کد خبر 901673
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۸
نیکی هیلی نمایه

نماینده آمریکا در سازمان ملل از توافق رژیم صهیونیستی، سازمان ملل و سوریه برای بازگشایی گذرگاه مرزی قنیطره در بلندی‌های جولان خبر داده است.

به گزارش مشرق، نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل روز جمعه گفت: اسرائیل، سوریه و سازمان ملل توافق کرده اند تا روز دوشنبه گذرگاه مرزی قنیطره در بلندی های جولان را بازگشایی کنند.

هیلی افزود: بازگشایی این گذرگاه مرزی به نیروهای پاسدار صلح سازمان ملل اجازه خواهد داد تا تلاش های خود را برای جلوگیری از خصومت ها در منطقه بلندی های جولان افزایش دهند.

نیروهای سازمان ملل بر منطقه غیر نظامی ایجاد شده در سال 1974 میلادی بین سوریه و بخش اشغال شده بلندی های جولان توسط اسرائیل، نظارت می کنند ولی این ماموریت به دنبال تشدید جنگ داخلی در سوریه با اختلالاتی روبرو شده است.

بیشتر بخوانید:

دستیابی تل‌آویو به اهدافش درباره ایران بعید است

رژیم صهیونیستی در جریان جنگ 1967 بخش هایی از بلندی های جولان را اشغال کرد.

هیلی تاکید کرد: از اسرائیل و سوریه می خواهیم تا زمینه لازم برای دستیابی نیروهای پاسدار صلح سازمان ملل به هر آنچه را که لازم دارند، فراهم کنند و همین طور امنیت و ایمنی آنها را تضمین نمایند. از سوریه نیز می خواهیم تا گام های لازم را بردارد تا نیروهای سازمان ملل بتوانند به طور موثر مستقر شده و بدون دخالت گشت های خود را انجام دهند.

پلیس نظامی روسیه ماموریت گشت زنی در بخش سوری قنیطره را بر عهده دارد. اواخر سپتامبر بود که آویگدور لیبرمن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از این گذرگاه مرزی دیدن کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
    1 1
    اسرائیل ؟؟
  • IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
    1 0
    خبر خوبی بود
  • IR ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
    3 0
    باید از مقاومت مردمی در داخل تنف و شرق فرات سوریه بهره بگیرد و نظامیان اشغالگر را در هر زمان و مکانی هدف قرار گیرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس