کد خبر 905540
تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۵
راغفر

راغفر گفت: برنده افزایش نرخ ارز خود دولت است و عده‌ای خاص که در مجلس حضور دارند دست در جیب مردم کرده‌اند و مردم فقیر و فقیرتر می‌شوند.

به گزارش مشرق، حسین راغفر در نشستی با موضوع بررسی نوسانات ارزی که در فرهنگستان علوم برگزار شد با اشاره به دو نامه‌ای که اقتصاددانان به رئیس‌جمهور نوشتند، اظهار داشت: در یکی از این نامه‌ها ۲۰ راه حل دادند و گفتند که آن را خوانده‌اند اما چیزی از آن دریافت نکرده‌اند و این عجیب و غریب است.

بیشتر بخوانید

جلسه روحانی با اقتصاددانان بدون حضور منتقدان+ عکس

این اقتصاددان با اشاره به اینکه راه حل ما برای تحریم‌ها و کاهش نوسانات ارزی همان شیوه برخورد با تحریم بنزین است که دقیقا باید از ظرفیت‌های داخل استفاده شود، تصریح کرد: در حال حاضر مصرف‌گرایی جان فرهنگ مقاومت و شهادت که در دهه ۶۰ مطرح بود را گرفته است. این مصرف‌گرایی ناشی از برنامه تعدیل ساختار اقتصادی است.

وی با بیان اینکه چین و روسیه هم بر سر موضوع FATF ما را تهدید کردند که بپذیرید وگرنه بهانه دست آمریکایی‌ها می‌دهید عنوان کرد:‌ بانک HSBC بهشت مافیای دنیا است، عملا موضوع مبارزه با تروریسم و پولشویی دست بازیگران اصلی بوده و می‌گویند هر جا ما می‌نشینیم باید شما بپذیرید و امتیاز دهید.

راغفر با بیان اینکه ریشه‌کنی عوامل تولید از دولت نهم و دهم شروع شد و در دولت‌های یازدهم ودوازدهم ادامه پیدا کرد، گفت: فرهنگ قناعت در دهه اول انقلاب به جوی آب انداخته شد و نظامیان در اقتصاد مشارکت کردند. بحث خصوصی‌سازی به گونه‌ای رقم خورده که اکنون ۸۷ و نیم درصد آموزش عالی خصوصی شده و بزرگترین خصوصی‌سازی آموزشی در دنیا را داریم.

این اقتصاددان با طرح این سؤال که چرا در زمین آمریکا بازی می‌کنید، گفت: چه کسی برنده افزایش نرخ ارز است؟ ما می‌گوییم خود دولت است و عده‌ای خاص که در مجلس حضور دارند دست در جیب مردم کرده‌اند و مردم فقیر و فقیرتر می‌شوند.

وی افزود: ۳۰۰ هزار میلیارد تومان رانت تفاوت نرخ ارز گرفته‌اند. این ناشی از رسمی شدن ارز ۸۵۰۰ تومان در سامانه نیما است. مگر رئیس‌جمهور نگفت نرخ ارز را می‌توانیم به قبل برگردانیم وقتی خود دولت قیمت را بالا تعیین می‌کند چه کسی مردم را غارت می‌کند؟

راغفر با اشاره به اینکه طبق آمار گفته می شود ۹ میلیون تن گندم خریداری شده و ۶ میلیون تن به افغانستان قاچاق شده چون ارزش پول پایین آمده و ۱۷ میلیون نیاز کشور تا پایان سال است که اکنون با کسری روبرو است. اینها را صنف لوله بخاری سازان تصمیم نمی‌گیرند بلکه دولت است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس