کد خبر 899449
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۵
ضیف الله الشامی

عضو دفتر سیاسی جنبش «انصار الله» یمن با تأکید بر شسکت سیاست عربستان در گرسنه نگه داشتن ملت یمن، اظهار داشت که ریاض در جریان حمله به یمن هیچ دستاورد میدانی نداشته است.

به گزارش مشرق، «ضیف الله الشامی» عضو دفتر سیاسی جنبش «انصار الله» یمن تأکید کرد که سیاست گرسنه نگه داشتن ائتلاف عربستان برای به زانو درآوردن ملت یمن شکست خورده است.

الشامی در گفت‌وگو با شبکه خبری العالم تأکید کرد، زمانی که ملت یمن در مناطقی دست به تحرک زد که عناصر ائتلاف عربستان حضور داشتند، این ائتلاف شکست خورد.

بیشتر بخوانید:

الحوثی: خواستار صلحی با کرامت هستیم و هرگز تسلیم نمی‌شویم

وی همچنین اظهار داشت که سیاستهای ائتلاف عربستان سعودی باعث شده است که تحرکات مردمی که این ائتلاف را نمی‌پذیرند، یکی شود.

الشامی با بیان اینکه مراکز واقعی تجاوز علیه ملت یمن عناصر تحت فرمان خود را رها کرده است، تصریح کرد که این ائتلاف در تلاش است دولت «عبد ربه منصور هادی» (رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن) را مسئول خشم ملت این کشور معرفی کنند.

این عضو دفتر سیاسی انصار الله با بیان اینکه حرکت ملت یمن به سمت جبهه‌های نبرد، توطئه ائتلاف عربستان را ناکام خواهد گذاشت، مصداق عینیت اقدامات «مارتین گریفیتس» فرستاده سازمان ملل متحد در امور یمن را در توقف تجاوز عربستان عنوان کرد.

وی در پایان تأکید کرد که عربستان سعودی در جریان حمله به یمن هیچ دستاورد میدانی نداشته و هیچ امتیازی به دست نیاورده است.

هزاران نفر از مردم یمن جمعه گذشته در تظاهراتی با شعار «انقلاب علیه ائتلاف جنایت و گرسنه نگه داشتن» از سیاست عربستان در گرسنه نگه داشتن ملت یمن انتقاد کردند.

در همین راستا، «محمد عبدالسلام» سخنگوی انصار الله روز گذشته از تصمیم اتحادیه اروپا برای توقف حمله به یمن و محکوم کردن بمباران غیر نظامیان و آثار فرهنگی و باستانی این کشور استقبال کرد.

عبدالسلام حرکت پارلمان اروپا به سمت صلح را یک اقدام مثبت ارزیابی کرد.

وی از پارلمان اروپا خواست که عربستان و طرفهای دیگر این ائتلاف را مجبور کند که فورا جنگ را متوقف کرده و به محاصره ملت یمن پایان دهند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    4 0
    اگر موشکهای ضدزره و ضدهوایی دوش پرتاب به یمنی ها داده می شد شکست عربستان زودتر اتفاق می افتاد اما به یمنی ها از سوی برخی مسئولین ما خیانت شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس