کد خبر 911883
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۰
خلوصی آکار

وزیر دفاع ترکیه می‌گوید کشورش از سعودی‌ها خواسته تیم ترور جمال خاشقجی را تحویل ترکیه دهد ولی آن‌ها مخالفت کرده‌اند.

به گزارش مشرق، «خلوصی آکار»، وزیر دفاع ترکیه می‌گوید مقام‌های سعودی از همکاری با ترکیه‌ در قضیه قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار سعودی منتقد آل سعود طفره می‌روند.

او شنبه شب (۲۶ آبان) طی سخنرانی در نشست امنیتی بین‌المللی «هالیفاکس» کانادا گفت که ترکیه «رسما» از عربستان سعودی خواسته تیم ترور خاشقچی را تحویل آنکارا دهد ولی ریاض مخالفت کرده است.

بیشتر بخوانید:

تصویری که واکنش شدید وزیر دفاع ترکیه را برانگیخت

ژنرال آکار گفت که برخی از افراد تیم ترور مصونیت دیپلماتیک دارند و چه بسا با استفاده از این مصونیت بخش‌هایی از جسد تکه‌ تکه شده خاشقچی را با خود به عربستان سعودی برده‌اند.

وزیر دفاع ترکیه با بیان اینکه «جنایت قتل جمال خاشقچی عامدانه و از پیش برنامه‌ریزی شده بود»، تأکید کرد که این جنایت نمی‌تواند بدون دستور از بالا اتفاق بیافتد.

او گفت که در مجموع ۱۸ نفر از عربستان سعودی برای قتل خاشقچی به استانبول آمده بودند.

خواستار استرداد گولن هستیم

خلوصی آکار در مورد «فتح الله گولن»، مبلغ ترکیه‌ای مقیم آمریکا که متهم به دست داشتن در کودتای اخیر این کشور است، گفت که آنکارا از واشنگتن می‌خواهد که گولن را تحویل مقام‌های ترکیه دهد.

او از حمایت آمریکا از گروه‌های تروریستی انتقاد کرد و گفت: «برای ما جای سؤال است که چرا واشنگتن از گروه‌های تروریستی‌ای که نیروهای ارتش ترکیه را هدف قرار می‌دهند، حمایت می‌کند».

ژنرال آکار در مورد روابط ترکیه با آمریکا نیز گفت که بعد از آنکه کشیش آمریکایی متهم به جاسوسی آزاد شد، این روابط بهتر شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس