نامزد خاشقچی

نامزد جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار سعودی که داخل کنسولگری استانبول به قتل رسید گفته دعوت رئیس‌جمهور آمریکا برای رفتن به کاخ سفید را رد کرده است.

به گزارش مشرق، «خدیجه چنگیز»، نامزد «جمال خاشقجی»، روزنامه‌نگار منتقد آل‌سعود که کشته شد گفته بعد از سخنان «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا دعوت او برای رفتن به کاخ سفید را رد کرده است.

خدیجه چنگیز در مصاحبه با شبکه خبری «هابرترک» از شرایط سخت روحی‌اش بعد از مشخص شدن اینکه جمال خاشقجی داخل کنسولگری عربستان سعودی در استانبول به قتل رسیده، گفت.

بیشتر بخوانید:

خاشقچی 2 اکتبر برای دریافت مدارکی جهت ازدواج با خدیجه چنگیز وارد ساختمان کنسولگری عربستان سعودی در استانبول شده، اما هرگز از  ساختمان خارج نشد. 

نامزد خاشقجی گفت: «اگر می‌دانستم همچین اتفاقی می‌افتد می‌پذیرفتم با او ازدواج نکنم و هیچ‌وقت از او نمی‌خواستم داخل ساختمان برود.»

ترامپ پیشتر گفته بود که کاخ سفید در تلاش است از همسر خاشقجی برای حضور در کاخ سفید دعوت کند. 

خدیجه چنگیز با بیان اینکه احساس می‌کند ترامپ در سخنانش درباره تحقیقات در خصوص مرگ جمال صادق نیست گفت این دعوت را بیشتر تلاشی برای جلب حمایت عموم مردم می‌داند و به همین دلیل آن را نمی‌پذیرد. 

او گفت: «سخنانی که او [ترامپ] درباره این موضوع مطرح کرده در مدت کوتاهی کاملاً بر عکس شد و من کاملاً حرف‌های او [درباره رفتن به کاخ سفید] را حرف‌هایی برای جلب حمایت مردم دیدم و آن را اینطور در نظر می‌گیرم.»

خدیجه چنگیز گفته هنوز مطمئن نیست این حادثه چه تأثیری بر وجدان دولت ترامپ گذاشته است. او در مقاله‌ای در تاریخ 13 اکتبر نوشته بود در صورتی که ترامپ به آشکار شدن حقایق کمک کند، دعوت برای رفتن به کاخ سفید را بررسی خواهد کرد.

ترامپ علی‌رغم آنکه در روایت عربستان سعودی از حوادث تردید کرده هنوز ملک سلمان، پادشاه عربستان و پسرش، محمد را بابت قتل خاشقجی مقصر نشناخته است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • CA ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
    1 0
    یکی از خبرگزاریها گفته بود ایشون جنس مذکرند که لباس زنانه پوشیده.
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
    1 0
    یه قل قل عربی می خوندن تموم میشد توی 60سالگی رفته دعوامی خوام زن بگیرم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس