کد خبر 907081
تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۳
دانمارک

منابع خبری می‌گویند که کپنهاگ، سفیر خود را از تهران فراخوانده است.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه دانمارک روز سه‌شنبه در واکنش به ادعاها درباره طرح ایران برای حمله به یک نفر در خاک دانمارک، سفیر این کشور را از تهران فراخواند. 

«آندره ساموئلسن»، وزیر خارجه دانمارک علاوه بر این گفته کشورش برای اعمال تحریم‌هایی در چارچوب اتحادیه اروپا علیه ایران تلاش خواهد کرد.  

عصر روز سه‌شنبه نیز وزارت خارجه دانمارک در بیانیه‌ای اعلام کرد این کشور، «مرتضی مرادیان»، سفیر جمهوری اسلامی ایران را برای نشست با مدیر دفتر سیاسی این وزارتخانه احضار کرده است.

وزارت خارجه دانمارک در این بیانیه روز سه‌شنبه ادعا کرده ایران  اقدام به انجام «فعالیت‌های غیرقانونی» در خاک دانمارک کرده است.

پلیس دانمارک ساعاتی قبل‌تر امروز بدون ارائه هیچ مستنداتی عوامل منتسب به ایران را به حمله به یک فرد در این کشور متهم کرده بود.

در همین حال، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه اخبار مغرضانه منتشر شده در خصوص طرح عملیات نافرجام علیه یکی از مخالفان ایرانی در دانمارک و ادعای انتساب آن به جمهوری اسلامی ایران را قویا تکذیب کرد و آن را در  ادامه توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان شناخته شده روابط خوب و رو به گسترش ایران و اروپا در شرایط خاص و خطیر کنونی خواند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس