کد خبر 905786
تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۷ - ۰۴:۳۵
آنگلا مرکل نمایه

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در گفتگوی تلفنی با پادشاه عربستان، ماجرای قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار سعودی را شدیدا محکوم و تاکید کرد که برلین واکنش مناسبی به این رسوایی نشان خواهد داد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، مرکل در تماس تلفنی روز پنج شنبه با سلمان بن عبدالعزیز پادشاه سعودی، کشته شدن جمال خاشقجی در کنسولگری عربستان در استانبول را به شدیدترین شکل ممکن محکوم کرده و قول داد که آلمان واکنش مقتضی را نسبت به این ماجرا نشان خواهد داد.

طبق اعلام دفتر صدراعظم آلمان، مرکل در این تماس تلفنی تاکید کرد که بایستی حقیقت ماجرا کاملا روشن شود.

در بیانیه دفتر صدراعظم آلمان آمده است: «صدراعظم، عربستان سعودی را ملزم کرد تا تحقیقاتی فوری، شفاف و معتبر (درباره قتل خاشقجی) انجام دهد. وی همچنین تاکید کرد که تمامی افراد مسئول باید پاسخگو باشند.»

جمال خاشقجی دوم سپتامبر برای کارهای مربوط به مدارکش وارد کنسولگری عربستان در استانبول شده و دیگر از ساختمان بیرون نیامد.

مقامات سعودی پس از حدود سه هفته اعتراف کردند که این نویسنده و روزنامه‌نگار 59ساله به دلیل اشتباه در بازجویی کشته شده است.

شبکه خبری اسکای‌نیوز روز سه‌شنبه گزارش داد برخی از اجزای جسد خاشقجی در باغ کنسولگری عربستان سعودی در استانبول پیدا شده است. بنا بر این گزارش، جسد وی قطعه قطعه شده و صورتش از بین رفته است.

پرونده قتل احتمالی خاشقجی باعث ایجاد هجمه بی سابقه ای علیه پادشاهی عربستان در سطح جهانی شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۴
    0 0
    حالا دیگه تمام دنیا شده اند سوگوار خاشقجی ! حالا مثلا چه تحفه ای بوده این مرتیکه ؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس