسته چطور در دولت یازدهم و دوازدهم مشغول کار شدند؟» «چرا بخش زیادی از معاونان وزیران دولت شما از بین افراد بازنشسته انتخاب شدند؟» و با وجود این، حالا چرا رئیس‌جمهور باز هم شعار شایسته‌سالاری و لزوم بهره‌گیری از زنان و جوانان را سر می‌دهد؟ آیا این سخنان غیر از حرف‌درمانی است؟


«تابناک» در تحلیلی نوشت: رئیس‌جمهور در نشست اخیر هیئت دولت درمورد مباحث  مختلف و مهمی صحبت کرد که بخشی از آن مربوط به لزوم شایسته‌سالاری در دولت، و تاکید بر حضور جوانان در مسئولیت‌های مختلف بود، سخنانی که انگار «حسن روحانی» به عنوان یکی از نقادان دولت درخصوص آن سخن می‌گفت؛ حال آنکه مجری چنین شعارهایی، اول از همه خود اوست.


رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه جوان‌ها برای ما خیلی مهم هستند، گفت: اجرای این قانون مجلس مقداری برای ما سخت بود، اما جزو قوانینی بود که وقتی به دست من رسید، همان لحظه آن را برای اجرا ابلاغ کردم. درست است مشکلاتی ایجاد می‌شود، در کل به خیر جامعه است، به هرحال جوان‌ها باید بیایند و مدیریت‌ها را به عهده بگیرند. نسل جوان، مدیران آینده کشور هستند و لیاقت‌های بسیار خوبی دارند.


سخنان رئیس‌جمهور حرف‌های درستی است اما مگر نهادی غیر از دولت یا منصوبان رئیس‌جمهور باید چنین مسائل و موضوعاتی را محقق کنند؟ اگر قرار به حرف و شعار باشد، ۵ سال است، چنین حرف‌هایی در جریان انتخابات و در طول استقرار دولت تدبیر و امید چنین موضوعاتی گفته شده، اما آنچه مدت‌هاست بدنه حامی دولت و بخش‌های دیگر جامعه منتظر آن هستند، عمل به این شعارهاست!



رویترز: طفره از میزبانی SPV فاجعه‌ای برای اعتبار اروپاست


یک خبرگزاری انگلیسی در گزارشی تصریح کرد هیچ کشور اروپایی از جمله ۳ دولت عضو برجام حاضر نیستند میزبانی «دفتر کانال مبادلات مالی» (SPV) با ایران را بپذیرند و اگر آنها نتوانند در این زمینه کاری از پیش ببرند، برای اعتبار اروپا یک فاجعه خواهد بود.


رویتر با اذعان به عملی نشدن وعده‌های برجامی اروپا از قول دیپلمات‌ها نوشت: عدم آمادگی کشورهای اروپایی برای میزبانی نهاد ساز و کار تجاری با ایران ممکن است برنامه اروپا برای حفظ تجارت با ایران بعد از تحریم‌های آمریکا را متزلزل کند.


قبلاً اروپا از اتریش خواسته بود که میزبانی این نهاد را برعهده بگیرد اما وین این درخواست را رد کرد. رویترز از قول دیپلمات‌ها می‌نویسد قدرت‌های بزرگ اروپایی شامل انگلیس، فرانسه و آلمان کشور کوچک لوکزامبورگ در شمال اروپا را تحت فشار قرار خواهند دادتا تن به میزبانی این نهاد بدهد. اما به گزارش خبرگزاری بلومبرگ، لوکزامبورگ و بلژیک پیش از اتریش پیشنهاد میزبانی نهاد ساز و کار ویژه مالی را رد کرده بودند.


موضوع ساز و کار تجاری غیردلاری با ایران بسیار حساس است چون ایران تهدید کرده در صورتی که از مزایای اقتصادی و تجاری توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ بهره‌مند نشود، از این توافق خارج خواهد شد.


اروپا در نظر دارد تا ساز و کاری ایجاد کند که بدون استفاده از دلار بتواند تجارت با ایران را ادامه داده و از جمهوری اسلامی نفت بخرد.


لوکزامبورگ و بلژیک گرچه به صورت علنی سکوت کرده‌اند، اما قبلاً مخالفت شدید خود را درباره این موضوع به گوش مقامات اروپایی رسانده‌اند.


این ساز و کار وابسته به بانک‌های محلی در کشور میزبان خواهد بود اما این بانک‌ها می‌توانند با تنبیه و تحریم آمریکا مواجه شوند.


دیپلمات‌ها به رویترز گفته‌اند فدریکو موگرینی، که در مذاکرات برجام رهبری اروپا را برعهده داشت، از چند کشور خواسته میزبانی نهاد سازوکار تجاری با ایران را قبول کند ولی «هیچ کشوری تاکنون پا پیش نگذاشته است. اگر ما میزبانی پیدا نکنیم به دردسر خواهیم افتاد».


علی گرانمایه، از کارشناسان ارشد شورای روابط خارجی اروپا می‌گوید آلمان، فرانسه و انگلیس به عنوان اعضای توافق برجام بایستی نقش بیشتری در زمینه ساز و کار تجاری با ایران برعهده بگیرند و اگر نتوانند کاری از پیش ببرند، برای اعتبار اروپا یک فاجعه خواهد بود. این کشورها نمی‌خواهند خود میزبان نهاد ساز و کار یاد شده با ایران باشند.


دیپلمات‌ها به رویترز گفته‌اند که این ساز و کار نیز به خودی خود همه جوانب تجارت ایران و اروپا را حفظ نخواهد ساخت و ابتدا بیشتر جنبه سمبولیک خواهد داشت تا عملی.


«هرچه تهران بگوید» دروغ بود روزنامه زنجیره‌ای رنگ عوض کرد


روزنامه بزک کننده عهدشکن و خباثت‌های اروپا، اکنون می‌گوید باید فشار بیشتری به اروپا برای انجام تعهداتش آورد.


روزنامه آفتاب یزد در یادداشتی با همین عنوان نوشت: پس از خروج آمریکا از برجام، بدیهی بود که کشورهای عضو اتحادیه اروپا درصدد حفظ برجام باشند. زیرا اتحادیه اروپا معتقد بود که برجام یک قرارداد بین‌المللی چند جانبه است. اروپایی‌ها حتی نسبت به تک‌روی آمریکا در برجام منتقد و بر این اعتقاد بودند که خروج آمریکا از برجام به زیان همه طرف‌ها خواهد بود. به همین دلیل هم سعی کردند که با ایجاد ساز و کار جدیدی برای تراکنش‌های مالی، تحریم‌های آمریکا را به صورت قانونی دور بزنند.

این ساز و کار جدید بدین ترتیب بود که کالا رد و بدل شود اما پول حاصل از فروش در یک صندوقی گذاشته و در ازای خرید ایران از کشورهای دیگر پول خرید از این صندوق برداشته شود. بنابراین به نظر می‌رسد که اگرچه اروپایی‌ها در وهله نخست این اراده سیاسی را دارند، اما هر اندازه که اتحادیه اروپا رو به جلو گام برداشت به این نتیجه رسید که مشکلات فنی و تکنیکی پیش‌روی‌شان قرار دارد، یکی از این مشکلات چرخش مالی بود که اروپایی‌ها آن را حل و اعلام کردند که مبادلات با ایران را با ارز دلار انجام نخواهند داد تا با خزانه‌داری آمریکا دچار مشکل نشوند.

پس از این همه، اکنون مسئله مقر و محل استقرار این صندوق مطرح است که تا به امروز اروپایی‌ها موفق به استقرار این صندوق در یکی از کشورهای اروپا نشده‌اند. در واقع هنوز کشوری میزبانی آن را قبول نکرده. از این رو، به نظر می‌رسد که اروپایی‌ها با بازی با زمان سعی می‌کنند در همان حد اعلام آمادگی برای حل مسئله باقی بمانند و هیچ اقدام عملی در قبال تحریم‌های آمریکا علیه ایران انجام ندهند. به عبارتی اروپایی‌ها در صددند که این وضعیت را تا آنجا ادامه دهند که در نهایت مسائل سه جانبه به ویژه برنامه موشکی ایران و حقوق بشر را دوباره پیش بکشند و در نتیجه مذاکرات فرسایشی با ایران را ادامه دهند.


این روزنامه می‌افزاید: تاکتیک اروپا، خرید زمان و وقت‌کشی است.


بنابراین باید فشار بیشتری به اتحادیه اروپا وارد کرد تا این کشورها اقدامات لازم را انجام دهند. زیرا وقت تلف کردن‌های اروپا در ایجاد ساز و کار مالی جز یک رفتار تاکتیکی در راستای کهنه کردن صورت مسئله نیست.


این تحلیل تاریخ گذشته و دیرهنگام در حالی است که روزنامه مذکور پیش از این و بارها تیترهای بزرگ و متملقانه‌ای مانند «خداحافظ فدریکا» را منتشر کرده و از موگرینی به عنوان «شیرزن» یاد کرده بود. روزنامه مذکور همچنین در تیتر یک دیگری با انتشار عکس بزرگ و یک چهارم صفحه‌ای موگرینی، به دروغ از قول وی تیتر زده بود: «هر چه تهران بگوید ]!![ موضع‌گیری صریح اتحادیه اروپا در خصوص طرح برجام ثانویه و هرگونه مذاکره پسابرجامی».
یادآور می‌شود روزنامه آفتاب یزد از عناصر ضدانقلاب فراری است که اکنون با جیره و مواجب صدای آمریکا ارتزاق می‌کند.


اتحادیه اروپا روز دوشنبه به جای راه‌اندازی کانال مبادلات مالی برای دور زدن تحریم، مدعی تحریم‌های جدید علیه ایران به بهانه اقدامات تروریستی در فرانسه و دانمارک شد!


 



خراسان

آغاز دور جدید مبارزه با احتکار و اختفای کالاها


طبق بخشنامه روزهای اخیر یک نهاد مسئول به تعدادی از سازمان ها و ادارات دولتی اعلام شده حسب تصمیمات اتخاذ شده توسط مسئولان مهم اجرایی، دور جدیدی از طرح تشدید مبارزه با احتکار، اختفا و برخوردهای قانونی با مصادیقی چون ثبت نکردن انبار یا موجودی کالاهای ذخیره شده، در سامانه رسمی این موضوع طی روزهای اخیر آغاز شده که بر این اساس، فعالان اقتصادی و واحدهای صنفی باید در این زمینه مطلع شوند و همکاری لازم را مبذول دارند.


مجوز ۵ میلیاردی به وزارت خارجه  برای خرید ساختمان


در حالی که سرکنسولگری جدید ایران در نجف اشرف، از تیرماه سال ۸۹ افتتاح شده، یک مسئول ارشد اجرایی با ارسال ابلاغیه ای برای محمدجواد ظریف، اعلام کرده حسب مجوز روزهای اخیر هیئت دولت به استناد ماده ۵۵ قانون محاسبات عمومی، مبلغ ۵۰ میلیارد ریال از محل ردیف ۵۱۰۰۰۰ بودجه امسال کل کشور با عنوان هزینه های پیش بینی نشده، به منظور خرید ساختمان سرکنسولگری ایران در شهر نجف اشرف، در اختیار وزارت خارجه قرار می گیرد.

ایران

یکی از متهمان فراری پرونده دکل نفتی به ایران بازگشت



 خبر اول اینکه،یکی از متهمان فراری پرونده دکل نفتی که در یکی از کشورهای اروپایی به سر می‌برد، به کشور بازگشت.به گزارش ایرنا، «ن.‌م» از متهمان پرونده دکل نفتی و از خویشاوندان متهمان این پرونده است که در یکی از کشورهای اروپایی به سر می‌برد و پول‌ها نیز به حساب او واریز شده بود. آن طور که در رسانه‌ها و سایت‌های خبری مختلف آمده، این فرد شرکتی را در هلند تأسیس و با یک شرکت تأسیسات دریایی در زمینه تأمین دکل‌های حفاری همکاری می‌کرد. گفته می‌شود پول‌ها برای خرید دکلی که از آن به‌عنوان دکل گمشده یاد می‌شود، به حساب «ن.م» واریز شده بود.

این فرد از همان ابتدای تشکیل پرونده دکل نفتی در خارج از کشور به سر می‌برد و آن طور که علیزاده طباطبایی وکیل مدافع یکی از متهمان پرونده پیشتر گفته بود، قرار بود محاکمه «ن.م» به‌صورت غیابی برگزار شود اما یک ماه پیش این متهم به کشور بازگشت. بر اساس گزارش‌ها «ن.م» در کشور اروپایی محل اقامت خود متهم به پولشویی شده است و برای ادامه اقامت به مشکل برخورده است بنابراین تصمیم می‌گیرد به ایران بازگردد.

اکنون برای این فرد قرار وثیقه صادر شده و با تودیع مبلغ وثیقه صادره در خارج از زندان به سر می‌برد. پرونده دکل نفتی ۶ متهم دارد که تا قبل از بازگشت «ن.م» فقط سه نفرشان در ایران بودند و در محاکماتی که تا الان برگزار شده، حضور داشتند. در حال حاضر «ر.ط» یکی از متهمان این پرونده در لندن و «عمر» متهم دیگر پرونده در قطر به سر می‌برند.



تکذیب توهین سازمان یافته به علمای اهل سنت



خبر دیگر اینکه،یکی از روحانیون دفتر امام جمعه اهل سنت زاهدان شایعه توهین سازمان یافته به علمای اهل سنت استان سیستان و بلوچستان را تکذیب کرد.مولوی حافظ اسماعیل در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا درباره اینکه برخی مدعی شده‌اند در سیستان و بلوچستان پیامک توهین‌آمیز به علمای اهل سنت این استان ارسال می‌شود، گفت: این پیامک‌ها برای ما و حضرت مولانا نیامده است؛ البته هرازچندگاهی کسی شماره بزرگی را پیدا و به او اهانت می‌کند اما این اتفاق همگانی نیست. اخیراً برخی مدعی شده بودند که عده‌ای شماره‌های علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان را دست‌به دست می‌کنند و برای آنان پیامک‌های توهین‌آمیز می‌فرستند.



پادشاه عربستان: برنامه هسته‌ای ایران را متوقف کنید


شنیدیم که،پادشاه عربستان سعودی که هنوز درگیر پرونده قتل و سلاخی جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد سعودی است، از جامعه بین‌المللی خواست که برنامه هسته‌ای ایران را متوقف کند. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سلمان بن عبدالعزیز روز گذشته در مراسم افتتاحیه مجلس شورای عربستان با تکرار برخی ادعاهای بی‌اساس درباره سیاست‌های منطقه‌ای ایران، تهران را به دخالت در امور منطقه و ایجاد بی‌ثباتی متهم کرد. پادشاه عربستان در اولین سخنرانی خود پس از قتل خاشقجی اگرچه ادعاهایی را علیه ایران مطرح کرد اما از هرگونه اشاره‌ای به پرونده قتل این روزنامه‌نگار سعودی در کنسولگری این کشور در استانبول امتناع کرد و این نکته مورد توجه رسانه‌های بین‌المللی قرار گرفت.

آرمان

استقبال از روحانی با «سنی‌ دیلر»

شنیده شد که حسن روحانی صبح دیروز در جمع مردم خوی در ورزشگاه شهیدچمران حاضر شد و مردم با آهنگ معروف و پرطرفدار «سنی دیلر» از رئیس‌جمهور استقبال کردند! آهنگ «سنی دیلر» مدتی قبل تبدیل به یکی از چالش‌های محبوب اینستاگرام شده بود.

روحانی جنجالی بازداشت شد

شنیده شد که برخی خبرها نشان می‌دهد که سیدمهدی صدرالساداتی، روحانی مشهوری که با افشاگری‌هایش توانسته طرفدارانی جذب کند، دستگیر شده است. فردانیوز نوشت؛ در روزهای اخیر و با داغ‌شدن ماجرای خانه‌های ده‌ونک و دانشگاه الزهرا نام سیدمهدی صدرالساداتی، داماد آیت‌ا... مدرسی عضو شورای نگهبان نیز بیش از پیش بر سر زبان‌ها افتاده است. حالا برخی فعالان عدالتخواه خبر داده‌اند که احتمالا او توسط دادگاه ویژه روحانیت بازداشت شده است.

تکذیب سرقت از خزانه بانک پاسارگاد

شنیده شد که روابط عمومی بانک پاسارگاد به اظهارات رئیس پلیس پایتخت مبنی بر دستگیری باند پنج نفره که اقدام به سرقت از خزانه بانک پاسارگاد کرده بودند، واکنش نشان داد.

اطلاعیه این بانک آمده است: خبر سرقت از خزانه‌داری بانک‌پاسارگاد که به نقل از رئیس محترم پلیس پایتخت در رسانه‌ها درج شده‌است،صحت ندارد.سرقت یادشده از شرکتی صورت گرفته‌است که خدمات پول‌رسانی به دستگاه‌های خودپرداز خارج از شعبه‌ها را انجام می‌دهد و هیچ‌گونه ارتباطی با خزانه‌ی بانک‌پاسارگاد نداشته و فرد دستگیرشده نیز کارمند شرکت مذکور بوده‌است.

کنایه نماینده مجلس به فردوسی‌پور

شنیده شد که احسان قاضی‌زاده‌هاشمی در واکنش به مصاحبه فردوسی‌پور با اینفانتینیو در توئیتر خود نوشت؛ مافیای فوتبال برای حفظ پست دست به چنین مصاحبه‌ سفارشی‌ با عادل فردوسی‌پور می‌زنند و اینگونه قانون کشورشان را مورد تعرض قرار می‌دهند.

از وزیر ورزش انتظار می‌رود تبیین کند که براساس حقوق بین‌الملل تمامی قوانین داخلی کشورها محترم‌اند کمااینکه قوانین زیادی اینگونه‌اند. نمایندگان مجلس آمادگی مذاکره با مقامات فیفا جهت حل مشکل را دارند زیرا آقای تاج نشان داد ایشان راه‌حل مشکل نیست بلکه خود، جزئی از مشکل است.

مذاکره‌کننده با «FATF» ممنوع‌الخروج شد

شنیده شد که یک مقام آگاه در گفت‌وگو با فارس گفت؛ «میثم نصیری‌احمدآبادی»، مذاکره‌کننده ارشد ایران در کارگروه ویژه اقدام مالیFATF و رئیس مرکز اطلاعات مالی و مبارزه با پولشویی، مستقر در وزارت امور اقتصادی و دارایی ممنوع‌الخروج شد.

ظاهرا دلیل ممنوع‌الخروجی او این بوده که با حضور در کنسولگری آمریکا در کشور امارات درخواست تابعیت برای خود و خانواده‌اش کرده است. همچنین یکی از بستگان نزدیک نصیری‌احمدآبادی هم ساکن و تبعه کشور آمریکا است. فرد یادشده مسئولیت پیگیری و پیاده‌سازی ضوابط، دستورالعمل‌ها و مذاکره با مسئولان ارشد کارگروه اقدام مالیFATF در داخل کشور را بر عهده دارد.

پلاک‌عمومی‌ها و نظامی‌ها زیر بار معاینه‌فنی نمی‌روند

شنیده شد که محمد علیخانی، رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر تهران گفت: ورود اتوبوس دست‌دوم کار غلطی است، در گذشته اتوبوس‌های دست‌دوم را به شهرهای کوچک می‌فرستاند و از شهر خارج می‌کردند، حالا ما داریم اتوبوس دست ‌دوم می‌خریم! این کار دور باطل است.

اکثر اتوبوس‌های تهران جزBRT ها از رده خارج شده‌اند و عمر هشت‌ساله‌شان تمام شده است و در اصل اتوبوسی نداریم. هزینه خرید فیلتر ضددوده و تعمیر اتوبوس‌های دست‌دوم را صرف خرید اتوبوس نو کنند. فقط بخش حمل‌ونقل می‌تواند قسمت اعظم بودجه شهرداری را تامین کند. پلاک‌های عمومی و نظامی هم که زیربار معاینه فنی نمی‌روند. طرح کاهش بر اثر اختلاف پلیس و شهرداری تهران به‌درستی اجرا نمی‌شود.

حقوقم ۷میلیون و ۲۰۰هزارتومان است

شنیده شد که نماینده شاهین‌شهر در مجلس گفت که حقوق نمایندگی وی ۷میلیون و ۲۰۰هزارتومان است. حسینعلی حاجی‌دلیگانی گفت: بعد از انتشار فیش حقوقی نمایندگان، دیگر فیش حقوقی دریافت نکردیم اما حقوق من ۷میلیون و ۲۰۰هزارتومان است.

همچنین هشت دفتر در شهرهای مختلف حوزه انتخابیه و تهران دارم که ۲۵نفر مجموعا در این دفاتر کار می‌کنند که با احتساب هزینه‌های دفاتر ۱۶میلیون تومان برای اداره آنها پرداخت می‌شود که این عدد شرعا و قانونا متعلق به من نیست. وی اضافه کرد: اموال من نیز یک خانه در اصفهان و یک خودرو ال٩٠ و یک ارثیه پدری است که ۵۰۰متر است و آن را با بچه اخوی و دو خواهرم تقسیم کردیم.

باقری‌درمنی در آستانه رهایی از اعدام

شنیده شد که وکیل‌مدافع حمید باقری‌درمنی متهم پرونده فساد اقتصادی که به اعدام محکوم شده، گفت: با شرکت نفت جی به عنوان شاکی این پرونده مذاکراتی را انجام دادیم و احتمالا هفته آینده رضایت‌نامه نفت جی را روی پرونده می‌گذاریم.

سیدمحمود علیزاده‌طباطبایی درباره آخرین وضعیت پرونده موکلش که برای رسیدگی در مرحله فرجام‌خواهی به دیوان عالی کشور ارسال شده، اظهار داشت: برای ارائه لایحه دفاعیه خود به دیوان عالی کشور مراجعه کردیم اما شعبه‌ای که پرونده به آن ارسال شده را اعلام نکردند و گفتند محرمانه است. نهایتا دبیرخانه دیوان لایحه دفاعیه ما را گرفت و اعلام کرد که لایحه را روی پرونده می‌گذارند. وی توضیح داد: در این پرونده، دعوا با یک شرکت خصوصی مطرح است و اصلا بحث مقابله با نظام نیست.

حقوق کواکبیان چقدر است؟

شنیده شد که دبیرکل حزب مردمسالاری گفت: این مجلس، مجلسی نیست که برای ما مطلوبیت ۱۰۰درصدی داشته باشد، این تعبیر را من بارها تکرار کردم؛ خیلی‌ها با ما عکس سلفی گرفتند، اما زنبیل یادگاری در جای دیگر گذاشتند.

مصطفی کواکبیان گفت: من حقوق شخصی خودم حدود ۸میلیون است و از دانشگاه علامه طباطبایی می‌گیرم. حقوقم از مجلس فکر کنم تا ۱۵میلیون تومان باشد. من در دانشگاه آزاد هفته‌ای ممکن است سه الی چهار واحد درس بدهم و به دومیلیون هم نمی‌رسد.

در دانشگاه غیرانتفاعی هم که مدام در حال هزینه‌کردن هستیم، به برکت سیاست‌های محمودآقا، پدر دانشگاه‌های غیردولتی درآمد و اساسا در آنجا مدام باید دست به جیب باشیم تا کارمندها و اعضای هیات علمی را تامین کنیم، آنجا که درآمدی نداریم.

وی افزود: فامیلی‌ام کواکب است، اما خودم اهل این نجومی‌ها نیستم؛ من حقیقتا جز هزینه‌هایی که برای همراهان است، راننده است، هیچ حقوقی از مجلس نمی‌گیرم، چون حقوق خود را از دانشگاه می‌گیرم.

تعلیق حساب اتباع ایرانی در ارمنستان

شنیده شد که شماری از ارمنی‌های دوتابعیتی مقیم ارمنستان که در ایران متولد شده‌اند، از اخطار بانک‌های ارمنستان برای بستن حساب‌هایشان به دلیل تحریم‌های آمریکا خبر داده‌اند.

بنا به گزارشی که بی‌بی‌سی منتشر کرده است، این افراد که برخی از آنها سال‌هاست در ایران سکونت ندارند و تابعیت کشورهایی مانند ارمنستان و امریکا را هم دارند، گفته‌اند چندین بانک ارمنستان به آنها خبر داده‌اند که به‌دنبال اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ایران، حساب‌های ارزی آنها تعلیق می‌شود و این افراد باید پول خود را هرچه سریع‌تر از بانک خارج کنند.

این گزارش تاکید دارد: گفته شده بانک مرکزی ارمنستان دستور رسمی به بانک‌ها برای تعلیق و بستن حساب‌ افراد دوتابعیتی متولد ایران نداده و به نظر می‌رسد این بانک‌ها رأسا چنین تصمیمی گرفته‌ و برای این مشتریان خود مهلتی برای خارج‌کردن پول داده‌اند. گفتنی است هفته پیش سفارت آمریکا در ایروان در بیانیه‌ای گفت خواهان ادامه همکاری با دولت ارمنستان و شرکت‌ها در تلاش‌ها برای واردکردن فشار به ایران است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
    30 1
    25 میلیون تومان حقوق میگیری ؟درماه؟من 800هزارتومان حقوقم آیااین چه میشه اسم شوگذاشت؟؟؟؟
    • IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
      8 4
      حقوق نیست و هزینه ی دفاتر است ، تیتر زرد یک رسانه رو بی اعتبار میکند .
    • IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
      9 0
      برادر عدالته،بشین زندگیتو کن و هیجی نگو
  • IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
    15 2
    بيشتر از 3 ميليون براي يك مدير ارشد حرام است وقتي در مملكت جوان 40 ساله فوق ليسانس بيكار هست.قانون حداكثر هفت برابر حقوق پايه يك خيانت مسلم هست مراجع عاليقدر براي اين مسئله رسيدگي كنند
  • IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
    13 4
    بابا یارو نماینده مجلسه، زحمت میکشه، هر روز تو تویتر و اینستاگرام می چرخه و دشمنان رو رصد می کنه بینی آمریکا رو به خاک می مالونه اشعار حماسی تو مجلس میگه 15 میلیون که چیزی نیست من و تو چیکار می کنیم، از فرط بیکاری جنگ میشه میریم ترقه بازی، سر تفریح و برای ساندیس هی میریزیم تو خیابون به اسرادیل فحش میدیم و..... 800 تومن زیادیمونه مفت خوریم ما!!!!
    • IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
      1 0
      به به ! حضرت موجه النواجم !
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
    14 2
    محمودآقا اگه يه كار خوب در طول 8سال مسئوليتش كرده باشه, همين كوتاه كردن دست بسياري از مفت خورها و غارتگران بيت المال بود.
  • dada IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
    13 1
    زنده باد محمود آقا که یه کوچولو تو امثال تو را به زحمت انداخت... زنده باد محمود آقا ابر مرد ایران زمین
  • IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
    6 0
    ۸ میلیون از دانشگاه ۱۵ میلیون مجلس ۲ میلیون دانشگاه آزاد به علاوه مالکیت یک دانشگاه با ملک و املاک و یک روزنامه و حزب که یارانه صدها میلیونی می گیرد خدا بده برکت از سفره انقلاب خوب برداشتی
  • IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
    1 10
    درود بر ظریف
    • IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
      5 1
      باشه کوچولو
  • FR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
    0 0
    یه جوری پسر مهاجرانی محبوب اصلاح طلبها را به خس وخاشاک معرفی کنید که بره توکله پوکشون ودست از سر رقیب بی همتاشون بردارند....
  • IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
    1 0
    ایکی از متهمان فراری پرونده دکل نفتی که در یکی از کشورهای اروپایی به سر می‌برد، به کشور بازگشت. همراه با وزير خارجه انكليس
  • IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
    2 0
    خوب است آقای ...ن که داشنگاه غیر انتفاعی دارد و صدقه سر احمدی نژاد دانشگاهش را می چرخاند بداند صدقه سر حسن عاقا همین دانشگاه غیر انتفاعی ایرانیان هم به احمدی نژاد ندیدند و لغو مجوز کردند.
  • جانباز DE ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
    4 0
    درود بر دکتر احمدی نژاد که پدر هر چی دزد و خائن بود را در آورد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس