کد خبر 899704
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۷
فیلم/دستگيری متهم اصلي متواری سکه ثامن!

مدیرعامل متواری شرکت تجارت الکترونیکی ثامن معروف به "سکه ثامن" دستگیر شد.

به گزارش مشرق، نیروی انتظامی با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: "فرهاد زاهدی فر" مدیرعامل شرکت تجارت الکترونیکی ثامن معروف به "سکه ثامن" که از هزاران نفر از طریق سایت سکه ثامن، صدها میلیارد تومان در چند استان کلاهبرداری و از کشور متواری شده بود با اقدامات فنی، عملیاتی و اطلاعاتی پلیس فتا در یکی از کشورها شناسایی و با همکاری پلیس بین الملل ناجا و قوه قضائیه بازداشت و شب گذشته ازطریق فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) به کشور بازگردانده شد.

بیشتر بخوانید:

مدیر «سکه ثامن» چقدر پول و ملک دارد؟

در این اطلاعیه تاکید شده است: به حول و قوه الهی، سرپنجه های نظام جمهوری اسلامی ایران با هماهنگی و هوشمندی هر روز قوی تر از گذشته اجازه فعالیت های مجرمانه را به هیچ کس نخواهند داد و با توکل به خداوند قادر متعال و به پشتوانه این توانایی و همکاری مردم فهیم و مومن، مجرمان و غارتگران بیت المال و اموال مردم را در هر مخفیگاهی حتی خارج از مرزهای میهن اسلامی شناسایی، دستگیر می کند و برای تحمل مجازات قانونی، استرداد اموال و احقاق حق مال باختگان به کشور باز خواهند گرداند.

جزئیات دستگیری مدیرعامل فراری سکه ثامن

سردار کاظم مجتبی جانشین ریئس پلیس اینترپل ناجا اظهار داشت: باتلاش گسترده پلیس و همکاری دستگاه قضا، متهم متواری شرکت تجارت الکترونیکی ثامن معروف به "سکه ثامن" که قریب به ۲۰ روز از کشور متواری شده بود، شناسایی، دستگیر و به کشور بازگردانده شد.

وی افزود: نامبرده در سال ۹۵، مجوزهای لازم را برای تشکیل و فعالیت شرکت تجارت الکترونیکی ثامن معروف به "سکه ثامن" از سازمان‌های مربوطه دریافت کرده بود، ولی متأسفانه در مسیر انجام فعالیت دچار انحراف می‌شود.

جانشین رئیس پلیس بین الملل ناجا ادامه داد: متهم با بیش از هزار نفر معامله، مبادله و خرید و فروش طلا و سکه داشت و با توجه به نوساناتی که در موضوع ارزش سکه صورت گرفت بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان کلاهبرداری کرده و از کشور متواری شد.

این مقام عالی انتظامی عنوان کرد: با تلاش صورت گرفته نیروهای پلیس به ویژه با حمایت و پشتیبانی خوب پلیس فتا در حوزه سایبری و اقدامات پلیس اطلاعات و امنیت و با محوریت پلیس بین الملل ناجا، محل اختفای وی در خارج از کشور شناسایی و نامبرده دستگیر و با تشریفات و مناسبات قانونی به کشور بازگردانده شد.

سردار مجتبایی تأکید کرد: آنچه برای نیروی انتظامی مهم است امنیت جامع و فراگیر در سطح کشور می‌باشد و پلیس بین الملل برای استرداد مجرمان فراری تلاش ویژه‌ای دارد و دستگیری این فرد بیانگر اقدام مشترک و نمونه‌ای از وحدت عمل، انسجام و همکاری پلیس و دستگاه قضا است.

این مقام عالی انتظامی در پاسخ به این سوال که آیا نامبرده در این اقدام مجرمانه و کلاهبردارانه همدست دیگری داشته یا خیر؟ عنوان کرد: البته این متهم فراری در اقدام کلاهبردارانه تنها نیست و تعدادی از بستگان نزدیک و دوستان وی در این موضوع همراهی اش کردند که تعدادی شناسایی و دستگیر شدند و دستگیری دیگر همدستان وی به جد در دستور کار پلیس است.

جانشین رئیس پلیس بین الملل ناجا عنوان کرد: این متهم به دو کشور عازم و متواری شده بود، استرداد وی از کشورهای مذکور بیانگر اوج تسلط و اشرافیت پلیس در تعقیب نامبرده می‌باشد. پلیس با کنترل و رصد فضای سایبری و با اقدامات اطلاعاتی توانست این متهم فراری را به کشور بازگرداند.

وی گفت: بلافاصله پس از شناسایی نامبرده، افسر رابط پلیس اینترپل در کشور مذکور متهم فراری را بدرقه و پس از ورود به خاک جمهوری اسلامی ایران، فرد تحویل پلیس بین الملل ناجا شد.

سردار مجتبایی گفت: متهم فراری پس از تحویل برای انجام اقدامات دیگر تحویل پلیس فتا و مقامات قضائی گردید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 31
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    70 1
    خداقوت
    • علی IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
      43 6
      دم بچه های ناجا گرم. اینجا ثابت شد اگه بهشون اجازه بدن می تونن هر متهمی را از هر نقطه ای دستگیر و به کشور برگردونند.احتملا مسئله خاوری چیزه دیگه ای است که اصلا کسی به فکر نیست!!!! بازم به پرسنل فداکار ناجا خسته نباشید می گم دمتون گرم
    • IR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
      24 0
      کی نوبت خاوری میشه؟ منتظریم
    • شایان GB ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
      22 2
      احتمالا ایشان تو کشوری مثل ترکیه و پاکستان بوده که همکاری میکنند امثال خاوری که میرن کانادا و اروپا متاسفانه همکاری اینترپل و .... در کار نیست و اونا از خداشون که سرمایه های دزدی کلان وارد کشورشان بشه. مثل انگلیس که پولشویی بیداد میکنه و بیشتر مافیای روسیه و شاهان چاق خلیج نشین در لندن سرمایه گذاری میکنند و لندن هر روز زیباتر میشه برای جزب گردشگر بیشتر.
  • IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    28 1
    آقا دمتون گرم ایول دارید پولامونم پس بدید ممنون میشم
    • IR ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
      0 0
      اتفاقا باید دیر پس بدن تا بفهمید برای دو قرون سود کردن مملکت رو به این روز نندازید
  • خشایار IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    15 1
    خداقوت خداکنه هرچه زودترپولها به مردم برگرده.سپاس ازیزدان پاکم ایزدتوانا
  • US ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    32 2
    چه عجب. اینم ولش نکنن بره .چرا اینا رو اعدام نمیکنن؟
  • IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    31 2
    خاوری هم می گرفتید
  • IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    25 7
    انگار شاخ قول شکوندن، طرف تو ترکیه بوده، اگر رفته بود یه کشور دیگه یا با نام و پاسپورت جعلی میرفت عمرا محال بود برگرده
  • IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    7 2
    دمتون گرم دلاورمردان نیروی انتظامی و پلیس فتا! دل ملت را شاد کردید خداوند متعال دلتان را همواره شاد کند!
  • IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    30 2
    حتما پشت قوی و گردن کلفت نداشت . چرا خاوری و امیر خسروی و دزد صندوق بازنشستگی را دستگیر نکردند. دم این پلیسها و سربازان گمنام و فتا و اینترپل گرم . لطفا تمام دزدها را دستگیر کنید. خدا حامیتان .
  • IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    10 2
    لطفاً سابقه اش را بنویسید جزو کدام قشر خاصی در شهر ستان استان حزب گروه بود ،حزب الهی اصلاح طلبان اصولگرایان مسجدی آن و،،،
    • IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
      20 1
      چه فرقی می کنه قطعا تندروها و اهالی افراط و تفریط در هر دو گروه به درد نخور راست و چپ هستند که دلشون نه به حال انقلاب نمی سوزه نه ملت
  • رضا IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    25 1
    دمتان گرم ولی کاش همه اختلاسگران رو اینطور دستگیر میکردید!!!!
  • IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    11 0
    لامصبها بعد از دستگیری حاضرن اعدام بشن اما یکریال از هزاران میلیارد سرمایه غارت شده رو پس ندن
  • mj IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    18 3
    بیچاره بدبخت پیداست که دستش به جایی بند نیست و الا مثل خاوری و دیگر اشخاص میتونست در پنجه عدالت گرفتار نشه!!!
  • IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    7 0
    خیلی عالی دستتون درد نکنه ، این یک مورد هم جای تشکر داره ،اما این سئوال پیش میاد که چرا با اون کسانی که به سرچشمه های قدرت و سیاست وصل هستن با این جدیت و فوریت برخورد نمیشه ، شکی نیست که ایشون یک شخص معمولی و عام بوده !
  • IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    9 1
    انشالله همکاران وروسای هم باندشان هم دستگیر شوند
  • wohwwad IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    7 1
    خدا کنه زودتر پئلارو پس بدن . دمتون گرم که حق مردم از کلاه بردارا میگیرین
  • IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    6 1
    این بدبخت احتمالا با وسوسه اطرافیانش کارش به اینجا کشیده شده چون خودش خیلی آدم شل و ولی به نظر میرسید اگه توانستید خاوری رو دستگیر و سپس اعدام کنید هنر کردید
  • IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    2 0
    چیزی نیسن ایشون یک شرکت دانش بنیان تاسیس کرده بود
  • پرویز DE ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    10 0
    بالا غیرتا سر مردم را به طاق نکوبید ، مردم اینها را نمیخواهند مردم عناصر صاحب نفوذ و قدرت داخل نظام که هم از توبره میخورند و هم از آخور را میخواهند ، اینکه بابک زنجانی را گرفتید و عملا غارت میلیاردها دلار پول مملکت را ماست مالی کردید دردی دوا نمیکنه ، زنجانی فقط یک وسیله بود ، اگر زنجانی تنها میرفت نفت فروشی یک لیتر نفت هم نسیه به او نمیدادند چه برسه میلیونها بشکه !!! عناصر اصلی غارت کشور هنوز با خیال راحت در راس امور نشستند و مرتب زیر لب میخوانند ( گر نگهدار من آنست که من میدانم ----- شیشه را در بغل سنگ نگه میدارد ) .
  • ایرانی IR ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    0 1
    افرین نیروی سرفراز انتظامی دست خدا به همراهتان.افرین ودشمنان و منافقان مزدور و دزدان بیت المال باید دنبال سوراخ موش بگردند .قیمت داره بالا میره سوراخ موشو می گما
  • ساعد IR ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    0 1
    ضمن تشکر از دلاوران نیروی انتظامی و تبریک هفته نیروی انتطامی به این عزیزان ، لازم به ذکر است که قانون حافظ نطم وثبات در جامعه است و قوانین عمدتا توسط نیروی انتطامی عملیاتی می شود. بنابرابن با اذعان به اینکه ، استفاده از قدرت ، قدرت می خواهد ، از مامورین محترم نیروی انتطامی انتطار می رود که از قدرت و اختیار قانونی خود در حد کفایت استفاده کنند.
  • گارد DE ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    0 0
    خوب معلومه کجا دستگیر شده. ریجستر هواپیمایی که از توش میارن پایین مال ترکیس
  • عادل IR ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    0 0
    حالا که دیده قیمت سکه پایین اومده خودش تسلیم کرده با قیمت جدید پولشون را میده و بقیشه میزنه تو جیب
  • FR ۰۱:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
    1 0
    این اقا که اینقدرزرنگ بود پول هزاران نفررابالا بکشه واعتمادنشون راجلب کنه حتما خودش رامیتونست نجات بده کاسه ای زیرنیم کاسه است بهرحال همه ماخوشحالیم
  • حامد IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
    1 1
    اعدامش کنید نکبتی رو
  • IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
    1 0
    زنده باشید دلاوران
  • ایرانی IR ۰۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
    0 0
    دستتون درد نکنه نبروی انتظامی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس