کد خبر 903554
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۰
مهدی تاج

در چند روز گذشته شایعات در مورد جدایی یا ماندن مهدی تاج به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال مطرح شده که بیشتر یک بازی رسانه ای است.

به گزارش مشرق، از وقتی که قانون منع به کار گیری از مدیران بازنشسته در نهادهای دولتی و دستگاه های اجرایی که فدراسیون های ورزشی را نیز شامل می شود تصویب شده در ورزش کشور بلوایی به پا شده است.

از یک سو صحبت هایی مطرح است که برخی از روسای فدراسیون که بازنشسته هستند و ظاهرا دیگر تبصره ها و بندها برای ماندن در سمتشان تاثیری ندارد دست به دامان روسای فدراسیون جهانی رشته های خود شده اند تا با تکیه بر اینکه دولت در حال دخالت در این رشته ورزشی است مانع از اجرایی شدن قانون منع به کارگیری بازنشسته ها شوند. این درشرایطی است که جز فدراسیون والیبال که حتی کار به نامه نگاری از سوی کمیته بین المللی المپیک با کمیته ملی المپیک ایران رسید از سمت سایر فدراسیون هایی (قایقرانی، جودو و فوتبال) که در موردشان این شایعه بود سند رسمی وجود ندارد. 

از طرف دیگر بحث هایی بابت اینکه وزارت ورزش از این چهار روسای این فدراسیون درخواست کرده تا خودشان استعفا بدهند و بروند تا کار به جنجال و دخالت دولت در ورزش وسط کشیده نشود مطرح می شود. مباحثی که جای تامل و تعقل دارد.

وزارت ورزش همین چند روز قبل روسای بازنشسته قایقرانی، چوگان و هاکی و ناشنوایان را تعیین تکلیف کرد و برای این چهار فدراسیون سرپرست انتخاب کرد. وقتی وزارت ورزش و جوانان چنین اقدامی انجام می دهد سوالی که پیش می آید این است که چرا باید در خفا از روسای فدراسیون هایی که در معرض دید بیشتری هستند و هر تصمیم پنهانی خیلی زود آشکار می شود چنین درخواستی کند؟ 

این موضوع در مورد فدراسیون فوتبال طور دیگری صدق می کند. اکنون فدراسیون فوتبال در روزهای حساس آمادگی تیم ملی برای جام ملت های آسیا است و برهم خوردن شرایط فدراسیون نه تنها کمکی به تیم ملی و سایر زیر مجموعه فدراسیون نمی کند بلکه بعید به نظر می رسد وزارت ورزش و جوانان بخواهد در چنین روزهایی ‌آرامش فدراسیون فوتبال را بهم بزند. ضمن اینکه خبرهایی که از وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال می رسد حاکی از روابط آرام و بدون تنش این روزهای تاج و سلطانی فر است. 

همه این موارد به کنار سازوکار فوتبال برای تغییر ریاست فدراسیون دارای اصول و منطق خودش است. این طور نیست که رئیس فدراسیون به توصیه مقامی مثل وزیر ورزش قول استعفا بدهد. رئیس فدراسیون فوتبال باید استعفای خود را تحویل مجمع فدراسیون دهد و بتواند مجمع را بابت استعفایش قانع کند. این مجمع است که باید این استعفا را بپذیرد نه وزیر ورزش و جوانان. 

اگر قرار به این باشد که همه چیز را صوری و مهندسی شده ببینیم همان قدر که این احتمال و شایعه هست که مهدی تاج  با وجود توصیه سلطانی فر مبنی بر استعفا و قول او برای انجام این کار با فیفا لابی کرده تا مانع از برکناری اش به دلیل بازنشستگی شود همان قدر هم این استعفای صوری می تواند برای عده دیگری راه را باز کند تا همین صوری بودن استعفا را به فیفا گزارش بدهد. در نتیجه مطرح شدن چنین مباحثی از ساس غلط و از بیخ و بن یک بازی رسانه ای است تا مشکلات و حواشی فدراسیون فوتبال هر روز بیشتر شود. 

اینکه قانون بازنشستگی شامل همه افرادی که بازنشسته هستند می شود شکی نیست اما بی تردید برای رسیدگی به مورد مهدی تاج و ماجرای بازنشستگی و مجوز داشتنش درایت فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش را می طلبد و آنچه از پیگیری ها حاصل شده فعلا نه از استعفا خبری است نه هیچ ماجرای دیگری.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس