حذف دلار

رسانه‌های رژیم صهیونیستی هفته گذشته نیز بخشی از مطالب منتشرشده خود را به ایران و مسائل مرتبط با ایران اختصاص دادند.

به گزارش مشرق، ادامه تمسخر اطلاعات ارائه شده توسط نتانیاهو در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، درهم شکسته شدن ارزش دلار در ایران، محکومیت آمریکا در دادگاه داوری لاهه ، و البته ضربه موشکی دقیق سپاه به مقر تروریست ها برخی از مهمترین موضوعاتی بودند که رسانه های عبری زبان رژیم صهیونیستی آن را طی هفته گذشته مورد توجه قرار دادند.

روزنامه یدیعوت آحارانوت دریکی از تیترهای مهم هفته گذشته خود به اولتیماتوم ایران به اروپا برای عملی کردن قول های خود با هدف عبور از تحریم ها اشاره کرده و در گزارشی در این رابطه نوشت فقط یک ماه و یک هفته اروپا مهلت دارد تا قول های خود را به ایران عملی کند.

بیشتر بخوانید:

واکنش ایران به گستاخی رئیس رژیم صهیونیستی

این روزنامه عبری زبان در پایان گزارش خود هم به نقل از فرستاده ویژه ترامپ در امور ایران اعتراف کرد آنگونه که ترامپ به دنبال دیدار با حسن روحانی است، ایرانی ها چندان تمایلی به دیدار و مذاکره با آمریکایی ها از خود نشان نمی دهند.

آحارانوت همچنین در چند گزارش که طی چند روز مختلف منتشر شد، به ضربه موشکی سپاه علیه مواضع داعش پرداخت و در تیتر یکی از این گزارش ها نوشت ایران از موشک هایی استفاده کرد که بر روی آن " مرگ بر اسرائیل" ، " مرگ بر آمریکا " و"مرگ بر سعودی" نوشته شده بود ، یک پایگاه که گفته می شود حملات اهواز از آنجا سازماندهی شده بود را مورد هدف قرارداد.

رون بن یشای تحلیلگر این روزنامه عبری زبان هم درباره این ضربه نوشت : ظاهرا سپاه پاسداران رویکردی را در پیش گرفته است که هر نوع عملیات تروریستی در داخل را با به کارگیری موشک های میان برد پاسخ می دهد.

به اعتراف این تحلیلگر صهیونیست موشک هایی که به مواضع داعش در سوریه اصابت کرد، پیام هشدار دهنده‌ای برای عربستان و غرب محسوب می شوند (معمولا رسانه های صهیونیستی، اسرائیل را جزو جهان غرب محسوب می کنند) به ویژه که بعد از وقوع حملات اهواز، ایران، اسرائیل ، عربستان و ایالات متحده را به دست داشتن در آن متهم کرده بود.

این روزنامه پرتیراژ همچنین در گزارش دیگری که چند روز بعد از آن منتشر کرد ، از هلاکت 40 فرمانده گروه داعش در این ضربه موشکی پرده برداشته و تاکید می کند اجساد برخی دیگر از تروریست ها هم همچنان زیر آوار باقی مانده است.

در مقابل روزنامه یسرائیل هیوم که به نوعی سخنگوی دولت بنیامین نتانیاهو محسوب می شود ، در گزارشی از این ضربه موشکی تاکید کرد، سپاه با ضربه خود از یک هواپیمای بدون سرنشین پیشرفته پرده برداری کرد.

به نوشته این روزنامه عبری زبان ، سپاه در جریان تهاجم خود به داعش در سوریه برای اولین بار از پهپاد استفاده کرد.

"آرییل کاهانا" نیز در تحلیلی در این روزنامه پر تیراژ رژیم صهیونیستی درباره شعار مرگ بر اسرائیل نوشته شده بر روی موشک های شلیک شده به نقل از نتانیاهو نوشت : این نوشته به خودی خود همه چیز را مشخص می کند.

نتانیاهو که بعد از ثابت شدن دروغ گویی هایش درباره محل استقرار موشک های حزب الله زیر یک ورزشگاه در مرکز بیروت سخن می گفت در واکنش به سخنان وزیر خارجه لبنان در رد سخنان نتانیاهو از داخل محل ادعایی وی گفت آدرسی که داده زیر این ورزشگاه است نه خود ورزشگاه!! اما نگفت جبران باسیل وزیر خارجه لبنان باید از چه راهی سفرای خارجی را به زیر چمن های این ورزشگاه ببرد؟

یسرائیل هیوم همچنین توجه خاصی به سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع بسیجیان داشته و تیتر " به آمریکا سیلی می زنیم و تحریم ها را شکست خواهیم داد" را از سخنرانی ایشان به عنوان تیتر استفاده کرده است.

به نوشته این روزنامه (آیت الله) خامنه ای که در جمع دهها هزار نفر از نیروهای بسیج و فرماندهان سپاه در ورزشگاهی در تهران سخنرانی می کرد گفت : به فضل خدا ما قادر به شکست تحریم ها هستیم ، شکست تحریم ها به معنای شکست آمریکاست ، آمریکا باید سیلی دیگری از ایران به همراه شکست تحریم ها بخورد".

معاریو دیگر روزنامه پرتیراژ رژیم صهیونیستی تلاش زیادی را برای حفظ آبرو وجهه نتانیاهو بعد از برملا شدن دروغ های شوی جدیدش در مجمع عمومی سازمان ملل داشت و بعد از انتشار خبر آژانس بین المللی انرژی هسته ای در رد ادعاهایش در مورد مرکز کشف شده در نوشتاری به قلم یوسی میلمن تلاش زیادی را برای تلطیف این شکست برای افکار عمومی صهیونیستی کرد.

به اعتراف میلمن بعد از آنکه عراق به دلیل ادعاهای تسلیحات کشتار جمعی به خاک وخون کشیده شد ، آژانس بین المللی انرژی هسته ای اطلاعاتی را که دریافت می کند، از لحاظ اینکه این اقدام را به دلایل خصومت های موجود تهیه شده با وسواس مد نظر قرار داده و به همین خاطر به برخی گزارش ها توجه نمی کند.

این تحلیلگر با به کارگیری تمام قوای نوشتاری خود تلاش کرد تا به مخاطب عبری زبان خود اینگونه القا کند که بی توجهی آژانس به گفته های نتانیاهو به معنای رد آن نیست، بلکه آن را نادیده گرفته است و باید دو ماه دیگر منتظر ماند تا دید آیا در گزارش بعدی آژانس اطلاعات ارسالی از سوی تل آویو را بررسی کرده است یا خیر؟؟!

این روزنامه همچنین با افتخار از دست داشتن تل آویو در ماجرای پرونده سازی علیه دیپلمات ایرانی در اروپا سخن گفته و تاکید می کند تمام اطلاعاتی که منجر به بازداشت دیپلمات ایرانی شد را موساد در اختیار مقامات فرانسوی قرار داده است.

روزنامه هاآرتص در گزارشی درباره سوریه با اشاره به گذشت سه هفته از سرنگونی هواپیمای روسی در این کشور تاکید می کند ، باید اعتراف کرد شرایط در شمال (فلسطین اشغالی) بعد از سرنگونی هواپیمای روسی نسبت به قبل از آن تفاوت عمده ای پیدا کرده است و با وجود آنکه این مسئله از تیتر رسانه ها خارج شده است، اما همه چیز به زیان اسرائیل تمام شده است و با وجود تمام ادعاهای مسئولین اسرائیلی در رابطه با اینکه در صورت احساس نیاز مجددا به سوریه حمله خواهد شد، اما بر اساس گزارش منابع خارجی این حملات دیگر در سوریه تکرار نخواهد شد و ما به طور بالفعل هم از 17 سپتامبر تا به امروز شلیک حتی یک گلوله اسرائیلی به سوی سوریه را هم دیگر شاهد نبودیم در حالیکه سامانه های اس 300 نیز در این کشور مستقر شده اند.

این روزنامه در گزارشی به قلم "عامیر تیپون" به تلاش کنگره آمریکا برای محدود کردن همکاری هسته ای واشنگتن و ریاض اشاره کرده و آن را اقدامی تاثیرگذار بر همکاری سه ضلع مثلث ریاض، واشنگتن و تل آویو توصیف کرد.

به نوشته هاآرتص عربستان سعودی به دنبال ساخت 16 نیروگاه هسته ای است و مذاکراتش با دولت ترامپ برای خرید تجهیزات هسته ای از ایالات متحده هم به پیشرفت های قابل توجهی رسیده است

این در حالی است که محمد بن سلمان اوایل سال جاری میلادی تهدید کرد در صورت دستیابی ایران به بمب هسته ای، سعودی هم همین کار را خواهد کرد.

حال در سایه نگرانی تل آویو و آمریکا از رویکرد سعودی ، طرحی در کنگره آمریکا در حال طی کردن مراحل قانونی خود است که دولت آمریکا را ملزم می کند گزارش کتبی مفصلی از جزئیات همکاری هسته ای با سعودی را تقدیم کرده و به تاثیرات امنیتی آن در خاورمیانه نیز توجه داشته باشد.

به اعتقاد نویسنده این یادداشت با وجود همکاری تنگاتنگ ریاض با تل آویو علیه ایران، آیپک، لابی حامی اسرائیل در آمریکا در حال بررسی امکان حمایت از تصویب این قانون است.

"براد شنایدر" عضو دموکرات کنگره آمریکا هم در این رابطه به هاآرتص گفت : ما به دنبال آسیب رساندن به سعودی به عنوان یکی از بخش های مهم تشکیل دهنده محور مبارزه علیه ایران نیستیم ، ریاض یکی از شرکای ما در این مبارزه است که با ما در بیرون کردن ایران از سوریه و مبارزه علیه تقویت حزب الله کمک می کند، اما در همان حال ما هرگز اجازه دستیابی اش را به سلاح هسته ای نیز نخواهیم داد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس