کد خبر 910178
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۰
خبر ویژه

یک روزنامه اصلاح‌طلب با اشاره به ژست‌های نظریه‌پردازانه وزیر مستعفی راه و شهرسازی نوشت: این اظهارات در حالی است که برنامه‌های آخوندی به شکست انجامیده است.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

روزنامه اعتماد می‌نویسد: عباس آخوندی، وزیر مستعفی وزارت راه و شهرسازی که در پی اختلاف نظراتی با رئیس‌جمهور و برای فرار از استیضاح، استعفا داد، در تازه‌ترین اظهارنظر خود، به سیاست‌های دولت در حوزه اقتصاد تاخت و نبود نظریه راهبردی را دلایل نابسامانی بازارهای اقتصادی عنوان کرد. وی سه بار استیضاح شد که از این حیث رکورددار محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید:

آخوندی محاکمه شود و در دادگاه از افتخاراتش بگوید

آخوندی مسکن را ۱۳۰درصد گران کرد طلبکار هم هست!

آخوندی عملکرد ۶۲ ماهه خود را منتشر کرد

تفاوت آخوندی 92 با 97 +عکس

سیر نظرات "آخوندی" درباره مسکن مهر!+فیلم


افزایش ۸۳ درصدی قیمت مسکن از شهریور پارسال تا شهریور امسال، انتقادات فراوانی را به سمت وزارت مسکن روانه کرد.


به نمایندگان مردم قول داد تا طرح نیمه کاره مسکن مهر را به پایان برساند و با همین وعده بود که در کنار چند وزیر دیگر توانست با رأی اعتماد از فیلتر مجلس عبور کند. اما بعد از رفتن به ساختمان شهید کلانتری، کوک‌ساز «مسکن مهر» تغییر کرد. آخوندی معتقد بود پروژه مسکن مهر، مزخرفی بیش نبوده است. این در حالی بود که نظر رئیس جمهور بر ادامه این طرح باید با سرعت بالایی انجام شده و در نتیجه هم تعداد زیادی واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده نوسازی شوند و هم اشتغالزایی بالایی با اجرای آن به وجود بیاید.


عباس آخوندی مأموریت اصلی خود را آواربرداری از مسکن تعریف کرده بود. در دوران وزارت او نام دو طرح به میان آمد؛ یکی مسکن اجتماعی که تنها در حد حرف باقی ماند و دیگری طرح بازآفرینی شهری که در اوایل دولت یازدهم کلید خورد. این طرح قرار بود به دلیل تمام طرح‌های شکست خورده ساماندهی بافت‌های فرسوده باشد.


آخرین اظهارات آخوندی در حالی طرح می‌شود که باید پرسید که سهم وزارت راه و شهرسازی و سیاست‌گذاری‌ها و تصمیم‌سازی‌های این نهاد در ساختار کلی چه نقشی دارد.


به عنوان مثال افزایش قیمت واحدهای مسکونی تا چه میزان تحت تأثیر عوامل اقتصاد کلان و تا چه میزان تحت تأثیر سیاست‌گذاری نهاد مسئول بازار مسکن یعنی وزارت‌خانه بوده‌اند. با این تفاسیر بسیاری آخوندی را وزیر موفقی نمی‌دانستند و وعده‌هایش را صرفاً شعارهایی برای گرفتن رأی اعتماد تلقی می‌کردند. مصطفی قلی خسروی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک گفت: وزیر مستعفی راه و شهرسازی در بخش مسکن موفق عمل نکرد و ما همچنان منتظر مسکن اجتماعی او هستیم. رئیس اتحادیه مشاوران املاک افزود: در ابتدای روی کار آمدن دولت یازدهم، وزیر مستعفی راه و شهرسازی از مسکن اجتماعی صحبت کرد، اما با گذشت زمان دیدیم که هیچ خبری از این پروژه نیست.


وی اظهار داشت: به هر حال مسکن مهر جو روانی رشد قیمت مسکن را تا حدودی کنترل کرد، بنابراین وقتی دولت وعده‌ای را به مردم می‌دهد باید آن را جامه عمل بپوشاند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس