مسعود اقبالی

مدرس فوتبال کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت: پرسپولیس و کاشیما در بازی فینال حرفی برای گفتن نداشتند و با ارائه یک فوتبال خنثی و سطح پایین فقط فوتبال قاره مان را شرمنده اینفانتینو کردند!

سرویس ورزش مشرق – دیدار نهایی لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۱۸ با برگزاری مصاف برگشت تیم های پرسپولیس و کاشیما آنتلرز در استادیوم بزرگ آزادی با نتیجه ۰-۰ به پایان رسید تا نماینده ژاپن با توجه به برد ۰-۲ در دیدار رفت جام قهرمانی را بالای سربرده و نماینده کشورمان به عنوان نایب قهرمانی بسنده کند.

مسعود اقبالی در گفت و گو با مشرق، درباره این دیدار و سطح کیفی و کمی اش حرف زد که متن صحبتهای وی در ادامه می آید:

**فینالیست شدن تبریک دارد

کارشناس فوتبال کشورمان اظهار داشت: پیش از تحلیل بازی فینال جام باشگاه های آسیا باید به هر دو تیم برای رسیدن به فینال تبریک گفت که با شکست تیم های آسیایی توانسته بودند به مرحله نهایی صعود کنند.

**بسیج عمومی کمکی به پرسپولیس نکرد

وی ادامه داد: در هفته گذشته تقریبا تمام رسانه های گروهی، وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال با پشتوانه مردمی تلاش کردند شرایط روانی جامعه را اینگونه مهیا سازند که نماینده کشورمان علیرغم شکست در خانه حریف این توانایی را دارد که در خانه خود بتوانند این شکست را جبران کند. در واقع شرایط قبل از مسابقه اینگونه به مردم القا می شد. اما زمانی که سوت آغاز مسابقه به صدا در آمد شرایط بازی چیز دیگری را نشان داد.

**فینالیست ها حرفی برای گفتن نداشتند

اقبالی خاطر نشان کرد: دو تیم به عنوان نمایندگان آسیا که یکی الدحیل و السد با پشتوانه مالی و انسانی بالا را پشت سر گذاشته و دیگری برای رسیدن به بازی نهایی تیم قدرتمند کره ای را به زانو در آورده بودند در بازی فینال حرفی برای گفتن نداشتند و با ارائه یک فوتبال خنثی و سطح پایین فقط فوتبال قاره مان را شرمنده اینفانتینو کرد!

**کاشیما هرگز لیاقت قهرمانی را نداشت

وی اضافه کرد: تیم ژاپنی به دلیل اختلاف ساعت و اختلاف ارتفاع اصلا چهره یک تیم فینالیست را نداشت و کاملا سردرگم بود و در اندازه های یک فینالیست ظاهر نشد. آنها در کار فردی، گروهی و تیمی باعث شرمندگی فوتبال قاره آسیا شدند و در مجموع از نماینده ژاپن با آن همه امکانات و سرمایه گذاری عظیم طبق آمار حتی یک شوت یا یک موقعیت خطرناک یا یک ارسال صحیح و حتی یک بازی ترکیبی موثر از کانال میانی ندیدیم.

**دلایل افت حریف ژاپنی

کارشناس فوتبال کشورمان تأکید کرد: جو سنگین استادیوم آزادی تمرکز لازم را از آنها گرفته بود و حتی بازیکنان کلیدی کاشیما نیز کاملا بی برنامه بودند و در بیشتر دقایق بازی چیزی برای گفتن نداشتند.

اقبالی تصریح کرد: دو عامل کلیدی عامل فقر فکری و حرکتی بازیکنان ژاپنی شده بود. ۱- اختلاف شرایط آب و هوایی ۲- بار سنگین روانی که موجب شده بود سطح کیفی آنان تا این حد نزول داشته باشد.

**۳ عامل باعث افت پرسپولیس شد

وی افزود: حال با این وضعیت چرا تیم پرسپولیس تا این حد نزول کیفی داشت؟ ابتدا باید خاطر نشان کرد که بازیهای سنگین و مهم مانند دربی ها نشان داده که تیم های ما کاملا تحت تاثیر محرکهای محیطی و تبلیغات رسانه ای قرار گرفته و در شرایط مسابقه شرایط کیفی خود را از دست می دهند. بازیکنان پرسپولیس در سخت ترین وضعیت راهبردی خود قرار گرفته بودند و دو تفکر نماینده کشورمان را ازار می داد: ۱ - اگر برای جبران ۲ گل خورده از همان ابتدا سعی می کردند بی محابا حمله کنند امکان گل خوردن بود ۲- اگر تلاش می کردند برای جلوگیری از گل خوردن تراکم دفاعی ایجاد کنند و چشم به ضد حمله داشته باشند، امکان داشت زمان را از دست بدهند ۳- ضمنا ابزار لازم برای ضد حملات را در اختیار نداشتند.

اقبالی یادآور شد: در یک تیم فوتبالی و در مسابقاتی اینچنینی برای ضد حمله نیاز به پاس دقیق به مهاجم هدف و حمایت لازم است که پرسپولیس در طول بازی نشان داد که چنین ظرفیتی را ندارد.

**۷ دلیل بی کیفیتی فینال آسیا

مدرس AFC گفت: ۷ عامل مهم در بی کیفیت شدن این فینال نقش داشت. متاسفانه به دلیل شرایط سنگین بازی، عدم تمرکز و در نتیجه اشتباهات متعدد در پاس، حمایت و عدم نظم کافی در انتقال از دفاع به حمله و بالعکس، تقریبا بازی هر دو تیم در شأن یک فینال آسیایی نبود.

**پرسپولیس ناامید بازی می کرد

اقبالی توضیح داد: این موضوع را نیز نمی توان کتمان کرد که به ویژه در نیمه دوم و شرایط سرد و بی روح بازی، بازیکنان پرسپولیس را به این جمع بندی رسانده بود که امکان پیروزی بسیار سخت است و نداشتن پشتوانه در روی نیمکت نیز امیدواری را کمرنگ می کرد. آیا سقف آرزوهای بازیکنان ما نایب قهرمانی بود؟ با این تعداد بازیکنان و این بضاعتی که در زمین دیدیم شاید نه تنها ذهن بازیکنان که ذهن بسیاری طرفداران و کارشناسان نیز بر این حقیقت مهر تایید می زد که با این وضعیت بحرانی رسیدن به این مرحله و این عنوان هم کار بزرگی است که ما انجام دادیم.

**تنها دستاورد فینال بازی در تهران بود

وی در پایان خاطر نشان کرد: اما یادمان نرود که تا استانداردهای جهانی راه درازی داریم و در این راه فقط یک دستاورد بزرگ داشتیم که بعد از پنجاه سال دستی به سر و گوش استادیوم پیر آزادی کشیده شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 30
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • علی IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
    8 11
    در اسیا همین است وقتی خودمان برای پیروزی همه چیز را فدا می کنیم اونها هم در مقابل ما همان کار را کردند و به نتیجه رسیدند
    • US ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
      38 7
      حتما پرسپولیس لیاقت داشت که تو دو تا بازی یک گل هم نتونست بزنه!!!
  • IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
    5 8
    دشمنت شرمنده
  • بیژن IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
    19 5
    اگر پرسپولیس بی بضاعت است پس چطور دو ساله قهرمان ایران می شود ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • SE ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
      8 8
      با تلاش و هنر و از خود گذشتگی اعضای تیم
    • US ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
      5 6
      خطاب به ۱۴:۴۶، البته با کمک داور و فدراسیون که تیم های دیگه رو دچار مشکل کرد تا به زور هم شده تو آسیا باشید
  • IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
    8 16
    اگر داور گل دوم کاشیما رو که آفساید بود قبول نمی کرد این قدر پرسپولیس دچار افت روحی نمیشد کارت اولی هم که به نعمتی داد اشتباه بود کلآ پرسپولیس در بازی رفت دو گلی که خورد گل های بسیار مفتی بودن....امیدوارم برانکو رو نگه دارن چون امسال تقریبا با هیچ به فینال رسید
  • mj IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
    3 5
    واقعا" اگه بعضیها حرف نزنند، مردم فکر میکنند که آنها لال هستند؟ حناق بگیرید!!!
  • حسن IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
    24 12
    پرسپولیس خوش شانس بود که به فینال رسید و کاشیما خوش شانستر که برابر تیم ضعیفی مثل پرسپولیس قرار گرفت و قهرمان شد.
    • IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
      15 16
      ششتقلال هم خوشانس بود که به السد باخت
    • حامد موسوی IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
      13 16
      شما دیگه چقد عقده ای هستی. کمی باشعور صحبت کنید. استقلال کجای فوتبال ایران و آسیا هستش که اینگونه حرف مفت میزنی......واقعا که
  • پرسپولیسی IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
    9 14
    دهنتوببندکیسه کش
  • علی IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
    7 3
    هر چه بود یا نبود جام را برد ...حتما" قوی تر با برنامه تر با لیاقت تر بوده...
    • IR ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
      2 0
      توهین به حریف هرگز کار مردم عاقل نیست. اقبالی میگه که کاشیما هرگز لیاقت نداشت. آیا خودش لیاقت حضور در رسانه را دارید؟ قهرمان ژاپن و قهرمان فعلی آسیا لیاقت ندارد؟ بسی گزافه گو هستید
  • قادر IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
    9 8
    پس باید بگیم اینها نیز لیاقت قهرمانی نداشتند پسپولیس تا صد ساله دیگه هم قهرمان اسیا نمیشه
    • SE ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
      7 3
      شما آبیهالیاقت دلاکی هم ندارید
  • IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
    5 8
    از نظر این دوستمون،بیننده ها یه مشت بی اطلاع از فوتبال و بچه کودکستانی بودن که فرق بازی مستقیم پرسپولیس و تاکتیک منظم ژاپنی را نمیفهمن! داداچ با شانس و ضد فوتبال تا فینال اومدین و خوردین به یه تیم باهوش و تاکتیکی.
  • استقلال قهرمان US ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
    9 2
    پرسپولیس در تهران ترسو بازی کرد چون از خوردن یک گل و تمام شدن کارش میترسید
  • IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
    4 2
    متاسفانه پرفسور برانکو شجاعت نداشت وگرنه باخت پنج هیچ با نتیجه دیروز فرقی نداشت
    • IR ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
      5 0
      موافقم پرسپولیس باید بی محابا حمله می کرد حداقل برای نیمه دوم باید اینکار را می کرد
  • IR ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
    4 0
    کلهم ما ایرانیها فقط گوش جهان رو کر کردیم... چیزی نداریم رو کنیم. ادعا داریم اما نمی تونیم.
  • محمد IR ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
    1 0
    یجوری صحبت میکنی که هرکه ندونه فک میکنه اگه تو روی نیمکت بودی قهرمان بودیم شما رو هم دیدیم چکاره ای داری خیلی قشنگ بدونه اینکه نشدن بدی انالیزت مغرضانس پرسپولیس رو میکوبی بدبخت میدونیم استقلالی هستی ولی دیروز ایران بود نه پرسپولیس خیلی ادم کثیفی هستی
    • IR ۰۲:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
      1 0
      این حضرات استقلال با گل به خودی الهلال ضعیف شدن رو برد تا یک هفته می گفتن استقلال آبروی انتقام پرسپولیس رو گرفت!! الآن شرمشون میاد به یک سال گذشته خودشون نگاه هم کنن!!..
  • IR ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
    0 0
    فینالهای آسیا همیشه همینطوری هستن سطح استرس به شدت بالاست البته این بابا فکر کنم تا الان از نزدیک در یک فینال حضور داشته
  • تراختور IR ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
    2 7
    تو بازی رفت من داشتم صبحانه میخوردم پیروزی داشت گل میخورد چه صبحانه خوشمزه ای واقعا چسبید
  • ایران IR ۰۱:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
    0 0
    مدرس فوتبال کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت: من یه پرندم ارزو دارم تو یارم باشی ................................ بابا جمع کن این خاله بازیارو طرف تلکنولوژی ژاپن رو داره این بازیکنان پرسپولیس چی داشتن نه مرد باش بگو چی داشتن در ضمن خیلی بده به تیم استقلال توهین میکنی کیسه کش یعنی چی بی ادب زحمت کشیدن تو چهار جانبه قهرمان شدن الانم دارن تلاش میکنن نرن دسته دو حسودی نداره هر تیمی یه روز خوب داره یه روز بد که دعای خیر ماه هم پشتشونه
  • IR ۰۴:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
    1 1
    مخصوصا در بازی های بزرگ ، بارسلونا و رئال مادرید و من سیتی و من یونایتد و پی اس جی و یووه و ... هم نیازی به حمله نداشته باشند کارشونو کرده باشن حمله نمی کنند بازی رو مدیریت می کنند اصلا ربطی نداره که چقدر امکانات دارن سرمایه گذاری کردند تیم ژاپنی هم کارشو کرده بود چه نیازی داشت بیاد جلو حمله کنه تا امکان ضدحمله رو به پرسپولیس بده ؟؟؟؟ اینکه گفتید کاشیما لیاقت قهرمانی نداشت واقعا جمله عجیبی بود .
  • IR ۰۴:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
    1 1
    گفتید کاشیما تمرکز نداشت سوال اول اینجاست چطور تیمی بدون تمرکز می تونه انقدر خوب دفاع کنه و تنها یک موقعیت جدی به پرسپولیس بده ؟؟ گفتید کاشیما برنامه نداشت دیدیم بازی شروع شد کاشیما حمله می کرد در ادامه کاشیما کاملا میانه زمین را گرفته بود طوری که مدافعین پرسپولیس مجبور به سانتر برای مهاجمین می شدند همچنین سمت چپ و راست را کاملا بسته بودند پیستون های پرسپولیس فلج شده بودند همچنین تمام توپ های دوم پشت محوطه جریمه هم مال کاشیمایی ها بود چیزی به اسم موج حملات بعدی از پرسپولیسی ها ندیدیم نهایتا در 180 دقیقه پرسپولیسی ها حتی نتوانستند یک گل به این تیم بزنند اما آن ها در 30 دقیقه بازی رفت نسخه پرسپولیس را پیچیدند و در بازی برگشت تمیز دفاع و بازی را مدیریت کردند چطور می شود به این تیم گفت بدون برنامه ؟؟؟؟
  • IR ۰۴:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
    1 0
    تیمی که 2 تا در بازی رفت فینال آسیا خورده و می داند تیم مقابل دفاع و دروازه بان عربی نداره از دقیقه یک شروع به حملات بی محابا می کند چون باختن باختنه نایب قهرمانی نایب قهرمانیه فرقی نداشت اگر در آزادی هم می باختند پرسپولیس می خواست بی محابا حمله کند اما زورش نرسید چنان زورش نرسید که کاملا به بخت و اقبال روآورد فقط دیدیم بشار رسن تک و تنها به درون دفاع ژاپنی ها زد و آنطرف علیپور یک شوت خوب ، این زور نرسیدن هم کاملا طبیعیست نقطه قوت تیم های ایرانی بر عربی ، وجود بازیکنان خوب بومی و تماشاگرانه اما این دومولفه را تیم های ژاپنی و کره ایی هم دارند ضمن اینکه بازیکنان خارجی که در لیگ چین جی لیگ و کی لیگ بازی می کنند بزرگ تر و کارآمدتر از بازیکنان خارجی لیگ های امارات و قطر و عربستانند یادمون باشه کاشیماانتلرز تیم چهارم ژاپنی هاست و پرسپولیس بهترین تیم چند سال اخیر ایران و این نشون می ده فوتبال باشگاهی ما چقدر از باشگاهی ژاپن ضعیف تره حقایق تلخیه که می دونم چاپ نمی کنید به به چه چه می کردیم قابل چاپ می شد !!!
  • محمد IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
    0 1
    کاشیما لیاقت قهرمانی نداشت؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!! حتما ژزژرسژولیس لیاقت قهرمانی داشت اره؟!!!!! از رو نمیرید به قران. کاشیما توی ژاپن که لوله کرد پرسپولیس رو توی تهرانم که عاقللانه بازی کرد و بازی رو وسط زمین و تا حدی عقب نگاه داشت. پرسپولیس شخصیت قهرمانی در اسیا رو نداره. چرا با حقیقت کنار نمیاید؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس