مرز عراق.jpg

درگیری های سنگین میان شبه نظامیان دموکراتیک و بازمانده های گروه تروریستی داعش در نوار ساحلی شرق رود فرات ادامه دارد.

به گزارش مشرق، آخرین تحولات میدانی از جنوب و جنوب شرق استان دیرالزور حاکیست، درگیری های سنگین میان شبه نظامیان کُرد و بازمانده های گروه تروریستی داعش در نوار ساحلی شرق رود فرات ادامه دارد.

براساس اطلاعات به دست آمده، شبه نظامیان کُرد با حملات گسترده و پشتیبانی یگان های هوایی، موشکی و توپخانه ائتلاف غربی موفق شدند منطقه «حاوی السوسه» را در حومه شهرک «السوسه» از اشغال تروریست های داعش خارج کنند و به کنترل دربیاورند.

در جریان درگیری های سنگین و نفس گیر در این محور حدود ۲۰ تن از نیروهای طرفین کشته و دهها تن دیگر زخمی شدند؛ شبه نظامیان کُرد با تثبیت مواضع در این منطقه، عملیاتی را برای سیطره بر شهرک السوسه آغاز کردند.

به گفته منابع میدانی، حومه شرقی شهرک السوسه در ساعات گذشته میان شبه نظامیان کُرد و تروریست های داعش دست به دست می شود و هیچ کدام از طرفین نتوانستند مواضع خود را در این مناطق تثبیت کنند.

گفته شده گروه تروریستی داعش با حملات انتحاری خود در تلاش است از سیطره نیروهای شبه نظامی کُرد بر مناطق شمالی شهرک السوسه جلوگیری کند و تاکنون هم به این هدف به صورت نسبی دست یافته است؛ به نظامیان قصد دارند با سیطره کامل بر این شهرک، تروریست های داعش موجود در شهرک های  «المراشده و صفافنه» را به محاصره کامل خود دربیاوردند.

از حومه شهرک راهبردی «هجین» خبر می رسد، حملات انتحاری جدید گروه تروریستی داعش خسارت های سنگینی را به شبه نظامیان کُرد وارد کرده و تلفات قابل توجهی از آنان گرفته است؛ شهرک هجین مهم ترین پایگاه گروه تروریستیی داعش در نوار ساحلی شرق رود فرات است.

به گزارش مشرق، شبه نظامیان کُرد در چهل و پنجمین روز عملیات خود در نوار ساحلی شرق رود فرات فقط ۱۹ کیلومتر مربع را به تصرف درآورده اند و پشتیبانی هوایی، توپخانه و موشکی ائتلاف غربی تاکنون منجر به پیروزی چشمگیری نشده است.

در حال حاضر، عناصر تروریستی داعش به شدت از مواضغ اشغالی خود دفاع می کنند و مساحتی در حدود ۹۳ کیلومتر مربع را در نوار ساحلی شرق رود فرات از جمله مناطق «هجین، البوخاطر، السوسه، ابوحسن، الشعفه، الکشمه و...» همچنان در اشغال دارند.

همزمان با درگیری های سنگین در نوار ساحلی شرق رود فرات، مذاکرات میان طرفین در جریان است تا به یک توافق دست یابند که براساس آن گروه تروریستی داعش با آزاد کردن شماری از شبه نظامیان کُرد اسیر شده، چند کامیون حامل مواد غذایی دریافت می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • AU ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
    13 41
    مشرق این قدر ذوق زده شدی یادت باشه روز گریه ات خیلی هم دور نیست.
    • US ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
      16 11
      من چند وقت خبرای مشرق دنبال می کنم و بی طرفانه گزارش میده
    • IR ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
      16 9
      پس واقعا شکست خوردید جانور
  • IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
    23 13
    کردها خطر بعدی برای سوریه هستند قطعا بعد از ادلب و نوار ساحلی فرات رو در رویی ارتش سوریه وکردهای زیاده خواه را خواهیم دید
  • الاندلس IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
    17 5
    انشاالله کار داعش تا قبل از پایان سال جاری میلادی در سوریه تمام است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس