کد خبر 898479
تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۴
جبران باسیل

وزیر خارجه لبنان با اشاره به ادعای نخست وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر وجود موشکهای حزب الله در نزدیکی فرودگاه بیروت گفت: نتانیاهو آنچه ادعا کردی دروغی دیگر است.

به گزارش مشرق، به نقل از النشره، جبران باسیل وزیر خارجه لبنان به یاوه گویی های اخیر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه حزب الله لبنان موشک هایی در نزدیکی فرودگاه بین المللی دارد، گفت: اسرائیل به سازمان های بین المللی احترام نمی گذارد و قطعنامه های سازمان ملل را اجرا نمی کند و بیش از ۲۸ قطعنامه را نقض و در سال جاری حریم هوایی، زمینی و دریایی لبنان را ۱۴۱۷ بار طی هشت ماه یعنی بیش از ۱۵۰ بار در ماه نقض کرده است.

بیشتر بخوانید:

افشای دیدارهای محرمانه نتانیاهو با مقامات عرب در نیویورک

وی افزود: اسرائیل اقدام به نقض بدون توجیه می کند. بر اساس اطلاعات نادرست و بدون دلیل و عکس بدون استدلال، نتانیاهو در سازمان ملل مدعی شد که سه سایت موشکی در نزدیکی فرودگاه بیروت وجود دارد، درست است که حزب الله موشک دارد اما در نزدیکی فرودگاه نیست. ما به قطعنامه های بین المللی احترام می گذاریم اما هنگامی که بحث مربوط به دفاع از سرزمین و ملت باشد به سیاست خویشتنداری التزامی نداریم.

باسیل تاکید کرد: ما حق مشروع برای مقاومت تا آزادسازی همه اراضی اشغال مان داریم. ارتش لبنان با همکاری یونیفل موفق به حفظ امنیت در جنوب شد. امروز لبنان از همه کشورهای دنیا به ویژه اعضای دائمی شورای امنیت می خواهد که با ادعاهای اسرائیل مخالفت کنند تا مانع از تجاوز اسرائیل به لبنان که تبعات آن بر کل منطقه است به ویژه با توجه به حضور آوارگان سوری و آوارگان فلسطینی، شوند.

وزیر خارجه لبنان گفت: اسرائیل به دنبال توجیه حمله دیگری به لبنان به ادعای وجود سایت های موشکی حزب الله است.

وی خطاب به نتانیاهو بیان کرد: آنچه در سازمان ملل ادعا کردی دروغ غیرمنطقی دیگری است.

باسیل گفت: لبنان به اندازه کافی قوی است تا مانع از تجاوز اسرائیل به آن شود. اسرائیل ما را نمی تواند بترساند و هنگامی که تهدید می کند میزان ضعفش را نشان می دهد. لبنان همواره برای اثبات حقانیت خود به دیپلماسی روی می آورد.

شایان ذکر است که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با نشان دادن نقشه هایی هنگام سخنرانی در سازمان ملل مدعی شد که حزب الله، موشک های خود را در نقاطی از جمله فرودگاه بیروت و اطراف آن در یک ورزشگاه و در چند سوله در محله «الاوزاعی» یعنی ورودی جنوبی شهر بیروت ، پنهان کرده است.

همزمان با سخنان نتانیاهو نیز ارتش رژیم صهیونیستی، تصاویری را منتشر کرد که بنابر ادعا، مربوط به مرکزی برای نگهداری و کارخانه ساخت موشک های حزب الله در نزدیکی فرودگاه بیروت است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس