کد خبر 909355
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۱
مارتین گریفیتس

فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن، مذاکرات صلح یمن که قرار بود اواخر نوامبر میان طرف‌های درگیر برگزار شود را به پایان سال جاری میلادی موکول کرد.

به گزارش مشرق، سازمان ملل متحد از تاخیر در مذاکرت صلح در یمن، که قرار بود اواخر ماه نوامبر میان طرف‌های بحران در یمن برگزار شود، خبر داد.

این موضوع را روز گذشته «فرحان حق» دستیار سخنگوی دبیرکل سازمان ملل طی کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد.

حق تصریح کرد، «مارتین گریفیتس» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن اجرای طرح خود درباره برگزاری مذاکران صلح در یمن را از ماه جاری به پایان سال جاری میلادی موکول کرد.

سخنگوی سازمان ملل افزود، گریفیتس «امیدوار است که طرف‌های درگیر( دولت مستعفی و انصارالله) اواخر سال جاری پای میز مذاکره برگردند».

بیشتر بخوانید:

قطع خطوط امدادرسانی ائتلاف سعودی در الحدیده

فرحان حق در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره دلایل تاخیر مذاکرات صلح گفت: «ما تلاش می‌کنیم هرگونه چالش‌ها و مشکلات فراروی موفقیت‌آمیز بودن مذاکرات قریب‌الوقوع را برطرف کنیم.» وی جزئیات بیشتری در این‌باره ارائه نداد.

در 25 اکتبر گذشته، گریفیتس طی کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد که برای برگزاری دور جدید مذاکرات میان طرف‌های یمنی در اواخر نوامبر، برنامه‌ریزی می‌کند.

فرستاده سازمان ملل هم‌زمان، از طرف‌های درگیر خواست برای دستیابی به توافقی درباره اتخاذ تدابیری جهت اعتمادسازی «فرصت را غنیمت بشمارند».

همزمان، برخی دیپلمات‌ها در سازمان ملل اعلام کردند که انگلیس و آمریکا درصدد تدوین پیش‌نویس قطعنامه‌ای هستند که بر ضرورت توقف جنگ در یمن تأکید می‌کند.

هفته گذشته نیز واشنگتن و لندن خواستار توقف جنگ در یمن شدند که بیش از سه سال و نیم است این کشور را در معرض قحطی و شیوع انواع بیماری‌ها قرار داده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • عباس IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۸
    1 0
    خخخخخخخخخ.... اینها همش دارند وقت تعیین می کنند تا به پیروزی برسند بعد بگن جنگ باید متوقف بشه اما همش شکست می خورند
  • احمد IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
    0 0
    انشاء الله انصارالله ومردم یمن با پیروزی بر آل سعود ونهیان و... نیازی به مذاکرات صلح نداشته باشند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس