کد خبر 909366
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۲
محمدبن سلمان نمایه

منابع خبری آمریکایی از یکی از نقشه های رژیم سعودی برای شکار مخالفان خود در خارج از عربستان را فاش کردند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، هکرهای رژیم سعودی با جازدن خود به عنوان روزنامه نگار تلاش کرده اند تا طمعه های خود را به دام بیندازند.

برپایه این گزارش، هکرها خود را به عنوان روزنامه نگار جا زده و با شخصیت های مخالف رژیم سعودی در خارج از کشور به بهانه مصاحبه و همکاری رسانه ای تماس برقرار کرده اند.

به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس، علی الاحمد از مخالفان رژیم سعودی مقیم آمریکا از جمله این افراد است که هکرها با جازدن خود به عنوان روزنامه نگار در تلاش برای رصد تماس های آنها برآمده اند.

این هکرها با ارسال ایمیل برای الاحمد خود را منشی سردبیر رادیو و تلویزیون "بی بی سی" جا زده و خواستار مصاحبه با او درباره عربستان شده اند.

بیشتر بخوانید:

دو برنامه اصلی ترامپ، نتانیاهو و بن سلمان در منطقه

این حادثه در فوریه سال 2018 میلادی روی داد که الاحمد نامه هایی را از تانیا استالین دریافت کرد. استالین خود را منشی سردبیر "بی بی سی" معرفی کرده بود.

این فرد چند روز با الاحمد در تماس بود و فهرستی از موضوعات پیشنهادی مصاحبه را برای او فرستاد و جزئیات این مصاحبه حضوری را تشریح کرد.

این درحالی است که شبکه "بی بی سی" اعلام کرد که از وجود کارمندی به این اسم اطلاع ندارد و چنین سمتی اساسا در شبکه وجود ندارد.

در تلاش دیگری برای شکار الاحمد، همین هکرها در نوامبر سال 2017 میلادی یک لینک بدافزار به نام جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد رژیم سعودی را برایش فرستادند. خاشقجی دوم اکتبر گذشته در کنسولگری عربستان در استانبول ترکیه به قتل رسید.

به نوشته آسوشیتدپرس، هکرها تاکتیک ها متفاوت و متنوعی را برای تلاش جهت نفوذ به ایمیل الاحمد به کار بردند. آنها یک صحفه جعلی در سایت " لینکدین" ایجاد کرده و تصویر سعاد مخنت روزنامه نگار روزنامه واشنگتن پست را در عکس پروفایل آن قرار دادند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس