خبر ویژه

سخنگوی وزارت خارجه در اظهاراتی که عذر بدتر از تقصیر است، برخی موارد کوتاهی دولت را به عنوان مصادیق تخلفات مالی برشمرد.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

بهرام قاسمی برای توجیه ادعای ظریف درباره پولشویی گسترده در کشور گفت: سخنان وزیر امور خارجه در این باب نه ادعایی جدید است و نه جنبه افشاگری داشته است، بلکه صرفاً نگاهی واقع‌بینانه و آسیب‌شناسانه به یکی از آفات جانبی این پدیده یعنی استفاده برخی از منابع مالی نامشروع برای فضاسازی و فشار روانی در برابر اقدامات قانونی و تدابیر شفافیت‌ساز دولت است.

بیشتر بخوانید:

نظر ۶ نماینده مجلس درباره اظهارات اخیر "ظریف"

سواستفاده رسانه‌های بیگانه از سخنان ظریف در مورد پولشویی+ تصاویر


وی اظهار داشت: بارها توسط بسیاری از دستگاه‌های ذی‌ربط گفته شده است که به طور مثال روزانه ده‌ها میلیون لیتر انواع سوخت از کشور قاچاق می‌شود، همچنین آمارها و گزارش‌هایی از حجم قابل توجهی از قاچاق انواع کالا و ارز منتشر می‌شود که مراجع رسمی ارزش آن را ده‌ها میلیارد دلار برآورد می‌کنند؛ همچنین گفته می‌شود که سالانه حدود ۱۴ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی وجود دارد.


باید از سخنگوی وزارت خارجه پرسید: متهم کردن کشور به پولشویی گسترده (و بهانه‌دادن دست دشمن) از سوی کسی که مدعی بود نباید بهانه دست دشمن داد، چه توجیهی دارد؟


ثانیاً مواردی که آقای قاسمی برای رفع و رجوع سخنان آقای ظریف برشمرده، جزو قصور و تقصیرهای دستگاه‌های ذی‌ربط دولتی است که آقای ظریف عضو کابینه آن است. حذف کارت سوخت و ایجاد رانت روزانه ۱۰۰ میلیارد تومان در زمینه قاچاق سوخت، مشخصاً دست‌پخت دولت فعلی و وزیر نفت آن است؛ همچنان که حذف «ایران کد» و «طرح شبنم» (مسیر مقابله با قاچاق کالا) و تعلل در راه‌اندازی برخی سامانه‌های ایجاد شفافیت در معاملات و گردش مالی. از سوی دیگر راه‌اندازی سامانه حقوق دریافتی مدیران که تکلیف ماده ۲۹ قانون برنامه توسعه پنج ساله است و دولت عملی نکرده است. از سوی دولت (وزارت راه و شهرسازی) از سال ۹۴ مکلف شده برای شفافیت معاملات مسکن و اخذ مالیات از محتکران، سامانه لازم را راه‌اندازی کند اما نکرده است. در همین حال ادعای دولتمردان در قبال مطالبه شناسایی و مبارزه با عناصر سودجو این بوده که «به حساب مردم سرک نمی‌کشیم»!


قوانین دسترسی آزاد به اطلاعات، انتشار همه قراردادهای دولتی و ایجاد سامانه ملی املاک» از جمله قوانینی است که بر زمین مانده و به خاطر بی‌میلی دولت، اجرایی نشده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • US ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
    16 0
    در امریکا قانونی است که اگر هر امریکایی مرحم و حمایت لفظی یا مادی تز دشمن بکند 25 سال زندان میرود در ایران دولت اگر هر روز با دشمن همکاری نکند خوابشان نمی برد
  • IR ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
    9 0
    همه طرح های ضد فسادی که نام میبرید ایران کد, طرح شبنم و کارت سوخت کار احمدی نژاد هست. همو که شما او را دشمن دارید. نتیجه: دانسته یا نادانسته شما هم شریک فساد این دولتید چون مخالف مردی هستید که بطور اصولی جلوی فساد می ایستاد و مورد هجمه امثال شما بود آنهم با اسم رمز انحراف
  • مجید IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
    0 2
    مبارزه با پولشویی منافع بعضی ها رو به خطر انداخته
    • PL ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
      3 0
      حرف بی سند و مدرک زدن خیلی راحت است. بهتر است مدارک تخلفات را به قوه قضائیه بدهد تا افراد متخلف مجازات شوند. به احتمال قوی امیر کبیر بدلی خطاهای قبلی اش را دارد تکرار میکند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس