کد خبر 898648
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹
نتانیاهو و مرکل

یک روزنامه آلمانی با اشاره به سفر فردای آنگلا مرکل به سرزمین‌های اشغالی و دیدار با نخست وزیر این کشور، مسئله ایران را موضوعی بسیار مورد اختلاف بین این دو ارزیابی کرد.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه "تاگس اشپیگل"، مناسبات بین آلمان و اسرائیل در حال حاضر خوب ارزیابی می شود، اما سران آلمان و رژیم صهیونیستی همچنان در مسائل بین‌المللی بدون اختلاف نظر نیستند و این اختلاف نظرها از جمله در مسئله ایران دیده می شود.

در ادامه این مطلب آمده است: این روزها آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان دوران سختی را سپری می کند. ائتلاف بزرگ در آلمان مرتبا از یک بحران به بحران دیگری وارد می شود.

حالا در این شرایط، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان فردا (سوم اکتبر) همراه با کابینه خود سفر دو روزه‌ای را به سرزمین های اشغالی خواهد داشت. البته با وجود اینکه مناسبات بین آلمان و اسرائیل در سطح سیاسی خوب و دوستانه ارزیابی می شود اما باز هم در برخی موضوعات اختلاف نظرهایی وجود دارد.

سفیر اسرائیل در برلین روز دوشنبه درباره موضوعات مطرح در دیدار نخست وزیر اسرائیل با صدر اعظم آلمان گفت: در برنامه پرداختن به چالش ها و تهدیدات منطقه‌ای مانند ایران و شرایط در سوریه و همچنین نیاز فوری برای برخورد با ترور و ناپایداری‌ها در منطقه قرار دارد.

بیشتر بخوانید:

آنگلا مرکل به ترامپ هشدار داد

زلزله‌ای سخت بر ارکان قدرت خانم صدر اعظم

نویسنده این گزارش در ادامه این مطلب به مسئله توافق هسته‌ای با ایران به عنوان یکی از موضوعات مورد اختلاف بین برلین-تل آویو پرداخته و این طور نوشت:  ما چگونه با نظام جمهوری اسلامی ایران باید برخورد کنیم؟ در پاسخ به این پرسش بین اسرائیل و آلمان دنیایی فاصله است. از نظر نخست وزیر رژیم صهیونیستی تهران خطرناک ترین عنصر ناپایدار کننده منطقه است.

وی همانند دونالد ترامپ، رئیس جهور آمریکا به سیاستمداران و رهبران ایران اعتماد ندارد. به زعم اسرائیل ایران عملا در بسیاری درگیری ها دخالت کرده و بارها رژیم صهیونیستی را تهدید کرده و سالیان سال دنیا را با برنامه هسته‌ای خود فریب داده است. حالا البته آژانس بین المللی انرژی اتمی پایبندی ایران به توافق هسته‌ای منعقد شده در سال 2015 را تایید می کند.

با این همه واشنگتن تحریم های بیشتری را علیه ایران صادر کرده که این از دید نتانیاهو راهکار درستی برای تحت فشار قرار دادن ایران است. اما کشورهای اروپایی و آلمان بر خلاف آن می خواهند به توافق اتمی با ایران پایبند باشند. برای این منظور آن ها می خواهند از نظر اقتصادی راهکارهایی را برای کاهش عواقب تحریم های آمریکا علیه ایران در پیش گیرند. در این شرایط نتانیاهو اروپا را متهم به در پیش گرفتن یک فرم کاملا غیرواقعی سیاستی متعصبانه متهم می کند. مرکل احتمالا (در سفر خود به سرزمین‌های اشغالی) اجازه اتخاذ چنین موضع گیری را به نتانیاهو نخواهد داد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس