صنعا (3).jpg

آخرین خبرها از شمال شرق استان صنعاء حاکیست، گروهی از نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله عملیات گسترده و وسیعی را علیه نیروهای شورشی در منطقه انجام دادند.

به گزارش مشرق، آخرین خبرها از شمال شرق استان صنعاء حاکیست، گروهی از نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله عملیات گسترده و وسیعی را علیه نیروهای شورشی در منطقه انجام دادند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای یمنی با پشتیبانی یگان های موشکی و توپخانه ای، مواضع نیروهای شورشی را در منطقه «البیاض» در بخش «نهم» در شمال شرق پایتخت هدف قرار دادند.

به گفته منابع میدانی، نیروهای ارتش و انصارالله پس از چند ساعت درگیری سنگین و نفس گیر موفق شدند چند ایستگاه دفاعی را از اشغال نیروهای شورشی خارج کنند و به کنترل دربیاورند.

دهها تن از نیروهای شورشی در جریان درگیری ها در این محور کشته و زخمی شدند؛ سایر نیروهای شورشی پس از متحمل شدن خسارت های سنگین در شمال شرق استان صنعاء به سمت مناطق مرزی استان مارب متواری شدند.

به گزارش مشرق، در جریان عملیات نیروهای یمنی در منطقه «نهم» چند خودروی نظامی نیروهای شورشی منهدم شد؛ منطقه نهم در شمال شرق استان صنعاء واقع شده و با استان های مارب و الجوف هم مرز است.

از محور «صرواح» در غرب استان مارب خبر می رسد، نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله موفق شدند گروهی از نیروهای مزدور شورشی را در منطقه «المخدره» شناسایی کنند و حملات غافلگیرانه علیه آنان انجام دهند.

 ۳۵ تن از نیروهای شورشی در جریان درگیری ها در منطقه «المخدره» در غرب استان مارب کشته و زخمی شدند؛ تعدادی از خودروهای نظامی و تانک های نیروهای شورشی در این محور هدف قرار گرفتند و منهدم شدند.

در حال حاضر، حدود ۷ درصد از مساحت استان مارب (مناطق غربی) از جمله «صرواح» در کنترل نیروهای یمنی است و حدود ۸۸ درصد از خاک این استان شامل مناطق شمالی، مرکزی، شرقی و جنوبی از جمله «مفرق جوف، ماس، سد مارب، حریب و... و.» در اشغال نیروهای شورشی است.

به گزارش مشرق، حدود ۵ درصد از مساحت استان مارب شامل مناطق جنوب غرب و هم مرز با استان البضاء در اشغال گروه های تروریستی داعش و القاعده است؛ این استان در مرکز یمن واقع شده و استان های جنوبی را به مناطق شمالی متصل می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
    4 14
    به جای تحولات یمن بنویس تحولات فضایی سنگین تره
  • IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
    16 7
    الله اکبر
  • IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۲
    9 0
    واقعا دفع این حجم از حملات معجزس اونم با دست خالی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس