آمریکا و اسراییل

اعضای مجمع عمومی سازمان ملل رأیی قاطع به محکومیت ادامه اشغال بلندی‌های جولان دادند و این فقط نمایندگان آمریکا و رژیم صهیونیستی بودند که به این قطعنامه رأی منفی دادند.

به گزارش مشرق، امروز جمعه ۲۵ آبان ماه، مجمع عمومی سازمان ملل متحد شاهد رأی‌گیری برای قطعنامه‌ای بود که متن آن بر محکومیت اشغال بلندی‌های جولان از سوی صهیونیست‌ها دلالت دارد؛ این قطعنامه البته الزام‌آور نیست.

«قطعنامه جولان» یکی از ۹ قطعنامه‌ای بود که کمیته چهارم مجمع عمومی سازمان ملل امروز بررسی کرد. هشت قطعنامه دیگر نیز در حمایت از فلسطین و محکوم کردن برخورد صهیونیست‌ها با فلسطینیان نگاشته شده است.

بیشتر بخوانید:

هدف رژیم صهیونیستی از نفوذ به غزه

آنطور که هاآرتص گزارش داده، ۱۵۱ کشور به این قطعنامه رأی مثبت داده‌اند و تنها ۲ رأی منفی ثبت شده است؛ تا پیش از این ، نمایندگان دولت‌های پیشین آمریکا، به این قطعنامه رأی ممتنع می‌دادند.

دولت آمریکا مانند دولت‌های دیگر کشورهای جهان، تصرف بلندی‌های جولان در جنگ ۶ روزه اعراب و اسرائیل را به رسمیت نشناخته؛ صهیونیست‌ها چندی است که کمپینی وسیع برای جلب نظر اعضای کنگره و شخص «دونالد ترامپ» برای به رسمیت شناخته شدن این اشغال به راه انداخته‌اند و بنظر می‌رسد که رأی متفاوت نماینده دولت ترامپ در سازمان ملل، نشانه‌ای از تأثیرگذار بودن تلاش‌های تل‌آویو باشد.

دفتر نمایندگی آمریکا در سازمان ملل بیانیه‌ای داده و اعلام کرده که دلیل رأی منفی به قطعنامه جولان «جانبداری افراطی از مخالفان اسرائیل» بوده است؛ «دنی دنون» نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل بهرحال، سریعاً بیانیه‌ای داده و از دولت ترامپ به خاطر این رأی منفی، تشکر کرده است.

دنون گفته: «وقت آن است که بین ایجادکنندگان و برهم‌زنندگان ثبات در خاورمیانه، فرق قائل شویم.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۵
    9 1
    تا از این انزواها :)))
  • IR ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    1 12
    با تدبیر و امید تفاوت را لمس کنید. برجام کبیر امریکا رو منزوی کرد
    • IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
      0 3
      تف تو شرف نداشته ات.حمال
  • IR ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    2 4
    امریکا با دولت فعلی بسوی نابودی میره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس