کد خبر 910495
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۵
اسکندر مؤمنی

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: میزان مصرف‌کنندگان مواد مخدر در کشور حدود ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر بوده که نزدیک به ۱۰ میلیون خانوار را درگیر خود کرده است.

به گزارش مشرق، سردار اسکندر مؤمنی عصر امروز در دیدار آیت‌الله مکارم شیرازی، با بیان اینکه درمان اعتیاد بسیار سخت است، اظهار داشت: همان‌طور که خانواده‌ها تمرکزشان بر روی درس فرزندانشان هست، باید به مسئله پیشگیری جوانان و فرزندانشان با اعتیاد نیز توجه جدی داشته باشند چراکه معتاد شدن جوانان غیرقابل‌جبران است.

بیشتر بخوانید:

قتل به خاطر نرفتن به کمپ ترک اعتیاد

وی با اشاره به نظرسنجی انجام‌گرفته از سوی نیروی انتظامی طی چند سال اخیر درباره مهم‌ترین دغدغه مردم گفت: مردم در این چند سال، مهم‌ترین دغدغه خود را اعتیاد فرزندان و مواد مخدر عنوان کرده‌اند چراکه هیچ جایگزینی برای اعتیاد فرزند وجود ندارد.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با بیان اینکه این ستاد اولویت را بر روی پیشگیری قرار داده است، افزود: در ایام ماه مبارک رمضان و ماه محرم روحانیون به روستاهای دورافتاده می‌روند، که در این زمینه بسیار تأثیرگذار بوده است.

سردار مؤمنی با تأکید بر تأثیر بیانات و فتاوای مراجع عظام تقلید در زمینه مواد مخدر ابراز کرد: توصیه‌های مراجع عظام تقلید بسیار تأثیرگذار بوده  و اگر می‌خواهیم در زمینه پیشگیری کارکنیم باید به‌صورت فراگیر این کار را انجام دهیم.

وی با اشاره به هزینه‌هایی که مجموعه مواد مخدر بر کشور می‌گذارد، تصریح کرد: ۱۹۹ هزار میلیارد تومان خسارت مجموعه اقتصاد مواد مخدر بوده که ۱۱ و هفت‌دهم درصد تولید ناخالص ملی می‌شود.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور ادامه داد: جمع‌آوری در کوتاه‌مدت، مقابله از یک سمت و مبارزه بی‌امان از سوی دیگر و احکام بازدارنده از سوی قوه قضاییه راه‌حل‌هایی است که باید پیش روی خود قرار دهیم، اما راهکار بازدارندگی در اولویت ستاد مبارزه با مواد مخدر است.

سردار مؤمنی تأکید کرد: مدارس، خانواده‌ها، رسانه‌های جمعی و حوزه‌های علمیه همه و همه می‌توانند دست‌به‌دست هم داده و جلوی اعتیاد را گرفت، و در مرحله بعد هم باید باعث سروسامان دادن افراد معتاد شویم، البته فکر می‌کنیم جای اقدامات فرهنگی و اجتماعی خالی بوده و کارهای بسیاری را می‌توان انجام داد.

وی با بیان آماری از تعداد مصرف‌کنندگان مواد مخدر گفت: میزان مصرف‌کنندگان مواد مخدر در کشور حدود ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر بوده که نزدیک به ۱۰ میلیون خانوار را درگیر خود کرده است.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در پایان خاطرنشان کرد: مصرف مواد پرخطر قبلاً نبوده و در حال حاضر مصرف صنعتی نیز به آن اضافه‌شده است، اعتیاد افزایش معناداری نداشته اما نوع مصرف از حالت  سنتی به سمت روان‌گردان‌ها و صنعتی‌ها رفته است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • احمد IR ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
    5 5
    اماردرست نیست در ایران بیشتر از پنجاه میلیون معتادفقط تریاک0است که از بدبختی دچار این بلا شده اند مردم سرگرمی ندارن بجز مواد خانه مانسوز
  • IR ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
    19 0
    با چه رویی این خبر رو گذاشتید؟ !!!
  • IR ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
    2 0
    چه آمار دروغی ..کم کم ۵۰میلیون معتادن چه الکل چه مواد مخدر سنتی و صنعتی چه قلیان ...
  • IR ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
    6 0
    فقط 2میلیون؟؟؟؟؟؟؟
  • FR ۰۵:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    0 0
    بالای ۱۵ میلیون معتاد داریم ‌ .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس