صفحه نخست روزنامه‌های دوشنبه ۱۴آبان

عباس آخوندی که به دلیل ناکارآمدی و کارنامه بسیار ضعیف رکورددار برگزاری جلسه استیضاح در مجلس است، کما فی السابق در جایگاه شاکی نشسته و نسبت به وضعیت فعلی کشور شکایت کرده است.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** شیرزاد: اصلاح طلبان به رأی مردم احترام می‌گذارند!

«احمد شیرزاد» از عناصر افراطی اصلاح طلب در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت:

«تصور می‌کنم عمده‌ترین تفاوت اصلاح‌طلبان با اصولگرایان در همین است که رأی مردم را می‌پذیرند. اصولگرایان بر این اعتقادند که باید پیروز هر انتخاباتی باشند».

این اظهار نظر بیشتر به طنز شبیه است تا واقعیت. انتخابات ریاست جمهوری سال 88 مصداق روشنی از بی اعتنایی اصلاح طلبان به رأی مردم و قانون گریزی این طیف است.

در سال ۸۸ فتنه گران دروغ تقلب در انتخابات (آن هم به میزان ۱۱ میلیون رأی!) را تکرار کردند و بر اساس آن آشوبی را تدارک کردند که شعار آن تدریجاً روشن شد؛ «انتخابات بهانه است، اصل نظام نشانه است». فعالین فتنه در پستوها چند بار اذعان کردند که تقلب واقعیت ندارد ولی اگر این حقیقت را علنی بگویند، حمایت کنندگان از دور آنها پراکنده می‌شوند!

گروهی که حماسه عظیم مردم در سال ۸۸ را با دروغ تقلب به فتنه‌ای عظیم بدل کردند، در جامعه شکاف ایجاد کردند و بی‌گناهان زیادی را به خاک افکندند، طمع دشمن را بر انگیختند و باعث تشدید تحریم‌ها در پی آشوب‌ها شدند.

لازم به ذکر است که «احمد شیرزاد» از اعضای فراکسیون مشارکت در مجلس ششم، مدعی شده بود که درباره فناوری هسته‌ای 19 سال به دنیا دروغ گفته‌ایم و حالا دم خروس بیرون افتاده است. رئیس مجلس ششم این سخنان را بازگویی ادبیات رادیو اسرائیل توصیف کرد.

** مازنی: باید آتش بس داخلی در کشور اعلام کنیم

«احمد مازنی» از نمایندگان حاضر در «سلفی حقارت» در یادداشتی در روزنامه اعتماد با عنوان «عبور از فتنه تحریم» نوشت:

«واقعیت آن است که در این مقطع همچون همیشه شرط اصلی انسجام درونی و وحدت، تنها شرط راهگشا خواهد بود و به این اعتبار باید بتوانیم با یک آتش بس داخلی، امکان خروج از فتنه تحریم را فراهم آوریم».

ادعای این نماینده مجلس درخصوص لزوم اعلام آتش بس در حالی است که در داخل کشور جنگی وجود ندارد که آتش بسی نیاز باشد.

مسئله اصلی در حال حاضر توجه به ظرفیت‌های عظیم داخلی و اجرای دقیق اقتصاد مقاومتی و پرهیز از اعتماد به وعده و وعیدهای بیهوده اروپاست.

دولت اکنون باید آستین همت را بالا زده و از رویکرد خسارت آفرین چیدن تمامی تخم مرغها در سبد برجام و FATF دست بکشد.

** اصلاح طلبان به‌جای دورزدن قانون، یک شهردار لایق انتخاب کنند

روزنامه قانون در گزارشی با عنوان «فنای تیر آخر» نوشت:

«تلاش‌های جریان‌های سیاسی برای ابقای شهردار فعلی تهران باردیگر نیز شکست خورد تا آخرین روزنه‌های امید به لابی‌گری برای افشانی و حامیانش کور شود. در همین راستا روز گذشته سلمان خدادادی، رییس کمیسیون اجتماعی مجلس از رد طرح استفساریه مستثنا شدن شهردار تهران از قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان در نشست این کمیسیون خبر داد.»

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:

«با این دست‌ردی که مجلس به سینه برخی افراد و جریان‌های سیاسی زد، به نظر آن‌ها باید به دنبال شهرداری لایق برای پایتخت ایران باشند تا در این روزگاری که کشور با مشکلات فراوانی روبه‌رو است گرهی از کار مردم بگشاید؛ نه اینکه دائم به دنبال راهکاری‌های بگردند که قانون تصویب شده را دور زده و به هدف خود برسند».

اصلاح طلبان علیرغم سپری شدن بیش از یکسال از عمر شورای شهر پنجم، هنوز نتوانستند یک شهردار مناسب برای شهر تهران انتخاب کنند.

در حال حاضر پروژه‌های شهر رها شده و مطالبات اساسی مردم بر زمین مانده است؛ اما اصلاح طلبان همچنان درگیر جنگ قدرت برای انتخاب شهردار هستند.

** آخوندی: سیاست «مهرورزی» یعنی «ارباب مهربان-رعیت سر به زیر»!

«عباس آخوندی» وزیر مستعفی راه و شهرسازی در یادداشتی در روزنامه دنیای اقتصاد نوشت:

«اجرای سیاست مهرورزی از رهگذر حاتم‌بخشی از بیت‌المال، جز برقراری نظام ارباب مهربان- رعیت سربه‌زیر و ایجاد رفاه فوری برای معدودی از افراد و البته ناپایدار، گران و ناکارآمد نتیجه‌ای ندارد. اندکی توجه به تجربه سایر کشورها یا خودمان در ایران کافی بود که ما را به این نتیجه برساند که پیمودن راه بدون نقشه راهنما جز دوری از مقصد ثمری ندارد».

آخوندی در ادامه نوشت:

«اقدام بدون نظریه و مبتنی بر عمل‌زدگی و بدتر از آن عوام‌فریبانه تنها به گسترش بی‌قانونی، اتلاف منابع ملی و زیستی، فرسایش طبیعت، تخریب محیط زیست و توسعه فساد منجر می‌شود، همچنان‌که شد. چنین می‌اندیشیدم که بسیاری از ارزش‌هایی که به‌نام ارزش‌های دینی، عدالت اجتماعی و حمایت از بی‌بضاعتان تبلیغ می‌شد در واقع پیروی چشم‌وگوش بسته از مادیگری تاریخی مارکسیستی است. این آموزه‌ها و سیاست‌ها فرسنگ‌ها با آموزه‌های اسلامی، ارزش‌های تمدنی ایران‌شهری، آموزه‌های مصلحان و یافته‌های نظام‌های کارآمد و مدرن فاصله دارند. نتیجه این کژروی و کژکارکردی در حوزه‌های مختلف دیده می‌شود».

وزیر مستعفی راه و شهرسازی در ادامه نوشت:

«قطبی‌شدن جامعه و شهرها؛ قطب‌های فقیر و غنی، فرسایش بافت‌های میانی و تاریخی شهرها، توسعه حاشیه‌نشینی، عدم‌تعادل شدید در حوزه مسکن به نحوی که با وجود بیش از ۵/ ۲ میلیون مسکن خالی در شهرها یک‌سوم جمعیت شهری ایران در بدمسکنی زندگی می‌کنند، کاهش قدرت خرید مسکن چهار دهک پایین و خانه‌اولی‌ها، افزایش بی‌قانونی و بی‌انضباطی شهری و رواج شهرفروشی، رواج معماری بی‌هویت، رشد اقتصادی منفی یا پایین، نرخ تورم بالا، نرخ بیکاری زیاد،...ریشه تمامی این گرفتاری‌ها ضعف نظریه در حوزه سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و کم‌توانی در سطح تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری در ایران است».

عباس آخوندی که به دلیل ناکارآمدی و کارنامه بسیار ضعیف رکورددار برگزاری جلسه استیضاح در مجلس است، کما فی السابق در جایگاه شاکی نشسته و نسبت به وضعیت فعلی کشور شکایت کرده است.

آخوندی یکی از پرحاشیه ترین وزرای کابینه حسن روحانی بود. وزیری که در همه امور سیاسی و اقتصادی دولت اظهار نظر می‌کرد و این اواخر در مسائل حاکمیتی و کلان نیز ورود کرده و به بهانه‌هایی همچون FATF، به شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز اشکال وارد می‌کرد اما در حل مشکلات و چالش‌های حوزه مربوط به خود ناتوان بود و نه تنها نتوانست کاری از پیش ببرد بلکه بر شدت آنها نیز افزود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۴
    19 0
    سیاست کثیف یعنی وزیر آخوندی باشه . گند و کثافت از سر وزارتخانه و ملت می‌ره بالا
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۴
    15 0
    اخوندی که خیلی ادعات میشه ُیه زحمت بکش ونتیجه ۵سال صدرات عظمای خود لیبرالت رو لیست کن ُبعد دم از نقد بزن! سیاست لیبرالی یعنی همه چیز مال من ُبدون اینکه چیزی برای مردم بمونه !
  • IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۴
    13 0
    جانوران اسلاحتلب دارن نابود می شن نظر دوستان چیه؟
  • حسین DE ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۴
    18 0
    قوه قضاییه عزیز , تا وقتی این آقای آخوندی به دادگاه احضار نشده و مشخص نشده این همه اموال را که امکان نداره با حقوق دولتی جمع کرده باشه از کجا آورده مردم نسبت به اجرای عدالت با شک و شبهه قضاوت خواهند کرد. به خدا اگر این دانه درشتها را به دادگاه بکشانید و عادلانه بررسی بشه محبوبیت خودتون صد چندان خواهد شد, خوب چرا این کار را نمیکنید!!!؟
  • IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۴
    7 0
    کدخدا دوستان ،۱۳ ابان رو سانسور کردند...
  • AU ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۴
    11 0
    آخوندی فقط فخه بمیر که فقط با لابی موندی بی لیاقت که فقط حرف مفتت گوش فلک کر می کنه هیچ غلطی نمی کنی . ادعا داری، قدیمی ها می گن درخت که بارش بیشتر سربزیرتر، راستی این همه افاضات می کنی مدرک تحصیلیت اعتبار سنجی کردی ایا؟اصلا وزارت علوم دانشگاه ات قبول داره
  • سید IR ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۴
    6 0
    امان از سخنان و رفتارهای اصلاح طلبان تهوع آور! کاش برای مدتی هم که شده خفقان می گرفتند و ملت را راحت می گذاشتند!!!
  • IR ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۴
    0 0
    آقا تقصیر خود شماست چقدر مهندسین به عملکرد آقای آخوندی اعتراض داشتند یکبار تیتر تردید یکبار خبر پوشش نداید
  • رضا IR ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۴
    3 0
    لطفا به فرودگاه امام بروید و نتیجه ۵سال یللی طللی ایشان را که با گماردن دوستان نالایق و بی سواد ایشان است را نظاره گرباشید . جناب آخوندی مصداق بارز نفوذ است . چراکه این فرودگاه هرگز نباید ساخته شود تا میلیاردها دلار نصیب فرودگاههای دبی، قطرو ‌ترکیه شود. براستی چرا قوه قضاییه ایشان رابخاطر این کوتاهی محاکمه نمیکند
  • IR ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۴
    6 0
    افرین مشرق
  • IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
    0 0
    جناب اخوندی جایی که تو مسئولش بودی جای نظریه پردازی و اندیشکده نبود جای اقدام و عمل بود فرض گیریم که حرفهای تو درست اما عالم بدون عمل در مسند اجرایی نتیجه اش می شود شما
  • سوخته IR ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
    0 0
    خواهشن اسم این لعنتی آخودی را نیاوری حالم بدمی شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس