کد خبر 907313
تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۴
کتاب پرتقال خونی - کراپ‌شده

چاپ ششم رمان «پرتقال خونی» پروانه سراوانی، در ماه های اخیر از موفقیت مستمر این اثر خواندنی در میان خوانندگان رمانی های فارسی حکایت دارد.

به گزارش مشرق، علی الله سلیمی در مطلبی نوشت:

چاپ ششم رمان «پرتقال خونی» پروانه سراوانی، در ماه های اخیر از موفقیت مستمر این اثر خواندنی در میان خوانندگان رمانی های فارسی حکایت دارد. اثری ستودنی که از همان روزهای اولیه انتشار مورد توجه خوانندگان و منتقدان ادبی قرار گرفت و موفقیت هایی مانند راهیابی به مرحله نهایی جایزه جلال آل احمد و کسب جایزه رمان اول ماندگار را نصیب سراوانی کرد.

پرتقال خونی، قصه آشنا و فراگیری در میان خانواده های ایرانی دارد. حکایت استبداد ریشه ای در خانواده های سنتی ایرانی و رنجی که اطرافیان در چنین اجتماعی می بینند. البته راوی و قهرمان داستان سراوانی روحیه مداراگرایانه ای دارد و سعی می کند با تحمل رنجی که می برد، آینده دو فرزند خود را تضمین کند. هر چند زمانه با او چندان همراه نیست و از دست دادن یکی از فرزندانش به منزله از دست دادن یکی از بال های پروازش برای مدتی او را زمینگیر می کند. با این حال، او تلاش می کند خود را با شرایط وفق دهد و در این راه تقریبا موفق است.

فضای حسی حاکم بر این رمان، نوعی حس مادرانه است که گاهی اوج می گیرد و خواننده را درگیر احساسات لطیف، آشنا و دوست داشتنی مادرانه ها می کند. پروانه سراوانی قصه گوی ماهری است و اصول نویسندگی را هم به خوبی یاد گرفته و بر اجزای روایت رمان خود احاطه کامل دارد .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • SE ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
    9 1
    این روزها هر اثری که بر طبل فمینیستی بکوبد موفق حوانده میشود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس