کد خبر 907377
تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۱
لارس لاکه راسموسن

نخست وزیر دانمارک گفته است در روزهای آینده با همپیمانان اروپایی این کشور رایزنی خواهد کرد تا واکنشی متحد به ایران بدهند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری فرانسه، لارس لاکه راسموسن نخست وزیر دانمارک امروز در جمع کشورهای اروپای شمالی گفته است در تلاش است در روزهای آینده با متحدان اروپایی این کشور رایزنی کند تا واکنشی متحد به ایران داشته باشند.

بیشتر بخوانید:

گفت و گو موگرینی با وزیر خارجه دانمارک درباره ایران

چرا در زمان حمله تروریستی اهواز با دانمارک برخورد نشد؟

واکنش اتحادیه اروپا به ادعاهای دانمارک علیه ایران

کارگران سعودی مشغول کارند!

دانمارک دیروز سه شنبه سفیر خود را به علت آنچه اقدام ایران در خاک کشورش خوانده از تهران فراخواند. آندرس سموئل‌ سن، وزیر خارجه دانمارک اعلام کرد که برای مشاوره و رایزنی با سفیر کشورش در تهران، وی را فراخواند.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه اما امروز گفت: صبح امروز سفیر دانمارک در تهران با حضور در وزارت امور خارجه با رئیس اداره اول امور شمال اروپا ملاقات کرد. در این ملاقات مراتب اعتراض کشورمان نسبت به واکنش های شتابزده سیاسی و  رسانه ای برخی مقامات دانمارکی نسبت به دستگیری یک شهروند نروژی - ایرانی تبار به اتهام داشتن برنامه برای ترور فردی در دانمارک به سفیر این کشور در تهران اعلام شد.

گفته می‌شود وزیر خارجه دانمارک به دنبال این است که تحریم‌های هماهنگی را علیه ایران با رایزنی با دیگر کشورهای اروپایی به کار گیرد. این در حالی است که نخست وزیر دانمارک گفته است کپنهاگ خواستار تداوم توافق هسته‌ای ایران (برجام) است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس