شبه نظامیان دموکراتیک (1).jpg

شبه نظامیان دموکراتیکبا پشتیبانی ائتلاف غرب موفق شدند با حمله گسترده علیه مواضع داعش، خود را به مرکز شهرک «السوسه» برسانند.

به گزارش مشرق، یک ماه از عملیات شبه نظامیان کُرد در جنوب شرق و جنوب استان دیرالزور (نوار ساحلی شرق رود فرات) علیه بازمانده های گروه تروریستی داعش با پشتیبانی یگان های هوایی، موشکی و توپخانه ای ائتلاف غربی گذشت.

شبه نظامیان کُرد در ۳ هفته نخست عملیات در نوار ساحلی شرق رود فرات به صورت گام به گام  و با احتیاط پیشروی کردند اما در روزهای گذشته نیروهای ویژه آمریکایی موسوم به «مارینز» برای حمایت از نیروهای شبه نظامی کُرد وارد میدان شدند.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق اعلام کرد: اگر چه پیشروی نیروهای شبه نظامی کُرد در نوار ساحلی شرق رود فرات به کُندی صورت می گیرد اما تحولات به گونه ای نیست که تروریست ها شکست ناپذیر باشند.

این منبع میدانی گفت: ته مانده های تروریست های داعش در نوار ساحلی شرق رود فرات فقط به دنبال خرید زمان هستند و آمریکایی ها هم با وارد کردن گروه محدودی از نیروهای زمینی خود در نبرد با داعش درصدد بهره برداری رسانه ای در جهان هستند تا این گونه القا کنند که با تروریسم مبارزه می کنند.

به گزارش مشرق، آخرین تحولات میدانی از نوار ساحلی شرق رود فرات حاکیست، شبه نظامیان کُرد با پشتیبانی نیروهای آمریکایی، یگان های هوایی، موشکی و توپخانه ای ائتلاف غربی عملیاتی را از حومه شمالی شهرک «باغور فوقانی» علیه تروریست های داعش در شهرک «السوسه» انجام دادند.

شبه نظامیان کُرد پس از چندین ساعت درگیری سنگین در نهایت توانستند خطوط دفاعی تروریست های داعش را در هم بشکنند و وارد شهرک «السوسه» شوند؛ این شهرک راهبردی نقطه اتصال شهرک های باغور فوقانی و هجین است.

براساس اطلاعات به دست آمده، ۵۰ درصد از شهرک السوسه تاکنون به تصرف نیروهای شبه نظامی کُرد درآمده است؛ شهرک «هجین» مهم ترین پایگاه بازمانده های گروه تروریستی داعش در نوار ساحلی شرق رود فرات است.

به گفته منابع میدانی، تروریست های داعش ضد حملات گسترده ای را برای عقب راندن شبه نظامیان کُرد انجام داده اند اما تاکنون به نتیجه ای خاصی دست نیافته اند و ناکام مانده اند؛ حملان انتحاری آنان در این محور منجر به عقب نشینی نیروهای کُرد نشده است.

گفته شده در جریان درگیری های ۲۴ ساعت گذشته در شهرک السوسه حدود ۳۰ تن از عناصر تروریستی داعش و شبه نظامیان کُرد کشته و دهها تن دیگر هم زخمی شده اند؛ شهرک السوسه در ۲۲ کیلومتری شهرک هجین واقع شده است.

با پیشروی های صورت گرفته  توسط شبه نظامیان کُرد، در حال حاضر، حدود ۹۰ کیلومتر مربع از مساحت نوار ساحلی شرق رود فرات (شهرک ها و روستاهای مهمی از جمله الشعفه، الکشمه، ابوحسن، ابوالخاطر و هجین) در اشغال تروریست های داعش است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
    12 6
    دو طرف هم تروریستن خوبه به جان هم افتادن هر دو طرف به جهنم واصل میشن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس