برای اثبات دروغ «موشکی» نتانیاهو؛ سفرای 70 کشور از چند منطقه لبنان بازدید کردند

سفیر 70 کشور مختلف به دعوت وزیر خارجه لبنان از چند منطقه‌ای که رژیم صهیونیستی مدعی شده بود در آن تأسیسات موشکی حزب‌الله قرار دارد، بازدید کردند.

به گزارش مشرق، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سخنرانی هفته گذشته خود در مجمع عمومی سازمان ملل مدعی شد مقاومت لبنان در نزدیک فرودگاه بین‌المللی بیروت تأسیسات موشکی دارد، این موضوع با واکنش رسمی لبنان روبه‌رو شد.

بر اساس گزارش شبکه ‌«المیادین»، «جبران باسیل» وزیر خارجه لبنان این اظهارات نتانیاهو را تکذیب و از سفرای 70 کشور دعوت کرد از مکان‌هایی که نتانیاهو مدعی شده در آنها موشک وجود دارد بازدید کنند تا دروغ بودن ادعاهای نتانیاهو روشن شود. از جمله مکان‌هایی که مورد بازدید این سفرا قرار گرفت باشگاه ورزشی «العهد» بود.

باسیل در کنفرانس خبری مقابل سفرای دهها کشور اعلام کرد : از سه مکانی که دشمن اسرائیلی ادعا می‌کرد در آن موشک وجود دارد از جمله باشگاه العهد که به روی همه باز است، بازدید کردیم ؛ هر کسی خود می‌تواند تشخیص دهد آیا در این اماکن جایی برای موشک ساختن وجود دارد یا خیر. لبنان در قبال مأموریت‌های دیپلماتیک کوتاهی نکرده و مهم‌ترین پاسخ به نتانیاهو همان رسانه‌ جهانی است که از تمام اماکن مورد ادعای نتانیاهو بازدید کرد.  

بیشتر بخوانید:

سوتی جدید نتانیاهو درباره لبنان

وزیر خارجه لبنان ادامه داد: اسرائیل به سازمان‌های بین‌المللی احترام نمی‌گذارد و قطعنامه‌های سازمان ملل را اجرا نمی‌کند بلکه بیشتر از 28 قطعنامه را نقض کرده همانگونه که در هشت مال اول سال جاری 1417 بار حریم هوایی، زمینی و دریایی لبنان را نقض کرده است؛ این یعنی 150 بار در هر ماه؛ اسرائیل به این موضوع عادت کرده است.

جبران باسیل تصریح کرد: نتانیاهو بر اساس اطلاعات نادرست و بدون هیچ دلیل و برهانی در سازمان ملل مدعی شد سه پایگاه موشکی در نزدیکی فرودگاه بیروت وجود دارد؛ درست است که حزب‌الله موشک دارد اما نزدیک فرودگاه بیروت نیست، مقاومت تا آزادسازی تمامی اراضی اشغال شده حق مشروع ماست.

وی در ادامه گفت، ارتش لبنان همکاری موفقی با «یونیفل» (نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در لبنان) برای حفظ امنیت جنوب لبنان داشته است و ماموریت این نیروهای بیش از یکبار تمدید شده که حاکی از صادق بودن بیروت است. لبنان امروز از تمام کشورهای جهان بویژه اعضای دائم شورای امنیت می‌خواهد ادعاهای اسرائیل را تکذیب کنند تا جلوی هر تجاوز این رژیم به لبنان گرفته شود، تجاوزی که پیامدهای خاصی بر تمام منطقه به خصوص آوارگان سوری و فلسطینی خواهد داشت.

باسیل در پایان گفت: اسرائیل تلاش می‌کند با ادعای اماکن موشکی حزب‌الله، حمله دیگری به لبنان را توجیه کند. وی خطاب به نتانیاهو ادامه داد: آنچه در سازمان ملل ادعا می‌کنی یک دروغ دیگر و غیرمنطقی است. لبنان برای جلوگیری از هر تجاوز اسرائیلی به اندازه کافی قوی است و هنگامی که تل‌آویو تهدید می‌کند میزان ضعفش را نشان می‌دهد.

«نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان نیز اعلام کرد نباید از اتهام‌های اسرائیل به حزب الله به آسانی عبور شود.

وی افزود: ما در برابر وضعیتی خطرناک، بلکه در برابر صحبت جنگ قرار داریم. آنچه نتانیاهو و دیگر اسرائیلی‌ها می‌گویند خطرناک‌ترین صحبت علیه لبنان است؛ اینها ادعاهایی سلسله‌وار است که از تحریم‌ها آغاز شده و حالا به [اماکن موشکی نزدیک] فرودگاه رسیده است.

بنیامین نتانیاهو پنجشنبه گذشته در مجمع عمومی سازمان ملل متحد ادعا کرد که حزب الله لبنان از غیرنظامیان لبنانی به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند. وی تصاویری را از سه پایگاه در اطراف فرودگاه بیروت نشان داد و ادعا کرد که حزب الله موشک‌هایی را در آنجا ذخیره کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
    0 0
    نتانیاهو = تورقوز آباد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس