کد خبر 899351
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۵
انوشیروانی محسنی بندپی نمایه

سرپرست وزرات تعاون، کار ورفاه اجتماعی از اختصاص اختصاص ۱.۵میلیارد دلاربه طرح اشتغال روستایی از محل از صندوق توسعه ملی خبر داد.

به گزارش مشرق، انوشیروان محسنی بندپی شامگاه پنج شنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: بر اساس گزا ش مرکز پژوهش های مجلس از پاییز ۹۳ تا زمستان ۹۶ حدود ۳ میلیون نفر به جمعیت فعال کشور اضافه شده است که در ۱۰ سال گذشته بی سابقه بوده است.

وی افزود: طی این ۳ سال ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر یعنی بالغ بر ۷۰ درصد اشتغال ایجاد شده است.

سرپرست وزرات تعاون، کار ورفاه اجتماعی خاطر نشان کرد: بر همین اساس برای طرح اشتغال روستایی برای اولین بار با چنین حجم و نظارت بالایی در مرحله اول ۱.۵ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی اختصاص داده شد.

بیشتر بخوانید:

اختصاص ۲۲۰۰ میلیارد تومان برای مبارزه با فقر

وی با ابراز رضایت از عملکرد ۴ بانک عامل در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی روستایی و عشایری و مناطق زلزله زده، گفت: ما نیز سقف تصمیمات استان را از ۶۰ میلیارد ریال به ۱۰۰ میلیارد ریال رساندیم.

محسنی بند پی ادامه داد: کارگروه ملی را مرتب برگزار میکنیم و لازم است استانداران در آن جلسه حضور داشته باشند تا مسائل و مشکلات استانها را بررسی کنیم.

وی ابراز داشت: حدود ۶ محور را برای وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با ۳۳۸ هزار اشتغال در نظر گرفته شده که از جمله آنها کارورزی، مشوق های بیمه ای، کارآموزی در عرصه محیط واقعی کارو دستمزد یارانه است که در استان کرمانشاه برای شغل اولیها ۳۰ درصد را در طرح تقبل کردیم که پرداخت کنیم.

سرپرست وزرات تعاون، کار ورفاه اجتماعی اظهار داشت: باید در کنار ایجاد اشتغال نظارت و صیانت از اشتغال موجود را داشته باشیم و به گونه ای عمل نکنیم که از یک طرف یک میلیون شغل ایجاد کنیم و از طرف دیگر شاهد ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار بیکاری اجباری باشیم.

وی تصریح کرد: در این راستا ۱۴۰۰ تا ۱۵۰۰ واحد را شناسایی کردیم که بتوانیم در جهت رفع مشکلات آنها اقدام کنیم تا بتوانیم شرایط پایداری برای اشتغال فراهم کنیم.

سرپرست وزرات تعاون، کار ورفاه اجتماعی همچنین گفت: همه مددجویان پشت نوبتی طی مهرماه امسال تحت پوشش بهزیستی قرار خواهند گرفت و افرادی که از قلم افتاده باشند می توانند در سامانه ثبت نام کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس