کد خبر 911989
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۸
ظریف و زنگنه

به گفته وزیر امور خارجه ، ملحق نشدن ایران به این توافقنامه می تواند موجب باز شدن پرونده ای علیه ایران در شورای امنیت سازمان ملل شود.

به گزارش مشرق، سیدیاسر جبرائیلی در کانال تلگرامی خود درباره درخواست ظریف و زنگنه برای الحاق ایران به توافقنامه پاریس نوشت:

آقای ظریف و آقای زنگنه در دو نامه جداگانه به آقای حسن روحانی درخواست کرده اند تا الحاق ایران به توافقنامه پاریس مجددا در مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان قانون اساسی مورد بررسی قرار گرفته و تایید شود؛ چرا که به گفته وزیر امور خارجه ، ملحق نشدن ایران به این توافقنامه می تواند موجب باز شدن پرونده ای علیه ایران در شورای امنیت سازمان ملل شود.
آقای ظریف نباید نگران باز شدن پرونده ای علیه ایران در شورای امنیت باشد به این دلیل که آمریکا هم از این موافقتنامه خارج شده و با دارا بودن حق وتو، اجازه نخواهد داد شورای امنیت به چنین موضوعی ورود کند!

بیشتر بخوانید:

نامه ظریف و زنگنه به رییس‌جمهور

دولت سه سال است مفاد این موافقتنامه را از 26 آبان ماه سال 1394 بدون اینکه مراحل قانونی پذیرش مفاد این موافقتنامه در مجلس و شورای نگهبان طی شود را به دستگاه ها ابلاغ کرد و نسخه انگلیسی آن به عنوان تعهدات ایران در موافقتنامه پاریس به ثبت رسید.
زمانی که خاموشی های برق اتفاق افتاد وزارت نیرو و سازمان محیط زیست اعتراف کردند که مفاد این موافقتنامه را اجرا کرده‌اند. دستگاه های نظارتی باید به این موضوع ورود کنند که متاسفانه تاکنون هیچ مرجعی واکنشی نشان نداده است.
پیوستن به این موافقتنامه به معنای آغاز صنعت زدایی از ایران است گفت: کشورهای اروپایی بعد از اینکه خودشان در دسته صنعتی ها قرار گرفتند منافعشان ایجاب می‌کند که جلوی صنعتی شدن دیگران را بگیرند. به قول فریدریش لیست، نفعشان در این است که این نردبانی که از آن به بالا رفته‌اند را واژگون سازند. در این شرایط ایران باید موضع بگیرد و اعلام کند هر کشوری که جهان را آلوده کرده و باعث انتشار گازهای گلخانه ای در جهان شده، فعالیت خود را کاهش دهد.
برخی جریانات عطش عجیبی برای ادغام کشور در نظم ظالمانه بین المللی دارند ، از ابتدای انقلاب اسلامی ایران 45 مورد تعهدخارجی احصاء کرده‌ایم که 32 مورد آن در دولت‌های یازدهم و دوازدهم اتفاق افتاده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
    42 0
    ترک قانون جرم است - آقای دادستان مجرمینی که مراحل قانونی مصوبه را زیر پا گذاشته اند و خود سرانه قانون اساسی را نا دیده گرفته اند در هر مقام و موقعیت می باید تعقیب شوند.
  • IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
    23 0
    این مطلب خیلی دردناک بود.. وقتی به این افراد خارج پرست فکر میکنم حس پوچی و ناامیدی بهم دست میده......... نگذارید این افراد بی کفایت که مقدرات مملکت افتاده به دستشون بیشتر از این ضربه بزنن به معیشت و زندگی مردم و اقتصاد کشور و صنعت کشور و پیشرفت علمی کشور و استقلال کشور و امنیت کشور و آینده کشور
  • امیرمسعود IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
    18 0
    آقای ظریف، اگر اینقدر که شما مدعی هستید در کشور پولشویی است خب، آقای روحانی شش سال رئیس جمهور است و ایشان باید جواب بدهد، که چرا توی مملکت کاری نکردید. هر چند می دانیم که .... نمی دانم چرا هر طرحی که در آن زمینه ی خیانت به کشور باشد، عده ای با تمام همت ازآن حمایت می کنند.
  • اساتید جوسازی برای هیچ، حالا نگران فضاسازی شده اند DE ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
    15 0
    محسن مقصودی، مجری برنامه ثریا در صفحه شخصی خود در فضای مجازی، در واکنش به اظهارات اخیر محمّدجواد ظریف درباره ایجاد برخی جوسازی‌ها از سوی مخالفان FATF که در پولشویی دست دارند، نوشت: «آقای ظریف در اظهاراتی عجیب از جوسازی و فضاسازی گسترده علیه FATF توسط جریانهای فاسد با پولشویی هزاران میلیاردی در داخل سخن گفته اند. فعلاً کاری به این سیاه‌نمایی عجیب ایشان علیه نظام اقتصادی کشور ندارم. اما وقتی از جوسازی سنگین و فضاسازی گسترده صحبت می‌کنند خنده‌ام می‌گیرد و ناخودآگاه یاد خاطرات گذشته می‌افتم. پنج سال پیش، پس از توافقنامه ژنو و بعدتر توافق لوزان، تقریبا همه برنامه های تلویزیون جشن گرفته بودند و ...» «اساتید جوسازی برای هیچ، حالا نگران فضاسازی شده اند یا می‌خواهند با این روش دوباره جوسازی کنند؟! آن روزها اندک منتقدان روند مذاکرات را چپ و راست، با برچسب دلواپس زدن، تحقیر می‌کردند!» «گفتند باید با غربی‌ها اعتمادسازی کرد! گفتیم به رسانه هایشان، حداقل از اکبر اعتماد بیاموزید منافع ملی را! او که افراطی نبود! او مدیر دوران پهلوی بود! مگر نگفت بهانه است چرخیدن این سانتریفیوژها؛ مگر نگفت آنها با اصل جمهوری اسلامی مخالفند همین! اعتماد نکردند حتی به حرفهای اعتماد! گفتند، همه کاسب تحریم بوده اید! گفتیم زندگی هایمان را طاق می زنیم! اگر مرد معاوضه اید! هر چه ما خورده ایم و برده ایم برای شما! یک دهم نه یک صدم نه یک هزارم اموال شما برای ما! ما البته خورده بودیم حسابی، خون دلها را! برده بودیم البته، پیکرها را، روی دوشمان! گفتند بازی عوض شده حالا. برد برد شده آقا! دیگر نباید باخت! گفتیم اگر باخته بودیم تا کنون چیزی برای برد نداشت این آقای اوباما! چیزی نمانده بود که هله هله کنند از گرفتنش! گفتند آقای گزینه های روی میز با یک بمب می‌تواند همه چیزمان را از کار بیاندازد در یک لحظه! گفتیم از پس موشک های کوچک حماس و حزب الله بر نیامد این آقای ادعا! سجیل های ما تنها یک گزینه روی میز ماست!» «راستی! همه اش تقصیر آنها نیست! تقصیر خودمان هم هست! تقصیر بنده و شما! اگر اقتصاد و صنعت ما ده‌ها مصطفای دیگر داشت امروز لنگ مانده بودیم برای این چند قسط آقای اوباما؟! برای قطعات یدکی خودروهای ملی مان؟! لنگ مانده بودیم برای واردات گندم و جو و برنج مان؟! کم تر کار کردیم و بیشتر شعار داده ایم! ...»

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس