کد خبر 908678
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۲
مصباحی مقدم

حجت‌الاسلام مصباحی مقدم گفت: رهبر معظم انقلاب بر اساس قانون اساسی وظیفه نظارت خود ذیل اصل ۱۱۰ قانون اساسی را در دور جدید مجمع به هیئت منتخبی از مجمع واگذار کردند.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام  غلامرضا مصباحی مقدم، سخنگوی جامعه روحانیت مبارز، در نشست خبری عصر امروز (دوشنبه ۱۴ آبان) طی سخنانی با اشاره به راهپیمایی ۱۳ آبان امسال گفت: ۱۳ آبان روز بسیار مهمی است.  سه واقعه مهم از جمله تبعید امام خمینی در سال ۴۲،  حمله گارد شاهنشاهی به دانش آموزان در سال ۵۷ و تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان پیرو خط امام(ره) در سال ۵۸ در این روز به وقوع پیوسته است.

بیشتر بخوانید:

آخوندی: سیاست «مهرورزی» یعنی «ارباب مهربان-رعیت سر به زیر»

توضیحات مسئول پرونده FATF درباره ابهامات آن

توضیحات محسن رضایی درباره بررسی CFT

مهمترین لایحه ‌FATF چگونه تعیین تکلیف می‌شود؟

وی افزود: امسال نیز روز بازگشت تحریم‌های ثانویه آمریکا علیه ایران به دستور ترامپ بود که واقعه چهارم در این تاریخ است. بنده به عنوان سخنگوی جامعه روحانیت مبارز از همه شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی در سرتاسر کشور تشکر می‌کنم. جامعه روحانیت به این جوانان افتخار می‌کند. این راهپیمایی نشان‌دهنده این است که  روحیه استکبارستیزی در کشور همچنان زنده است. همچنین حماقت ترامپ موجب اتحاد همه جناح های سیاسی در این راهپیمایی شد.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز گفت: در روز ۱۳ آبان به فشارهای تحریم آمریکا در این روز بزرگ واکنش نشان داده شد که نتیجه آن شکست پیش دستانه این تحریم ها علیه ملت ایران است.

وی با اشاره به راهپیمایی بزرگ اربعین گفت: راهپیمایی اربعین طولانی‌ترین و بزرگترین اجتماع انسانی در جهان است که همراه با همبستگی ملت ایران و عراق و دیگر مسلمانان جهان از گوشه، گوشه دنیا حتی از کشورهای اروپایی و حتی از ادیان و مذاهب مختلف حکایت از محوریت امام‌حسین(ع) به عنوان یک نماد ظلم‌ستیزی تاریخی دارد که هر سال در حال رشد و بالندگی است.

مصباحی مقدم گفت: این راهپیمایی بزرگترین مهمانی جهان است که با آغوش گرم و رفتار مهربانانه مردم عراق که با کمترین نزاع صورت می‌گیرد همراه می‌شود. از دولت، شهرداری ها، استانداری‌های کشور که نقش آفرین در راهپیمایی اربعین بودند و همچنین از هلال احمر که بزرگترین سرویس‌های درمانی در جهان را در اربعین به زائرین ارائه دادند، تقدیر و تشکر می‌کنیم. 

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز خاطرنشان کرد: این راهپیمایی نشان دهنده زنده بودن دین در قرن ۲۱ است‌. جمهوری اسلامی ثابت کرد که دین در دنیا همچنان محوریت داشته و اثربخش است. هدف راهپیمایان اربعین مقابله با ظلم مستکبران است. راهپیمایان از این مراسم یک فرهنگ مقابله با ظلم و استکبار ساخته‌اند. برخی رسانه‌ها در دنیا گفتند که این حرکت حرکتی دولتی است در حالی که دولت‌ها به واقع عزمی برای برگزاری چنین مراسمات با این گستردگی و حجم ندارند.

مصباحی مقدم در بخش دیگری از این نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره نامه آیت الله یزدی به آیت الله شبیری زنجانی گفت: با توجه به اینکه این بحث در جامعه روحانیت مطرح نشده بنده در این باره اظهار نظر نمی‌کنم.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در پاسخ به سوال دیگری درباره رفتار کشورهای اروپایی در بحث برجام گفت:  بهترین موضع درباره ادامه برجام توسط رهبری گرفته شده، ایشان فرمودند مذاکرات با اروپایی‌ها ادامه پیدا کند ولی به آنها نباید دل بست و سرنوشت ملت ایران نباید به بیرون گره زده شود. ایران از منابع سرشار معدنی و خدادادی برخوردار است.ظرفیت‌های داخلی ما به قدری است که اگر دولت محترم اعم از وزارت صنعت، وزارت نفت اهتمام به ظرفیت داخلی داشته باشند از این ظرفیت می‌توان استفاده کرد که چشممان از حل مشکلات اساسی کشور به داخل باشد البته ایرادای ندارد که از مناسبات بین‌الملی برای پیشرفت اقتصادی و شکستن تحریم ها و خنثی کردن تدابیر دشمنان ایران استفاده کند.

وی در پاسخ به سوالی پیرامون وظیفه هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص و ورود آن به موضوع لوایح چهارگانه مربوط به FATF اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب براساس قانون اساسی وظیفه نظارت خود ذیل اصل ۱۱۰ قانون اساسی را در دور جدید مجمع به هیئت منتخبی از مجمع واگذار کردند. حتی در این خصوص هم رفت و برگشتی صورت گرفت که پیشنهاد هیئت ۲۵ نفره بود و ایشان فرمودند تصمیم‌گیری را مشکل خواهد کرد و  در نهایت تعداد اعضا ۱۵ نفر شد.

مصباحی مقدم تصریح کرد: نتیجه آن این شد که مجمع در دور جدید هم در مورد بودجه سال ۱۳۹۷ خیلی سریع اظهار نظر کرد و در کمیسیون تلفیق اصلاحات انجام شد و هم در خصوص لوایح دیگر به سرعت اظهار نظر کرد.

عضو هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان گفت: تعجب می‌کنم از برخی حقوق‌دانانی که حوزه تخصصی‌شان حقوق اساسی است و برخی اظهارنظرهایی کردند که با مصوبات سازگاری ندارد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس