کد خبر 899748
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۵
جام حذفی

در روزهایی که مسابقات لیگ برتر تعطیل است بازی های جام حذفی فوتبال ایران به روزهای جذابش نزدیک و نزدیکتر می شود.

به گزارش مشرق، روز گذشته چند بازی از مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی برگزار شد تا تکلیف 5 تیم حاضر در مرحله یک چهارم نهایی مشخص شود. تا اینجا سپاهان، پدیده، صنعت نفت آبادان، مس کرمان و داماش گیلان به این مرحله صعود کرده اند و سه تیم دیگر بعد از انجام بازی های مرحله یک هشتم نهایی مشخص می شوند.


استقلال، پرسپولیس و 4 لیگ برتری

در حال حاضر تیم های استقلال، سایپا، پارس جنوبی، ماشین سازی، سپیدرود و پرسپولیس و نود ارومیه تکلیفشان برای صعود به مرحله بعدی مشخص نشده است. پرسپولیس که درگیر مسابقات لیگ قهرمانان آسیا است با صعود به نیمه نهایی باید ابتدا یک بازی در یک شانزدهم برابر نود ارومیه برگزار کند. این بازی در تهران برگزار می شود و برنده آن به مصاف تیم سپیدرود در یک هشتم نهایی خواهد رفت که با شکست دادن ملوان به این مرحله پا گذاشته است.


پرسپولیس هرچند خاطره تلخی از بازی در این مرحله و برابر تیم های گمنام دارد چرا که دو فصل قبل در همین مرحله برابر قشقایی شیراز شکست خورد. با این وجود اگر شاگردان برانکو بتوانند از پس نود ارومیه بر بیایند حریف سپیدرود خواهند بود و برنده این بازی نیز به جمع هشت تیم مرحله یک چهارم خواهند رسید. استقلال دیگر تیم مطرح فوتبال ایران نیز بعد از برد برابر نفت مسجد سلیمان لیگ برتری حالا یک حریف دشوار دیگر به نام سایپا دارد. علی دایی که یکی از پرافتخارترین مربیان جام حذفی است امسال هم با سایپا قصد دارد در جام حذفی به موفقیت برسد. سومین بازی باقیمانده نیز بازی دو تیم ماشین سازی و پارس جنوبی است. دو تیم لیگ برتری که در تبریز به مصاف هم می روند. پارس جنوبی در یک شانزدهم پیکان را حذف کرد و ماشین سازی هم ستاره کاسپین بابل را شکست داد.


با این وجود اما صعود سه تیم لیگ برتری و دو تیم لیگ یکی به مرحله یک چهارم باعث شده تا این مرحله از رقابت های با اضافه شدن سه تیم دیگر شکل جذاب تری به خود بگیرد. اگر پرسپولیس بتواند از سد نود ارومیه بگذرد آن وقت سه تیم باقیمانده باید از جدال حذفی شش تیم لیگ برتری در مرحله یک هشتم نهایی انتخاب شوند. بی شک حضور استقلال و پرسپولیس در مرحله بعدی و احتمال شکل گیری یک دربی حذفی می تواند جذابیت های این جام را افزایش بدهد اما اگر سپیدرود و سایپا نیز به مراحل بالاتر بیایند آن وقت حضور علی دایی و علی کریمی به عنوان سرمربی و رقابت آن ها با امیر قلعه نویی و یحیی گل محمدی نیز جالب توجه خواهد بود. در صورت صعود استقلال و پرسپولیس به مرحله یک چهارم و با توجه به قرعه کشی رقابت های این مرحله بازی های جذابی را می توان انتظار داشت. علاوه بر دربی تهران، بازی های استقلال و پرسپولیس با سپاهان و حتی پدیده و صنعت نفت  می تواند بازی های جذابی را در جام حذفی شکل بدهد.


امسال رقابت های جام حذفی از سوی تیم های مدعی نیز خیلی جدی گرفته شده و می توان انتظار داشت که یکی از جذاب ترین دوره های این مسابقات در این فصل رقم بخورد.

منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس