سکه ثامن

پس از وقوع تخلف چندصد میلیاردی در سایت خرید و فروش سکه ثامن، بررسی دقیق سایر سامانه‌هایی که با این شیوه فعالیت می‌کنند برای جلوگیری از تکرار این کلاهبرداری‌ها ضروری است.

سرویس اقتصاد مشرق - از اوایل هفته گذشته زمزمه‌هایی از تخلف بزرگ در شرکت تجارت ثامن که با برند سکه ثامن اقدام به خرید و فروش طلا و سکه می‌کرد شنیده‌ شد. نحوه عملکرد این سایت بدین صورت بود که افراد می‌توانستند با پرداخت پول اقدام به خرید و فروش طلا و سکه بصورت مجازی کنند و از سود حاصل از افزایش قیمت خرید خود بهره‌مند شوند.

بیشتر بخوانید

نگرانی خریداران «سکه ثامن» از نابودی دارایی‌شان

فارغ از مباحثی که در خصوص صحت این نوع معامله مطرح میشود، براثر تبلیغات فراوان این سایت در منابع خبری و روزنامه‌ها و... و همچنین با وجود داشتن نماد اعتماد الکترونیکی که از سوی وزارت صنعت به کسب وکارهای مبتنی بر تجارت الکترونیکی اعطا میشود، جمع زیادی از هموطنانمان به این شرکت اعتماد کرده و پول‌های خود را در آن سرمایه گذاری کردند.

نتیجه این سرمایه گذاری که طبق برآوردها جمعیت قریب به 3 هزار نفری را درگیر خود کرد، این شد که از حدود 10 روز قبل، کاربران این سایت دیگر امکان دسترسی به پول‌های خود و همچنین معامله دارایی خود را از طریق سایت نداشتند و عملا درگیر کلاهبرداری مدیران این شرکت شدند.

مسئله قابل تامل در این میان نیز اینکه براساس اظهارات اخیر محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری اخیر خود، مالک این شرکت نیز متواری است و دسترسی به او امکان‌پذیر نمی‌باشد.

گرچه انتظار می‌رود همزمان با یافتن مدیران اصلی شرکت، افرادی که به این مجموعه بدون در نظر گرفتن حجم تبادلات مالی آن مجوز فعالیت داده و آن را تایید کردند نیز مورد بازخواست قرار گیرند، اما در این میان نباید از سایت‌های دیگری که فعالیتی نظیر سکه ثامن داشتند هم غافل شد.

بیشتر بخوانید

چرا نماد اعتماد الکترونیکی سکه ثامن حذف شد؟

در این زمینه می‌توان به فعالیت سایت‌های دیگری نظیر سکه زرین، زریک، سکه سرمایه، سکه آینده و ... اشاره کرد که همچون سکه ثامن اقدام به خرید و فروش و معامله آنلاین طلا می‌کنند و نحوه کار این سامانه ‌ها نیز شباهت بسیاری با نحوه کار سکه ثامن دارد و در ظاهر تمامی مجوزهایی که ثامن داشت را نیز دارا هستند.

بر همین اساس و باتوجه به نوع فعالیت این سایت‌ها و پول‌های کلانی که از مردم برای معاملات دریافت می‌کنند، نیاز به بررسی دقیقتر و دوباره دارایی‌های آن‌ها و همچنین تایید مدیران و صاحبان این شرکت‌ها و همینطور دریافت وثیقه‌های معتبر جهت این نوع معملات مجازی برای افزایش اعتماد سرمایه‌گذاران احساس میشود.

از سوی دیگر، گرچه طمع کسب سود بیشتر و یا حفظ دارایی، طی ماه‌های اخیر سرمایه‌های کلانی را به سمت بازارهای مختلفی سوق داده است اما  کسانی هم که قصد سرمایه‌گذاری در این شرکت‌ها و شبکه های خرید و فروش را دارند نیز باید با دقت بیشتری دارایی خود را به دست این مجموعه‌ها بسپارند و از عاقبت مالباختگان فعلی سکه ثامن درس عبرت بگیرند تا به مشکلات فعلی آن‌ها دچار نشوند.

در غیر این صورت تضمینی وجود ندارد در آینده نه چندان دور شاهد گروهی دیگر از مردمی باشیم که پول‌های خود را بر باد رفته می‌بینند و در برخی موارد دارایی و سرمایه یک عمر زندگی‌شان را از دست می‌دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
    2 0
    هر دم از این باغ بری می رسد
  • آرش فکورو فانی در خدا IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
    2 0
    خدایا طاعت و بندگی ات را به قلب ما الهام کن و عصیانت را از ما دور ساز و از برابر چشم بصیرت ما ابرهای تیره شک را بردار
    • NL ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
      0 0
      فانی در خدا یا خودکشی در نت ؟
  • ناشناس IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
    13 0
    ضعف بسیار شدید دولت و بانک مرکزی عامل اصلی به باد رفتن سرمایه مردم هستش
    • NL ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
      0 0
      عامل اصلی سیاست بازاری و اشتیاق بیش از حد برا نوعی از تجارت (دلالی) جهانی هست البته با قربانی شدن قشر ضعیف برای شکم پول مفت پرستان وقتی با انقلاب یهو از تو تنگدستی پشت کوه و قربانی شدن مردم به شیرفلکه نفت و ذخایر کشور یامفت برسی الان هم مردم رو قربانی میکنه تا به سود بیشتر برسه البته مثل همیشه برا فامیلا نه مردم
  • سهیل بشردوست DE ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
    4 0
    مملکت رو نمی تونید اداره کنید به مردم هشدار موسسات مالی میدید؟!
  • ایمان IR ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
    3 3
    اگر هم مدیر سکه ثامن فرار کرده باشد، و یا بر شکسته باشد ، این وزارت سمت هست که باید پول مردم را بدهد ، زیرا اولا متولی امر تجارت الکترونیک در ایران این وزارتخانه است و ثانیا این وزارت به این سایت مجوز داده بود و مردم به اعتبار آن مجوز به این سایت اعتماد کردند. در حقیقت مردم به دولت و قوانین جمهوری اسلامی اعتماد کردند.
  • morad.isparh DE ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
    2 1
    سلام.تروخدا اگه کسی میتونه کاری بکنه انجام بده...زندگیم داره میپاشه تو این گرونی...دولت کمک میکنه که کلاه بره سر مردم...ای خدا خودت کمک کن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس