جنگنده آمریکایی

منابع محلی حاضر در شرق دیرالزور اعلام کردند که جنگنده‌های ائتلاف آمریکا با بمبهای فسفری شهرک هجین را مجددا هدف قرار داده و به شدت شهرک الشعفه را بمباران کردند.

به گزارش مشرق، منابع محلی حاضر در ریف شرقی استان دیرالزور واقع در شرق سوریه از حملات مجدد ائتلاف آمریکا به این مناطق خبر می‌دهند.

این منابع به خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) اعلام کردند که جنگنده‌های ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضد داعش به رهبری آمریکا امروز منطقه «السوق الجدید» واقع در شهرک «هجین» را بمباران کردند.

به گفته این منابع، بمباران این شهرک با بمبهای فسفری سفید صورت گرفته که از نظر بین‌المللی ممنوعه است.

از شهرک «الشعفه» واقع در شرق دیرالزور نیز خبر می‌رسد که ائتلاف آمریکا این شهرک را به شدت بمباران کرده است.

بیشتر بخوانید:

منابع محلی حاضر در الشعفه نیز اعلام کردند که در جریان این حملات سه کودک جان خود را از دست دادند.

در همین راستا، گروه موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» -نزدیک به معارضان- گزارش داد که نیروهای ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضد داعش صبح امروز در کرانه خاوری رود فرات از سلاح توپخانه‌ای استفاده کردند.

به گفته دیدبان، نیروهای ائتلاف که در کنار نیروهای دموکراتیک قرار دارند در ریف دیرالزور و در جریان بمباران شهر هجین از بمبهای آتش‌زایی استفاده کردند که به گفته دیدبان در زمره بمبهای فسفری به شمار می‌رود.

به گزارش این گروه، نیروهای وابسته به ائتلاف و نیروهای دموکراتیک از بیش از 50 گلوله توپ استفاده کردند.

جنگنده‌های ائتلاف آمریکا هفته گذشته نیز در جریان بمباران هجین از بمب ممنوعه فسفری که یک سلاح «کشتار جمعی» محسوب می‌شود، استفاده کردند.

استفاده از بمب‌های فسفری پیش از این نیز در سوریه و علیه داعش سابقه داشته است به طوریکه وزارت خارجه سوریه در تاریخ ۲۸ مهر در نامه‌های جداگانه به دبیر کل سازمان ملل و رئیس دوره‌ای شورای امنیت اعلام کرد آمریکایی‌ها از بمب‌های ممنوعه فسفری استفاده می‌کنند که آخرین مورد آن در ۱۳ اکتبر در هجین اتفاق افتاد.

فسفر سفید ماده‌ای است هواسوز که وقتی در معرض هوا قرار می‌گیرد شروع به سوختن می‌کند و دود سفیدی دارد. این ماده با آب خاموش نمی‌شود و همچنان در دل آب میسوزد. اگر این ماده روی اعضای بدن جانداری بریزد، تا عمق بدن وی را می‌سوزاند و هرگز خاموش نمی‌شود و حتی استخوان را هم می‌سوزاند. همچنین بمب فسفری جزء رده تسلیحات کشتار جمعی قرار دارد. ضمن اینکه این بمب دودی سمی دارد که مشکلات حاد تنفسی در حد خفگی یا سوختن ریه‌ها در فرد را ایجاد  می‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
    0 0
    مرگ بر آمریکا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس