کد خبر 899315
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۴
باران

مدیرکل مدیریت بحران استان البرز از آمادباش به کلیه دستگاه خدمات رسانی و امدادی، فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها در این استان به دلیل بارش باران و کاهش دما خبر داد.

به گزارش مشرق، مهدی مهرور اظهار داشت: با توجه به اخطاریه‌های سازمان مدیریت بحران کشور و اداره کل هواشناسی مبنی بر اینکه از عصر جمعه 13 تا شنبه 14 مهر 97 به سبب فعالیت سامانه بارشی، بارش باران گاهی به صورت رگبار و توام با رعد و برق، وزش باد شدید، در مناطق مستعد بارش تگرگ و افت قابل توجه دما خواهد شد، از فرمانداران، شهرداران و اعضای شورای مدیریت بحران استاندار انتظار می رود که تدابیر پیشگیرانه را اتخاذ کنند.

وی افزود: این سامانه موجب آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها بخصوص  در عصرجمعه و روز شنبهدر مناطق کوهپایه‌ای و رودخانه‌های فصلی استان می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان البرز با بیان اینکه با گذر جبهه سرد و سرمایش هوا در مناطق مرتفع البرز احتمال بارش و نشست برف دور از انتظار نیست،بیان کرد: از روز شنبه تا یکشنبه مسیر جاده‌های کوهستانی بخصوص گردنه‌ها مه آلود پیش بینی می‌شود و به احتمال بسیار موجب کندی یا اختلال در ترافیک جاده ای این مناطق خواهد شد، بنابراین حفظ آمادگی و اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم از سوی مسئولان ذیربط ضروری است.

بیشتر بخوانید:

آخر هفته خنک و بارانی در شمال/بارش برف در ارتفاعات البرز

وی با بیان اینکه باید آمادگی اعضاء شورای هماهنگی شهرستان‌ها به منظور مقابله با جاری شدن سیل ، رعد و برق ، وزش باد شدید ، ریزش کوه و یا هرگونه حادثه احتمالی حفظ شود،عنوان کرد: انجام اقدامات بازدارنده و بلادرنگ از جمله صدور پیش آگاهی از طریق رسانه های محلی  و مسئولان محلی برای ساکنین مناطق تحت تاثیر خصوصا کشاورزان ، دامداران ، عشایر و حاشیه نشینان رودخانه ها از جمله الزامات است.

مهرور با بیان اینکه  عدم اسکان و توقف در بستر و حریم رودخانه‌ها ، مکان‌های مرتفع و تپه‌ها ، زیر درختان ، سیم برق هوایی ، لوله‌ها ، فنس های فلزی و پهنه‌های آبی و همچنین خوداری از چرای دام در مراتع و دامنه کوهها تاکید می‌شود،تصریح کرد: لایروبی قنوات ، رودخانه‌ها ، کانال‌ها ، انهار و زیر پل‌ها و همچنین رفع آبگرفتگی معابر درون شهری و جاده‌های برون شهری مورد تاکید است.

وی خاطرنشان کرد: خودداری از سفرهای غیرضروری درجادهای کوهستانی و دامنه های پرشیب به دلیل احتمال ریزش سنگ و پیش بینی مکانهای امن جهت اسکان موقت تا رفع شرایط اضطراری  ضرورت دارد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس