خبر ویژه

اقدام به موقع و انقلابی شورای نگهبان در رد لایحه CFT (یکی از مطالبات کمیته FATF) با ناخرسندی عجیب برخی مدعی اصلاح‌طلبی و اعتدال مواجه شد.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

میرزایی عضو فراکسیون امید در این باره به ایلنا گفت: ایرادهای شورای نگهبان به لایحه CFT گل به خودی است.


وی مدعی شد: بعد از تصویب CFT در مجلس بازار واکنش مثبت نشان داد و آرام شد، الان که بانک مرکزی ورود کرده و درمقابل آمریکا خوب  عمل کرده و دنبال مدیریت اوضاع است، چرا با این کارها گل به خودی می‌زنیم آن هم بدون اینکه پیام قاطعی به دشمن بدهیم.


وی همچنین به خبرآنلاین گفت: اینکه درست در روز ۱۳ آبان بحث رد لایحه CFT را اعلام می‌کنیم تا به اصطلاح پاسخ تحریم‌های آمریکا را داده باشیم اتفاقا این نه پاسخی درخور بلکه یک گل به خودی است. آمریکا مدت‌ها است در عرصه اقتصادی و سیاسی علیه ما فضاسازی می‌کند بعد ما با رد این لایحه دقیقا درجهت خواست آنها حرکت می‌کنیم.


در همین حال علیرضا رحیمی دیگر عضو فراکسیون امید مدعی شده لایحه CFT  برای امنیت ملی مفید است و شورای نگهبان نباید رد می‌کرد.


همچنین محمد مهاجری از گردانندگان سایت خبرآنلاین (تیم انتظامی و معزی، دو تن از مدیران دولتی) در این زمینه نوشت: رد لایحه CFT توسط شورای نگهبان، آن هم در روز ۱۳ آبان، هدیه به ترامپ نیست؟ رئیس‌جمهور آمریکا کینه‌اش علیه ملت ایران واضح است؛ آقایان شورای نگهبان که دوست ملتند با چه توجیهی، ملت را در این وانفسا، تحریم می‌کنند؟ پای تبعاتش می‌ایستند یا همراه بقیه دلواپسان پشت مردم را خالی می‌کنند؟


درباره این قبیل موضع‌گیری‌های عجیب و مشکوک باید پرسید که آیا افراد مذکور آمریکایی یا همسو با آمریکا هستند که از رد لوایح مطلوب رژیم آمریکا درباره FATF و CFT ناراحت می‌شوند؟ آیا خبر ندارند که خزانه‌داری آمریکا ضمن کنترل بر مافیای FATF (ازطریق دستیار خود) چند بار بر الحاق ایران به FATF برای کنترل معاملات و تراکنش‌های مالی ایران و اعمال تحریم دقیق‌تر و همچنین واداشتن ایران به خودتحریمی از داخل اصرار دارد؟!


نکته دوم اینکه در ماجرای برجام نیز با ایجاد برخی هیجان‌های مصنوعی، از واکنش‌ مثبت بازار به امتیازدهی به دشمن خبر دادند اما با سپری شدن دو سال از اجرای برجام (یک سال قبل از خروج ترامپ)، بازار و اقتصاد ما در رکود عمیق ناشی از نتایج منفی برجام فرو رفت.


ثالثا، گل به خودی را باید در عملکرد مدعیان اصلاح‌طلبی و اعتدال جست‌وجو کرد که بارها سر بزنگاه، خزانه را خالی و کشور را محتاج توافق به هر قیمت نشان دادند و افکار عمومی را از بلوف نظامی آمریکا ترساندند و پس از آن هم به ترامپ تضمین پیشاپیش دادند که حتی درصورت خروج آمریکا از برجام، در برجام می‌مانند! بدین ترتیب ترامپ احمق بود اگر از برجام خارج نمی‌شد و به تعهدات آمریکا وفادار می‌ماند. او می‌دید اینها صراحتا و صادقانه(!) می‌گویند تعهدات یکطرفه خود را در برجام به اجرا می‌گذارند. درواقع حامیان الحاق به FATF می‌گویند با وجود برگشت خوردن چک برجام و آشکار شدن کلاهبرداری آمریکا و اروپا، امتیازهای امنیتی جدید بدهیم و دوباره وعده بگیریم!


خودتحریمی و گل به خودی زمانی بود که برخی دستگاه‌های دولتی وقیحانه به بانک‌ها بخشنامه کردند با افراد و نهادهای حاضر در فهرست تحریم‌های وزارت خارجه و خزانه‌داری آمریکا، همکاری نکنند! آیا امنیت ملی را این‌گونه پاس می‌دارند و تامین می‌کنند؟!


نکته قابل تامل دیگر این‌که از ۲۰۰ کشور جهان تنها ۳۷ کشور عضو FATA هستند و چرخ اقتصاد ۱۶۰ کشور، بدون FATF و الحاق به آن می‌چرخد. درواقع وکیل‌الدوله‌ها و میرزابنویس‌های تکنوکرات‌های ورشکسته به جای پاسخگو کردن مدیریت فشل و بی‌حال و بی‌اعتقاد به ظرفیت‌های بزرگ ملی، مشغول بهانه‌تراشی برای توجیه این سوءمدیریت هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • IR ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۴
    2 10
    جمع کنید بابا گند زدید به همه جا رفته
  • IR ۰۲:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۴
    0 22
    امیدوارم عمق استراتژیک کشور به جای سواحل مدیترانه در داخل پیگیری شود
    • سید IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۴
      25 0
      یک کلمه شنیده ای و بدون آن که بفهمی به چه موضوعی اطلاق می شود همین طور بلغور می کنی! عمق استراتژیک یک کشور در داخل آن کشور! مثل اینکه برای پسری آرزوی ازدواج کنند ولی با خواهر خودش! موش بخوردت با این هوشت! استراتژیست!!
  • PL ۰۳:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۴
    11 0
    این ها باید رد صلاحیت بشن
  • اصلاح طلب IR ۰۴:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۴
    1 9
    اقدام انقلابی واقعی رو روحانی و مجلس کرد که با قبول لوایح چهارگانه سیلی سختی به محور مقاومت و مخالفین اسراییل زدن بقیه کشکه
  • SE ۰۴:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۴
    13 0
    لعنت به تصویب کنندگان خیانت آمیز بردگی مدرن FATF
  • شهرام IR ۰۵:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۴
    11 0
    بیشرفها ی جیره خور آمریکا برای اثبات حرفهاشون و مخالفت با شورای محترم نگهبان چهارتا دلیل درست و حسابی نمی آورند.
  • IR ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۴
    4 0
    علیرضا رحیمی: شرم کن.خجالت بکش.سکوت کن.
  • محمد US ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۴
    20 0
    من نفهمیدم مجلس مسئول تامین نظرشورای نگهبان است یامسئول تامین نظر امریکا
  • IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۴
    35 0
    به جای اینکه مخالفان را بزنید بنشینید و با آنها مناظره کنید اگر نمی ترسید؟ برجامتون رو دیدیم از بقیه چیزایی که دفاع می کنید هم می ترسیم بلایی سر مملکت بیاره!
  • سید رضا IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۴
    4 0
    ناراحت از اینکه ؛ نتوانستند مراتب نوکری را کامل بجا آورند !!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس