کد خبر 911898
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۲
پرتغال

تیم ملی پرتغال با کسب تساوی بدون گل در خانه ایتالیا، صعودش به مرحله بعد رقابت های لیگ ملت های اروپا را قطعی کرد.

به گزارش مشرق، شاگردان روبرتو مانچینی در این دیدار کاملا برتر از حریف بودند و به ویژه در نیمه اول، موقعیت های خوبی برای گلزنی داشتند اما در نهایت این بازی با تساوی بدون گل به پایان رسید تا صعود پرتغال به مرحله بعد قطعی شود.

ایتالیایی ها بازی را هجومی آغاز کردند و در همان دقایق ابتدایی، چند موقعیت خطرناک روی دروازه حریف به وجود آوردند. در دقیقه 2 بود که فدریکو کیه‌زا صاحب یک موقعیت خوب شد اما ضربه او را مدافعان پرتغال بلوکه کردند. دو دقیقه بعد نوبت اینسینیه بود که با یک ضربه محکم، دروازه پرتغال را تهدید کند اما این بار روی پاتریسیو با یک واکنش به موقع، دروازه تیمش را نجات داد.

حملات آتزوری ادامه داشت و در دقیقه 6 بود که روی یک حمله سریع، توپ در یک رفت و برگشت پشت محوطه جریمه به الساندرو فلورنزی رسید و ضربه زمینی او، به شکل خطرناکی از کنار دروازه پرتغال به بیرون رفت.

در این رابطه بیشتر بخوانید:

چند دقیقه بعد نوبت پرتغالی ها بود که صاحب یک موقعیت خطرناک شوند اما تکل عالی از جورجو کیه لینی، مانع از گلزنی بروما شد.

در ادامه باز هم این بازیکنان ایتالیا بودند که توپ و میدان را در اختیار داشتند اما دفاع فشرده و پرتعداد پرتغالی ها، مانع از ایجاد موقعیت روی دروازه این تیم می شد. بازی با همین روند ادامه پیدا کرد و در دقیقه 34، تیم میزبان صاحب یک موقعیت خوب شد. ایموبیله در موقعیت تک به تک می توانست دروازه پرتغال را باز کند اما بار دیگر پاتریسیو با یک واکنش خوب، او را ناکام گذاشت.

در دقایق پایانی نیمه اول، روند بازی تغییر چندانی نکرد و تلاش ایتالیایی ها برای رسیدن به گل ثمری نداشت و این نیمه با تساوی 0-0 به پایان رسید. 

در نیمه دوم بازی متعادل تر شد و بازیکنان میهمان هم این فرصت را پیدا کردند تا در زمین ایتالیا خودی نشان بدهند. اما در مجموع در این نیمه موقعیت های کمتری نسبت به نیمه اول ایجاد شد و در نهایت توپی از خط دروازه ها عبور نکرد.

پرتغال با این تساوی 7 امتیازی شد و با توجه به اینکه این دیدار، آخرین دیدار ایتالیا در مرحله گروهی بود، صعود شاگردان فرناندو سانتوس به مرحله نیمه نهایی رقابت ها قطعی شد. لهستان هم با تنها یک امتیاز، حتی در صورت پیروزی در دیدار آخرین مقابل پرتغال، شانسی برای بقا در سطح A ندارد و از همین حالا سقوطش به دسته پایین تر قطعی شد.

منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس