کد خبر 911268
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۱
احمد توکلی نمایه

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در شرایط کنونی وضع مناسبی از نظر مبارزه با فساد و شفافیت در کشور وجود ندارد.

به گزارش مشرق، احمد توکلی ظهر امروز در دیدار اعضای دفاتر استانی سازمان دیده‌بان شفافیت و عدالت با آیت‌الله نوری همدانی که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد اظهار داشت: برطرف کردن ناعدالتی و شفاف‌سازی هدف نخست دیده‌بان شفافیت و عدالت است.

وی با اشاره به وضعیت نامطلوب فساد در کشور افزود: در کشور وضع مناسبی از نظر مبارزه با فساد وجود نداشته و از طرف دیگر نیز لزوم امر به‌ معروف و نهی از منکر از جمله فرایض مهم الهی بوده که باید در برابر آن حساسیت لازم وجود داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

درخواست رسیدگی به 5 اعلام جرم علیه مسئولان

رئیس دیده‌بان شفافیت و عدالت با اشاره به برخی از اهداف تشکیل این دیده‌بان در کشور گفت: احیای اصولی و عملیاتی امر به‌ معروف و نهی از منکر هدف غایی و نهایی از تشکیل دیده‌بان شفافیت و عدالت در کشور است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام مبارزه با فساد مسئولان را از اهداف اصلی این دیده‌بان دانست و عنوان کرد: شرط اجرای درست امر به‌ معروف و نهی از منکر داشتن اطلاعات دقیق و درست از عملکرد مسئولان است.

توکلی با تأکید بر برخی از آثار منفی عدم شفافیت و بی‌عدالتی در جامعه بیان کرد: در صورتی‌که شفافیت و عدالت درستی در کشور وجود نداشته باشد اعتماد اجتماعی کاهش پیدا کرده و انبوهی از مشکلات اقتصادی و اجتماعی در کشور ایجاد می‌شود.

وی اصلاح قوانین را یکی از مهم‌ترین سیاست‌های کاری دیده‌بان شفافیت و عدالت دانست و تأکید کرد: تشکل مردم‌نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت با همکاری و تعامل با مردم و حکومت درصدد اصلاح روش‌ها و مبارزه با مفسدان و مفاسد اقتصادی در کشور است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: قوه قضاییه و مجلس شورای اسلامی از بسیاری اصلاحیه‌های این سازمان در زمینهٔ اصلاح قوانین فسادزا استقبال کرده‌اند اصلاح روش‌ها و قوانین از مهم‌ترین فعالیت‌های این نهاد مردمی است.

توکلی خاطرنشان کرد: تاکنون در 22 استان کشور دفاتر دیده‌بان شفافیت و عدالت تشکیل‌ شده و سعی می‌شود تا در تمام استان‌های کشور این دفاتر فعال شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • مجید IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
    0 2
    ظریف هم همینو میگه مخالفان پولشویی منافعشون به خطر می افته

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس