کتاب اردوگاه اطفال - احمد یوسف زاده - کراپ‌شده

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: جشن امضای کتاب‌های «آن 23 نفر» و«اردوگاه اطفال» و رونمایی از چندین کتاب همزمان با بیست و ششمین هفته کتاب در استان برگزار خواهد شد.

به گزارش مشرق، محمدرضا علیزاده درباره برنامه‌های این استان در بیست و ششمین هفته کتاب گفت: از برنامه‌های مهم و اصلی استان می‌توان به برگزاری نشست تخصصی کتابخوان ویژه کتابداران کتابخانه‌های عمومی کرمان، رونمایی از دو کتاب «نوحه‌های ننیز» و «نگاهی به موسیقی نواحی»،‌ نشست تبادل تجربیات باشگاه‌های کتابخوانی با حضور روسای ادارات ارشاد شهرستان و کارشناسان متخصص،‌ شب فرهنگی شهرستان بافت با حضور بلقیس سلیمانی، برگزاری کارگاه آموزشی «روش‌های جذب جوانان و نوجوان به مطالعه و کتابخوانی» ویژه ائمه جماعات و مدیران مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، رونمایی از سامانه صوتی و تصویری «کتاب مهتاب و کرم شب تاب»، جشن امضای کتاب‌های «آن 23 نفر» و«اردوگاه اطفال» و گفت‌وگو با دانش آموزان دبیرستان‌های فرزانگان و نقد و بررسی کتاب شعر «قطار چهارشنبه» با حضور منیره هاشمی اشاره کرد.

 
علیزاده درخصوص تاثیرگذاری این برنامه‌ها در ترغیب مخاطبان استان کرمان به فرهنگ کتاب و کتابخوانی خاطرنشان کرد: تلاش شده تا برنامه‌های جنبی تا حد امکان از کیفیت مطلوبی برخوردار باشد. معرفی برخی کتاب‌ها، دیدار با نویسندگان مطرح و همچنین برنامه‌هایی که برای متولیان امر آموزنده و کاربردی باشد، با هدف ترغیب مخاطب چه در کوتاه مدت و چه در بلند مدت صورت گرفته است.
 
وی ادامه داد: برگزاری هفته کتاب این پیام را به عموم مردم می‌دهد که از نگاه متولیان و مسئولان فرهنگی، مطالعه کتاب یک امر ضروری است و ارزش هزینه کردن دارد و مردمی هم که کمتر به خرید و مطالعه کتاب توجه می‌کنند با مشاهده این موج و تبلیغات به خرید ترغیب شده و اقدام به خرید خواهند کرد. به عبارتی دیگر نمایشگاه‌ها و هفته کتاب اصولا با هدف تحریک تقاضا و ذائقه سازی مخاطب صورت می گیرد.
 
 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در پایان بیان کرد: البته این گونه برنامه‌ها و اقدامات بایستی در طول سال مستمرا مورد توجه قرار بگیرد و اوج آن در روزهای هفته کتاب باشد .
 
بیست و ششمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «حال خوش خواندن» از تاریخ 24 آبان تا 1 آذرماه با مشارکت بیش از 50 نهاد و سازمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس