کد خبر 911940
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۹
تحریم

اخیراً ایالت متحده بسته دیگری از تحریم‌ها را علیه ایران اجرا کرده و ده‌ها بانک و کمپانی مراودات ارزی خود را با «تهران» محدود کردند در حالی که ایران پیروزی را در داخل و در عرصه بین المللی حفظ کرده و بر

به گزارش مشرق، «سرگئی کوژمیاکین» تحلیلگر سیاسی روس در مطلبی تحلیلی به بررسی بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه ایران و نتایج آن پرداخت.

در این مطلب آمده است: آمریکا در واقع به ایران اعلان جنگ داده و با تشدید تحریم‌ها و صدمه زدن به فعالیت‌های ایرانی‌ها می‌خواهد این کشور را به زانو در آورد ولی این اقدامات نتیجه‌ای ندارد و موفق نخواهد شد.

جمهوری اسلامی ایران پیروزی را در داخل و در عرصه بین المللی حفظ کرده و برنده میدان است.

بیشتر بخوانید:

تهران راه دور زدن تحریم‌های نفتی را کشف کرد

اخیرا ایالت متحده بسته دیگری از تحریم‌ها را علیه ایران اجرا کرده و ده‌ها بانک و کمپانی مراودات ارزی خود را با «تهران» مسدود کردند و اشخاص حقوقی آمریکایی از تجارت با ایرانی‌ها منع شدند.

اقدامات آمریکا کودکانه است و سیاست عمومی این کشور گفتن دروغ‌های بزرگ می‌باشد و معتقد است که هر چه دروغ بزرگتر باشد اعتقاد به موضوع بیشتر خواهد بود.

«دونالد ترامپ» در سازمان ملل گفت: ایران بذر هرج و مرج، مرگ و تخریب را می‌نشاند و رهبری تروریسم را در جهان در دست دارد و تلاش می‌کند که بمب اتمی بسازد.

 تبلیغات مزخرف و پوچی که آمریکا از خود نشان می‌دهد در پس زمینه حمایت‌های عربستان سعودی است زیرا این کشور در یمن نسل کشی و از بسیاری از افراط گرایان حمایت می‌کند.

روابط آمریکا و عربستان حتی پس از ترور «جمال خاشقچی» که سرنخ همه تحقیقات این ترور به شاهزاده «بن سلمان» می‌رسد، تغییری نکرده و ترامپ گفته که این کشور همکار و متحد بزرگ ما در مخالفت با ایران است.

تنها دلیل این سیاست ضد ایرانی، عدم تمایل تهران به ادغام در نظام استعماری است که واشنگتن تحت فرماندهی رژیم صهیونیستی و عربستان در خاورمیانه ایجاد کرده است.

در ماه می ترامپ اعلام کرد که از برجام خارج می‌شود.

آمریکا در راستای خروج از برجام، ایران را متهم کرد که مخفیانه سلاح هسته‌ای تولید می‌کند و این ادعا در حالی است که آژانس بین المللی انرژی اتمی در گزارشات خود تاکید کرد که ایران به همه تعهدات خود در رابطه با مسائل هسته‌ای پایبند است و به تعهدات خود عمل می‌کند.

با این حال ترامپ تحریم‌های جدیدی را اعمال می‌کند.

7 اوت محدودیت‌هایی را در صنعت خودرو، متالورژی، هواپیمایی و معدن اعلام کرد و مراودات تجاری و مالی را با پول ملی ایران(ریال) ممنوع کرد.

5 نوامبر آمریکا تحریم‌های بیشتری را اعلام کرد که مربوط  به صادرات نفت و گاز می‌شد و تمام معاملات از طریق بانک مرکزی را ممنوع کرد.

ترامپ این اقدامات یک جانبه را بدون مجوز سازمان ملل انجام می‌دهد و از تمام کشورها درخواست کرده که به حمایت از اقداماتش بپیوندند و گفته که هر کشوری که با ایران کار می‌کند حق کار و تجارت با آمریکا را ندارد.

واشنگتن تلاش می‌کند که دامنه تحریم را تنگتر کند و تلاش می‌کند که همه اصول اخلاقی را زیر پا بگذارد و بنابراین در آخرین بسته تحریم خود بر ساختار مواد غذایی و دارو دست گذاشت تا آنها را تحت تاثیر قرار دهد بنابراین جزئیات را هم زیر نظر دارد.

در آغاز اکتبر دادگاه بین المللی سازمان ملل، حکمی را به نفع ایران صادر کرد که در این حکم آمده است که آمریکا حق دخالت در مسائل مربوط به مواد غذایی، محصولات کشاورزی، دارو و تجهیزات هواپیمایی را ندارد.

 در راستای این حکم از واشنگتن خواسته که بخشی از این تحریم‌ها را لغو کند ولی حکم در شرایط شدیدتر انجام شد.

وزارت خارجه ایران پس از محکوم کردن دادگاه اعلام کرد که تحریم‌های واشنگتن غیر انسانی است و آمریکا تنها امنیت خود را حفظ می‌کند.

 با این حال قضات سازمان ملل دعوی دیگری از تهران را مورد بررسی قرار دادند آنهم سرقت دارایی‌های ایران بود.

خاطر نشان می‌شود که آمریکا حدود 2 میلیارد دلار از دارایی‌های ایران را از بانک مرکزی مسدود کرده است.

بعد از 6 ماه آمریکایی‌ها از خریداران نفت ایران خواستند که قرار داد خرید خود را با این کشور لغو کنند و چین که بزرگترین خریدار نفت ایرانی است از آمریکا خواست که از اعمال تحریم‌های یک جانبه علیه تهران دست بردارد.

علاوه بر این در ماه اوت پکن خرید نفت از آمریکا را قطع کرد و خرید مواد خام از ایران را جایگزین کرد.

هند نیز پایداری خود را نشان داد و «سوشما سوراژ» وزیر خارجه هند گفت: ایران نه تنها همسایه ما است بلکه یک دوست خوب نیز می‌باشد.

ترکیه نیز با موافقت با ایران میزان وفاداری و اعتماد خود را نشان داد حتی کشورهایی که از قبل وابسته به ایران و عربستان بودند، از تهران حمایت کردند مثل قطر که گفت اماده است که برای توسعه میدان گازی پارس جنوبی همکاری کند.

عمان یکی دیگر از پادشاهان عرب، ساخت خط لوله انتقال گاز ایران را رد نکرد و پاکستان نیز همکاری خود را با تهران را به دنیا نشان داد.

اما بزرگترین عاملی که لرزه بر اندام آمریکا می اندازد اتحادیه اروپا است.

اتحادیه اروپا ابتدا با معاملات هسته‌ای ایران مخالف بود اما حالا همین اتحادیه با دور زدن تحریم‌های واشنگتن می‌خواهند با ایران همکاری کند و به احتمال زیاد کشورهای زیادی به تبعیت از اتحادیه اروپا، این کار را خواهند کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • سربدار IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
    1 1
    خداوند رحمت کند شهید بهشتی را که فرمود: ای آمریکا از دست ما عصبانی باش و با این عصبانیت بمیر و مردم ایران می گویند ای اسرائیل از دست مسلمانان عصبانی باش و با این عصبانیت بمیر (سوره مبارکه صف آیه 2و3) امام راحل فرمودند «مطمئن هستم که اسلام سنگرهای کلیدی جهان را فتح می‌کند» وما رسالت جهانی داریم وتمام غاصبان و غارتگران ریشه شان بایستی برچیده شود (سوره مبارکه التوبة آیه 33 ) وا نشاءالله زمینه را برای ظهور آماده می کنیم خداوند تبارک و تعالی برای ما این نوید را داده است
  • ایرانی IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
    0 0
    با سلام چرا باید انقدر بدبخت باشیم که از کره و ژاپن و چین که با وجود جنگ ها در کشورشان کلی از ما عقب بودند و هیچ نفتی هم مثل ما نداشتند عقب تر باشیم؟چرا با وجود اینهمه درامد نفتی تکنولژی های ساخت و شرکت های بزرگ تولیدی که بازار های جهانی رو وابسته خودش کنه نداریم؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس