کد خبر 906639
تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰
هواشناسی نمایه

در یکی دو روز آینده به‌دلیل احتمال بارش برف در ارتفاعات استان‌های خراسان شمالی و ارتفاعات البرز در استان‌های البرز، تهران، سمنان و مازندران، جاده‌های منتهی به این مناطق لغزنده و مه‌آلود خواهد بود.

به گزارش مشرق، براساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش یابی هواشناسی در ۲۴ ساعت آینده سامانه بارشی در سواحل غربی دریای خزر واقع در استان‌های گیلان و غرب مازندران، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان، استان‌های خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی، یزد، کرمان، هرمزگان و بخش‌هایی از استان‌های اصفهان و سیستان و بلوچستان فعال خواهد بود.

روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در استان‌های خراسان جنوبی، کرمان، یزد، هرمزگان و بخش‌هایی از اصفهان بارش‌ها ادامه دارد.

روز سه‌شنبه بارش باران،‌گاهی همراه با رعدوبرق در استان‌های فارس و بوشهر پیش‌بینی می‌شود.

امروز در نوار شرقی کشور به ویژه زابل وزش باد شدید همراه با گردوخاک را شاهدیم و بخش‌های مرکزی خلیج فارس مواج است.

‌با توجه به پیش بینی بارش‌های رگباری، احتمال آبگرفتگی محلی و موقت معابر وجود دارد، همچنین به‌دلیل احتمال بارش برف در ارتفاعات استان‌های خراسان شمالی، ارتفاعات البرز در استان‌های البرز، تهران، سمنان و مازندران،  جاده‌های منتهی به این مناطق لغزنده و مه آلود پیش‌بینی می‌شود که به هموطنان ساکن در نقاط یاد شده توصیه می شود برای اجتناب از خسارت احتمالی احتیاط لازم را به‌عمل آورند.

آسمان تهران فردا نیمه‌ابری، به تدریج کاهش ابر،گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۱۸ و ۹ درجه خواهد بود.

روز آینده بندر عباس و بوشهر با بیشینه دمای ۳۲ درجه بالای صفر گرم ترین ‌مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۲ درجه زیر صفر و  اردبیل با کمینه دمای یک درجه زیر صفر سردترین مراکز استان خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی ۹۸-۹۷ (یکم مهرماه ۹۷) تا روز پنجم آبان سال جاری ۱۵.۳ میلی‌متر ثبت شد،‌ میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی ۷.۳ میلی‌متر بود که بارش سال‌جاری ۱۰۹.۸ درصد بیشتر از سال گذشته است.

همچنین میانگین بلندمدت بارندگی کشور در بازه زمانی مذکور ۸.۵ میلی‌متر بوده است که بارش سال جاری ۷۹.۹ درصد بیشتر از سال بلندمدت است.

بیشترین میزان بارش در هفته پنجم سال زراعی معلق به منطقه پیرانشهر در استان‌ آذربایجان غربی به میزان ۱۰۸.۸ میلی‌متر بوده است.

همچنین میانگین گرم ترین منطقه دلگان در استان سیستان و بلوچستان به میزان ۳۶.۱ درجه سلسیوس و میانگین سردترین منطقه شهرکرد در استان چهارمحال و بختیاری به میزان منفی ۲.۳درجه سلسیوس بوده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس