دهقان نمایه

نماینده مجلس گفت: برخی از مقامات مذاکره کننده با گروه FATF بیش از آنکه به دنبال منافع ملت و مبارزه با پولشویی در مذاکرات باشند به فکر اخذ ویزای اقامت در آمریکا، کانادا و استخدام در سازمان ملل بودند.

به گزارش مشرق، محمد دهقان در نطق میان دستور خود در نشست علنی امروز مجلس (یکشنبه ۲۷ آبان ۹۷) گفت: در حالی که بیش از ۱۸ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی در اثر بی تدبیری یا خیانت به برخی افراد و رانت خواران داده شد و در حالیکه چند صد میلیون دلار ارز مسافرتی به سفرهای خارجی معمولی و تفریحی توسط دولت اختصاص یافت متأسفانه دولت رفتاری حقارت آمیز با زائران اربعین به نمایش گذاشت.

نماینده مردم چناران در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: دولت از هر زائر اربعین که اکثراً انسان‌های ضعیف و پابرهنه‌ای هستند حدود یک میلیون تومان در داخل کشور دریافت کرد و آنها را برای دریافت دینار به مرزهای بیابانی و شهرهای پر ازدحام عراق فرستاد تا اگر کسی بتواند از صف‌های طولانی عبور کند دینار عراقی را حداکثر با ۲۰ درصد کمتر از قیمت آزاد دریافت کند.

بیشتر بخوانید:

آقای ظریف آمریکا کار خود را بهتر از شما بلد است!

زاکانی: آقای ظریف چرا آمریکا را شاد می‌کنید؟

وی افزود: اکثریت زائران اربعین در این شرایط هیچ تقاضایی برای دریافت دینار نداشتند اما هزاران نفر از زائران که مختصر پول خود را در ایران تحویل بانک ملی دادند در عراق نمی‌توانستند دینار دریافت کنند و نه اینکه پولی برای برگشت در اختیار داشتند.

دهقان خاطرنشان کرد: آقای ظریف هفته گذشته در رفتاری عجیب عملاً جمهوری اسلامی ایران را متهم به چشم بستن بر پولشویی گسترده در کشور و نیز مخالفان کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم را متهم به ارتباط با پولشویان کرد. اتفاقاً رئیس جمهور هم در هفته گذشته مطالبی را عنوان کرد که دقت در این مطالب برای آقای ظریف لازم است.

نماینده مردم چناران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رئیس جمهور عنوان کرد که ما علامت بسیار روشن و قاطعی به آمریکا دادیم که نفتمان را می‌فروشیم و روابط مالی‌مان را با دنیا حفظ می‌کنیم آنها هرکاری بکنند آنقدر راه برای فروش نفت داریم که تحریم آنها بی‌اثر شود. معنی این صحبت آقای رئیس جمهور این است که جز راه‌های رسمی برای فروش نفت و واردات ارز ناشی از آن راه‌های غیر رسمی نیز وجود دارد که ما در صورت لزوم از آن راه‌ها نیز استفاده می‌کنیم.

وی افزود: متأسفانه گروه FATF که کاملاً با هدایت آمریکا و برخی لابی‌های صهیونیستی فعالیت می‌کند تلاش دارد با متهم کردن ایران به پولشویی مانع فروش نفت و وارد کردن ارز ناشی از آن به کشور شود. ما نه تنها این اقدامات را که برای دور زدن تحریم‌ها توسط افراد نزدیک به وزارت نفت و بانک مرکزی در دولت‌های مختلف در جنگ اقتصادی با آمریکا انجام می‌شود را پولشویی نمی‌دانیم بلکه این کار را اقتدار جمهوری اسلامی ایران در این جنگ تلقی می‌کنیم.

دهقان خاطرنشان کرد: اکنون آقای ظریف باید معلوم کند منظور وی از پولشویی گسترده در ایران چیست. اگر آنگونه که از صحبت‌های وی برداشت می‌شود پولشویی مورد نظر وی همان پولشویی مورد نظر FATF است که این اشتباه فاحشی است که یک مقام رسمی در سطح وزارت امور خارجه اینگونه کشور خودش را متهم به پولشویی و فساد کند. آقای ظریف شما وزیر امور خارجه ایران هستید نه ترجمه کننده خواسته‌های گروه FATF در داخل کشور.

نماینده مردم چناران در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: آقای ظریف شما با مطالب نسنجیده و ناپخته آبروی جمهوری اسلامی را بردید و اگر امیدی هم برای خارج شدن ایران از لیست سیاه FATF وجود داشت با این اتهام زشت و ناروا آن امید را هم از بین بردید. اکنون ما چطور باور کنیم که سینه چاک کردن شما برای وادار کردن کشور به قبول این کنوانسیون استعماری برای خارج شدن کشور از لیست سیاه بوده است. شما که با این اتهام به رفتار ظالمانه و نادرست FATF مشروعیت بخشیدید و فکر نمی‌کنم که حتی وزیر امور خارجه آمریکا و سایر دشمنان ما اینگونه کشور را متهم به پولشویی کرده باشند.

وی افزود: فرض دیگر این است که صحبت‌های آقای ظریف درست باشد. خب مسئول مبارزه با پولشویی در کشور کیست؟ آقای ظریف حتماً می‌داند این ما بودیم که در سال ۱۳۸۶ قانون مبارزه با پولشویی را برای اولین بار تصویب کردیم. این ما بودیم که لایحه ضعیف اخیر دولت را در کمیسیون قضایی و حقوقی تقویت و احکام جدیدی را برای مبارزه با پولشویی تصویب کردیم و اگر مطلب آقای ظریف درست باشد مطابق قانون ۱۲ ماده‌ای مبارزه با پولشویی و آیین‌نامه آن مسئول مبارزه با پولشویی خود دولت است. 

دهقان خاطرنشان کرد: طبق ماده ۴ قانون مبارزه با پولشویی وزرای اقتصاد، اطلاعات، کشور و صنعت و رئیس بانک مرکزی هستند این شورا هم وظیفه پیشگیری و هم وظیفه مقابله با پولشویی را بر عهده دارد. مرکز واحد اطلاعات مالی و مرکز مبارزه با پولشویی با اختیارات وسیعی در خود دولت قرار دارد از آقای ظریف انتظار روشنی وجود دارد که اگر سندی وجود داشت آن را به همکاران خود در دولت بدهد و یا حداقل یک نامه به قوه قضاییه بفرستد.

نماینده مردم چناران در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: در این چند سال که مذاکرات مربوط به FATF داغ بوده است کدام یک از مقامات ارشد همزمان مسئولیت مبارزه با پولشویی و هم مسئولیت مذاکرات FATF را بر عهده داشته‌اند؟ متأسفانه براساس اسناد به دست آمده برخی از این مقامات بیش از اینکه به فکر منافع کشور و ملت در مذاکره با FATF و مبارزه با پولشویی باشند به فکر اخذ ویزای اقامت در کانادا، آمریکا و استخدام در سازمان ملل بودند. این آقایان با سربرگ مرکز پولشویی به دنبال سفرهای خانوادگی در تورهای تفریحی بودند.

وی ادامه داد: شما مسئولیت مبارزه با پولشویی را به کسی سپرده‌اید که تعلق کمتری به کشور خود نشان داده است و به دنبال اقامت در خارج بوده است. 

دهقان خاطرنشان کرد: برداشت من این است که پس از به نتیجه نرسیدن برجام اروپایی و اکنون که معلوم شده است شما با خوش خیالی یا با هر دلیل دیگری ۵ سال کشور و ملت را سر کار گذاشتید اکنون برای فرار از پاسخگویی بابت خساراتی که به کشور وارد کرده‌اید دست به فرافکنی و جوسازی می‌زنید. جا دارد قوه قضاییه بررسی کند اگر خلاف قانونی صورت گرفته است مطابق قانون با اشد وجه با آنها برخورد کند. 

نماینده مردم چناران در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: قوه قضاییه هم باید با دانه درشت‌های فساد و منسوبان به برخی از مقامات ارشد دولت که مدتهاست اتهام آنها اعلام شده است برخورد قانونی صورت دهد و ملاحظه کاری نکند و هم با کسانی که به دروغ و برای خود شیرینی برای خارجی‌ها جمهوری اسلامی ایران را متهم به فساد و پولشویی می‌کنند باید برخورد کند.

وی افزود: مردم از اینکه قوه قضاییه با فساد برخورد می‌کند خوشحال هستند اما این سوال وجود دارد مطابق ماده ۵۹۸ قانون مجازات اسلامی هرکس با اهمال و بی‌تدبیری خود موجبات تضییع اموال عمومی را فراهم کند باید تحت تعقیب کیفری قرار گیرد و حداقل مجازات این افراد شلاق است و باید خسارتی را که به کشور وارد کرده جبران کند.

دهقان خاطرنشان کرد: حدود ۹ نفر از مسئولین سابق بانک مرکزی و تعدادی از مسئولین وزارت صنعت در حال حاضر در زندان هستند. ما از اینکه با این افراد به صورت قانونی برخورد شود حمایت می‌کنیم اما توقعمان این است کسانی که ۱۸ میلیارد دلار ارز کشور را ضایع کردند و کسانی که ده‌ها تن سکه را در این مدت ضایع کردند و ملت ایران را از لحاظ مالی ضعیف کردند و در مدت حدود ۸ ماه ثروت ملت ایران را به یک سوم کاهش دادند توسط قوه قضاییه تحت تعقیب کیفری قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
    37 10
    ظریف نه از منافع ملی سر در می آورد و نه از سیاست کتاب های نوشته شده در مورد دیپلماسی بوسیله غربی ها را خوانده و فقط ژست و پز این کار را بلد هست از دیپلماسی یک لبخند کذایی بلد است که با آن ابروی جمهوری اسلامی را برد آنقدر بیسواد است که نفهمید در مذاکرات دارد دیکته می نویسد آنقدر ساده لوح است که امضای کری را تضمین تلقی کرد آنقدر بی ملاحظه است که حالا که با پوچ بودن برجام ابروی خود را برده ئست به تهمت به جمهوری اسلامی می زندبرای راضی کردن غربی ها آسمان و ریسمان را به هم می بافد شاید سی اف تی تصویب شود و ارباب از دستش راضی باشد
    • IR ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
      1 1
      به من هم شصت میلیون بدهند میشم حامی فت اف داداش مخصوصا به دلار باشه
  • IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
    28 4
    شاید ظریف نفوذی آمریکاباشد
    • . IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
      14 2
      شاید؟
    • IR ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
      2 2
      نفوذ موفوذ و ول کن به تو هم میلیاردی بدن میشی بنی صدر
  • IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
    29 3
    خدا اموات این آقای دهقان رو بیامرزه. به این میگن نماینده ملت
  • IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
    28 3
    درود بر آقای دهقان که وظیفه اصلی خود را انجام دادند و حقایق را بازگو کردند
  • ح IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
    19 1
    این ظریف در عرصه سیاست خارجی همان گندی را می زند که سایر وزرا در حوزه داخلی خود می زنند اینها خود باخته اند
  • لبيك يا حسين ع IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
    13 1
    واقعا احسنت به آقاي دهقان دقيقا حرف دل ما رو زدي برادر ادم ياد سريال سلطان وشبان كه زمان كودكي مي ديديم مي افته كه سلطان به همسرش گفت تو سلطان بانوي مايي يا سلطان بانوي وزير اعظم اخه ينده خدا سروسري با وزير اعظم داشت مثثثل ظريف خودمون كه غش كرده واسه امريكا واروپا ئيها
    • IR ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
      4 1
      دم خروس داره بیرون میزنه دادا
  • سوخته IR ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
    3 1
    این مسئله مثل روز روشن است که این دولت بی تدبیر چه کاره است و تمایلش به کد خداست تا به ایران . اینان در لباس خدمت ظاهر شدند ولی نه خدمت به ایران بلکه خدمت به کدخدا .
  • IR ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
    1 1
    میدونی همه یه اندازه در برابر دلار و یورو نمی تونن دووم بیارن دادا
  • IR ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
    1 2
    باید جلوی نفوذ را گرفت اینها دارند طناب و گرد گردنشون حلقه و گلاب می کنن
  • محمد IR ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
    0 1
    ظاهراً همه نظراتو یک دوست زحمت میکشه مینویسه همه شبیه هم و با یک گارد اصلا هم تابلو نیس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس